• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 7150اخبار امروز : 0
11

مصاحبه رييس جمهور حرف جديدي نداشت

  • کد خبر : 16270
  • ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۷:۲۶
مصاحبه رييس جمهور حرف جديدي نداشت

مصاحبه تلويزيوني امشب جناب روحاني در شرايطي انجام شد كه توقع مي رفت بعد از ماجراهاي پي در پي تبعات زلزله كرمانشاه ، اعتراضات اخير ، چالش هاي جديد برجام ، بحران آب و آلودگي هوا ، غرق كشتي سانچي ، كاهش ارزش ريال ، و … كه وضعيت خاصي را در كشور ايجاد كرده […]

مصاحبه تلويزيوني امشب جناب روحاني در شرايطي انجام شد كه توقع مي رفت بعد از ماجراهاي پي در پي تبعات زلزله كرمانشاه ، اعتراضات اخير ، چالش هاي جديد برجام ، بحران آب و آلودگي هوا ، غرق كشتي سانچي ، كاهش ارزش ريال ، و … كه وضعيت خاصي را در كشور ايجاد كرده ، فضايي متفاوت از گذشته را در ذهن مخاطب ايجاد كند .

فضايي كه يا با صراحت بيشتري ، دلايل ناكامي هاي گذشته را بيان كند تا شايد صداقت نهفته در آن موجب همراهي مردم با دولت شود يا دست كم برنامه اي تقريبي را براي آينده نشان دهد .

اما متاسفانه به انجام مصاحبه اي تكراري بسنده شد كه معلوم نيست چه هدفي را تامين خواهد كرد ؟

شايد هنوز باورمان نشده از اين مسير تكراري به مقصدي جز همين جايي كه امروز رسيده ايم نخواهيم رسيد .

تجربه نشان داده بي خبري جمعيت گرفتار در حوادث طبيعي از كم و كيف بحران ايجاد شده و تصميمات مديريت بحران منجر به بلا تكليفي گرفتاران و افزايش ناهماهنگي ها و گاهي بروز اشتباهاتي مي شود كه هم حل بحران را مشكل تر مي كند و هم بر خسارات و تلفات مي افزايد .

پيشنهاد مي شود مانند بسياري از كشورهاي پيشرفته ، در زمان وقوع حوادث طبيعي ، موضوع ارتباط با جمعيت گرفتار در حادثه از طريق راديو و فضاي مجازي در دستور كار سازمان مديريت بحران هر منطقه با اهداف زير قرار گيرد :

١- ايجاد امنيت رواني براي گرفتاران در حادثه و ارائه آموزشها و تذكرات لازم و موردي به آنها.

٢- اخذ اطلاعات دقيق تر و مشاوره هاي كاربردي از خود مردم حاضر در حادثه براي مقابله بهتر با بحران .

٣-  ارائه گزارشات لحظه اي از عملكرد نيروهاي امدادي و برنامه هاي در حال اجرا به گرفتاران در حادثه بمنظور اتخاذ تصميمات آگانه تر توسط آنها .

 

شايد در شرايطي كه مقابله مطلوب با حوادث طبيعي به هزار و يك دليل دچار مشكل است ، حداقل به اين روش بتوانيم راندمان فعاليت هاي فعلي را افزايش دهيم .

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=16270

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.