• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
کل اخبار 7150اخبار امروز : 0
10

ساماندهی بازار فروش، پیش‌نیاز بهبود محیط کسب‌وکار

  • کد خبر : 13696
  • ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۸:۱۷
ساماندهی بازار فروش، پیش‌نیاز بهبود محیط کسب‌وکار

علی‌اصغر جمعه‌ای، رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت سمنان، می‌گوید: بخشی از تسهیل محیط کسب‌وکار به حل‌وفصل مشکلات مربوط به بازار کسب‌وکارها مربوط می‌شود که عملاً سیاست‌گذاری‌های دولت برای بهبود فضای کسب‌وکار و بروز رونق در اقتصاد کشور را با چالش مواجه کرده است.   رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت سمنان  گفت: برای تسهیل […]

علی‌اصغر جمعه‌ای، رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت سمنان، می‌گوید: بخشی از تسهیل محیط کسب‌وکار به حل‌وفصل مشکلات مربوط به بازار کسب‌وکارها مربوط می‌شود که عملاً سیاست‌گذاری‌های دولت برای بهبود فضای کسب‌وکار و بروز رونق در اقتصاد کشور را با چالش مواجه کرده است.

 

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت سمنان  گفت: برای تسهیل محیط کسب‌وکار، زمینه‌سازی‌هایی لازم است که به نظر نمی‌رسد برای فراهم کردن آنها، عزمی وجود داشته باشد.

علی‌اصغر جمعه‌ای در گفت‌وگو با پایگاه خبری اتاق ایران، افزود: یک‌سوی ماجرای تسهیل محیط کسب‌وکار به مقوله اصلاح قوانین و تعدیل مجوزها برمی‌گردد اما درعین‌حال، ایجاد یا ساماندهی بازار فروش نیز یکی از اقداماتی است که باید مدنظر قرار گیرد.

او با بیان اینکه رونق کسب‌وکار مستلزم تولید کالا، مبادله آن، گردش پول و ایجاد ارزش‌افزوده است، گفت: وقتی در بازار اعم از داخلی و خارجی مشکل داشته باشیم، عملاً محیط کسب‌وکار نمی‌تواند به سمت بهبود حرکت کند.

عضو هیات نمایندگان اتاق ایران ادامه داد: در بازار داخلی ایران، وقتی دولت حدود ۸۰ درصد از امور اقتصادی در دست دولت است و پروژه‌های عمرانی دولت تقریباً به‌کلی متوقف شده، طبیعتاً اشتغال و گردش پول در جامعه کمتر است و مردم توان خرید پائین تری دارند.

به گفته جمعه‌ای، در این شرایط مردم در بازار اولویت‌بندی می‌کنند و وقتی قدرت خرید پایین‌تری داشته باشند خرید آنها به نیازهای اساسی شامل خوراک، پوشاک و هزینه‌های سلامت محدود می‌شود.

رئیس خانه سمنان درباره بازار خارجی نیز اظهار کرد: شرایط صادرکنندگان ایرانی با شرایط رقبا در دنیا همسان نیست چراکه در عصر حاضر مسائل سیاسی سایه سنگینی بر سر اقتصاد دارد و عمده کشورها به‌واسطه عضویت در تجارت جهانی، اعمال تعرفه‌های ترجیحی و مسیرهای سبز گمرکی با هم مبادله می‌کنند و حضور صادرکنندگان ایرانی در این بازارها به‌جز در حوزه کالاهای مزیت‌دار، رقابتی و موفقیت‌آمیز نیست.

جمعه‌ای ادامه داد: این کشورها در حوزه انتقال پول نیز شرایط بهتری نیست به صادرکنندگان ما دارند و دستشان برای اظهار وجود در بازارها بازتر است.

به گفته این فعال اقتصادی، در این شرایط که کسب‌وکارها با مشکل بازار مواجه هستند، عملاً تخصیص تسهیلات بانکی، روان‌سازی مجوزهای کسب‌وکار و مشوق‌های صادراتی کارکرد اصلی خود را از دست می‌دهند و قادر نیستند چرخ کسب‌وکارها را به گردش دربیاورند.

جمعه‌ای، محدود شدن چتر مالیاتی کشور به فعالان اقتصادی شناسنامه‌دار کشور را نیز موجب وارد آمدن فشار به فعالان شناخته شده اقتصاد عنوان کرد که مانع رونق کسب‌وکار در کشور می‌شود.

به گفته او در این وضعیت، تزریق پول به بنگاه‌های تولیدی، راه‌اندازی سامانه‌هایی برای بهبود بازار مواد اولیه صنایع و … نتیجه مورد انتظار در مسیر بهبود وضعیت کسب‌وکار ندارند.

رئیس خانه سمنان معتقد است: شرایط بازار کشور می‌طلبد که سیاست‌گذاران اقتصادی کشور بدون هیچ‌گونه پیش‌فرضی، با کارشناسان خبره همفکری کرده و عارضه‌های بازار را برطرف کنند.

جمعه‌ای افزود: به نظر می‌رسد کل حاکمیت باید برای حل مشکلات بازار کسب‌وکارهای کشور و ایجاد رونق اقتصاد دست‌به‌کار شود و همه امکانات را به خدمت بگیرد.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=13696

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.