• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 7138اخبار امروز : 1
14

جهانگیری: انتشار ۵ هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت برای خرید هواپیما

  • کد خبر : 17505
  • ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۱
جهانگیری: انتشار ۵ هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت برای خرید هواپیما

اسحاق جهانگیری در جلسه شورای اقتصاد با اشاره به درخواست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص خرید تجهیزات آزمایشگاهی، آموزشی و پژوهشی دانشگاه صنعتی شریف با استفاده از تسهیلات مالی خارجی، این طرح را مثبت ارزیابی کرد و با اشاره به وضعیت نه چندان مناسب دانشگاه های کشور از نظر تجهیزات و امکانات آزمایشگاهی […]

اسحاق جهانگیری در جلسه شورای اقتصاد با اشاره به درخواست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص خرید تجهیزات آزمایشگاهی، آموزشی و پژوهشی دانشگاه صنعتی شریف با استفاده از تسهیلات مالی خارجی، این طرح را مثبت ارزیابی کرد و با اشاره به وضعیت نه چندان مناسب دانشگاه های کشور از نظر تجهیزات و امکانات آزمایشگاهی و پژوهشی، گفت: یکی از مصوبات ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی این است که پنج دانشگاه کشور باید تا سال ۱۴۰۰ جزو ۲۰۰ دانشگاه برتر دنیا باشند و امیدوارم سایر دانشگاه های کشور نیز همانند دانشگاه صنعتی شریف به دنبال برخورداری از تسهیلات مالی جهت تجهیز امکانات خود باشند.

معاون اول رییس جمهور با قدردانی از تلاش های دبیرخانه شورای اقتصاد در سال ۹۶،‌برای اعضای این شورا سالی خوب آرزو کرد و اظهار امیدواری کرد در سال ۹۷ شورای اقتصاد بهتر از سالهای گذشته فعالیت کند.

در این جلسه که وزرای علوم، تحقیقات و فناوری، صنعت، معدن و تجارت، نیرو، امور اقتصادی و دارایی، رئیس سازمان برنامه و بودجه، معاون علمی و فناوری رییس جمهور، رییس کل بانک مرکزی و رییس اتاق بازرگانی ایران نیز حضور داشتند درخواست های برخی دستگاه های اجرایی مطرح شد که پس از بحث و تبادل نظر به تایید شورای اقتصاد رسید.

اصلاح مصوبه شورای اقتصاد درخصوص طرح های توسعه نیروگاه آبی گتوند علیا، احداث سد و نیروگاه چرمشیر، استفاده از فاینانس برای ایجاد انتقال و فاز دوم تصفیه خانه شهر بیرجند، استفاده از فاینانس برای طرح های سد دشت پلنگ و سد باغان و استفاده از تسهیلات مالی خارجی برای احداث سد و نیروگاه بختیاری از جمله درخواست های وزارت نیرو بود که پس از بحث و بررسی به تصویب رسید.

درخواست های وزارت نفت نیز در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و پس از ارائه توضیحات از سوی نماینده این وزارتخانه با این درخواست ها موافقت شد که عبارتند از:

طرح کمک به جایگزینی و اسقاط ۱ میلیون دستگاه بخاری مرسوم( گازی و نفتی) با بخاری های گاز سوز دودکش دار راندمان بالا (هرمتیک)، اصلاح مجوز سرمایه گذاری از محل منابع داخلی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران در خصوص طرح احداث خط لوله ۲۰ اینج فرآورده های نفتی نایین ـ کاشان ـ ری و اصلاح مجوز سرمایه گذاری از محل منابع داخلی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران درخصوص طرح نگهداشت و پشتیبانی تاسیسات جنبی صنعتی و غیرصنعتی و سرمایه گذاری جدید برای طرح تعویض پوشش و تعویض خط لوله نفت خام.

همچنین موضوع اصلاح مصوبه طرح جایگزینی ۶۵ هزار دستگاه کامیون و کشنده فرسوده بالای ۱۰ تن با سن بالاتر از ۳۵ سال برای بررسی بیشتر به کمیسیون شورای اقتصاد ارجاع گردید.

در ادامه این جلسه با درخواست وزارت امور اقتصادی و دارایی مبنی بر شفاف سازی در مورد قیر معدنی، ضمن موافقت با تفکیک قیر معدنی از زمره کالاهای نفتی، این کالا بعنوان ماده معدنی شناخته و در این مورد شفاف سازی صورت گرفت.

درخواست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز در خصوص خرید تجهیزات آزمایشگاهی، آموزشی و پژوهشی دانشگاه صنعتی شریف با استفاده از تسهیلات مالی خارجی مطرح شد و پس از توضیحات رییس این دانشگاه به تصویب رسید.

انتشار ۵ هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت جهت خرید هواپیمای جدید و انتشار ۵ هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت برای ایمن سازی و نگهداری راه های شریانی کشور نیز از جمله درخواست های وزارت راه و شهرسازی بود که در این جلسه مطرح شد و به تصویب رسید.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=17505

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.