• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 7138اخبار امروز : 1
8

دولت از سرمایه گذاری و مشارکت شرکتهای خارجی دربخش تولید حمایت می کند

  • کد خبر : 15158
  • ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۷:۱۹
دولت از سرمایه گذاری و مشارکت شرکتهای خارجی دربخش تولید حمایت می کند

اسحاق جهانگیری عصر پنجشنبه در مراسم بهره برداری مرحله دوم مجتمع کاغذسازی در شهرک صنعتی بینالود در خراسان رضوی افزود: همچنین دولت از سرمایه گذاران خارجی به صورت ارائه فاینانس برای پروژه های تولید و تامین منابع مالی پروژه ها در کشور حمایت می کند. وی ادامه داد: یکی از امور بسیار حائز اهمیت بوده […]

اسحاق جهانگیری عصر پنجشنبه در مراسم بهره برداری مرحله دوم مجتمع کاغذسازی در شهرک صنعتی بینالود در خراسان رضوی افزود: همچنین دولت از سرمایه گذاران خارجی به صورت ارائه فاینانس برای پروژه های تولید و تامین منابع مالی پروژه ها در کشور حمایت می کند.
وی ادامه داد: یکی از امور بسیار حائز اهمیت بوده و پیشتاز توسعه در کشور این است بخش خصوصی پرتوان و قدرتمدی داشته باشیم. اوایل انقلاب اسلامی با اتفاقاتی که در آن زمان افتاد بخش خصوصی در کشور خیلی احساس سرمایه گذاری در بخش تولید را نداشت زیرا قبل از انقلاب اقتصاد کشور دولتی بود و بعد آن هم دولتی تر شد.
معاون اول رئیس جمهوری گفت: بعد از جنگ تحمیلی کشور به این نتیجه رسید که باید در بخش خصوصی در حوزه تولید دوباره فعال شود اما برای تحقق آن با موانع قانونی مواجه شدیم. رهبر معظم انقلاب اسلامی با سیاستهای اصل ۴۴ قانون اساسی گره بزرگی را در خصوص فعالیت بخش خصوصی در حوزه تولید باز کردند و از آن زمان حوزه واگذاریها در بخش تولید به سرمایه گذاران خصوصی افزایش یافت.
وی افزود: مهمترین پیام اصل ۴۴ قانون اساسی این بود که بخش خصوصی در ایران هیچ ممنوعیتی برای فعالیت ندارد هرچند قبول داریم در برخی موارد برای فعالیت بخش خصوصی محدودیتهایی بوجود می آید اما همه می دانند جهتگیری نظام جمهوری اسلامی برپایه فعالیت گسترده بخش خصوص استوار است.
جهانگیری ادامه داد: فرد سرمایه گذاری در بخش خصوصی موفق است که بتواند با یک شریک خارجی وارد کار شود زیرا تولیدکننده ای که از اعتبار بین المللی و برند معتبر برخوردار باشد و کالای کیفی با قیمت مطلوب عرضه کند، یک تولیدکننده موفق خواهد بود. دولت دوازدهم سیاست خود را در حوزه اقتصاد مبنی بر حمایت از تولید داخلی قرار داده اما تولیدکننده ای موفق است که به بازار بین المللی متصل شود.
وی گفت: بازار بین المللی فقط بازار منطقه نیست هرچند متصل شدن به بازار اروپا مشکل است اما ورود به این بازار نیازمند تلاش بیشتر می باشد. بازار چین نیز بازار بسیار خوبی است. آن کشور شریک تجاری نخست ایران است و تاکنون سرمایه گذاران چینی زیادی در کشور سرمایه گذاری کرده اند.
معاون اول رئیس جمهوری در ادامه اظهار کرد: در بخش کاغذ مورد نیاز در صنایع بسته بندی در کشور دچار کمبود جدی هستیم. راه اندازی کارخانه هایی مانند پردیس کاغذ پارسیان در ایران اولویت دارد و امیدوارم این کارخانه بتواند منابع مالی مورد نیاز خود را برای اجرای مراحال دوم و سوم کارخانه بدست آورد.
وی افزود: با وجود همه محدودیتهای مالی کشور امسال بیشترین اعتبارات برای تامین سرمایه در گردش به صنایع و صنایع معدنی اختصاص یافت لذا سرمایه در گردش مورد نیاز کارخانه پردیس کاغذ پارسیان نیز تامین خواهد شد.
جهانگیری ادامه داد: خراسان رضوی صنعت متکی به بخش خصوصی دارد و فعالیت بخش خصوصی در اقتصاد این استان از قدمت بالا و تجربه خوبی برخوردار است. قطعه سازی خودرو، صنایع غذایی ومعدنی از قابلیتهای سرمایه گذاری بخش خصوصی در خراسان رضوی هستند.
مرحله دوم مجتمع کاغذسازی پردیس به نام کارخانه پردیس کاغذ پارسیان به عنوان بزرگترین واحد تولیدکننده کاغذ بسته بندی کشور با ظرفیت تولید ۱۵۰ هزار تن انواع کاغذ و مقوای تست لاینر روسفید و کاغذ و مقوای کرافت لاینر قهوه ای در سال افتتاح شد.
این مرحله در طول ۱۷ ماه با ۱۲۵ میلیارد تومان سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال برای ۱۵۰ نفر در زمینی به مساحت ۱۶۰ هزار مترمربع در شهرک صنعتی بینالود در خراسان رضوی اجرا شده است.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=15158

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.