• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 7138اخبار امروز : 0
9

افزایش ۴ درصدی تولید سولفات سدیم در کشور

  • کد خبر : 15334
  • ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۶:۴۲
افزایش ۴ درصدی تولید سولفات سدیم در کشور

رضا عروجی روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: در این مدت ۱۳۹ هزار و ۷۵۵ تن سولفات سدیم شامل ۹۴ هزار و ۶۰۰ تن در واحد اراک و ۴۵ هزار و ۱۵۵ تن در واحد گرمسار تولید شد. وی بیان کرد: این میزان تولید در شرکت املاح معدنی ایران ۷۵ درصد از […]

رضا عروجی روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: در این مدت ۱۳۹ هزار و ۷۵۵ تن سولفات سدیم شامل ۹۴ هزار و ۶۰۰ تن در واحد اراک و ۴۵ هزار و ۱۵۵ تن در واحد گرمسار تولید شد.
وی بیان کرد: این میزان تولید در شرکت املاح معدنی ایران ۷۵ درصد از نیاز سولفات سدیم داخل کشور را تامین کرده است.
مدیر مجتمع شرکت املاح ایران ادامه داد: تولید سالانه سولفات سدیم کشور ۱۸۰ تا ۱۸۵ هزار تن است اما، بر اساس نیاز علاوه بر این میزان تولید، ۶۰ تا ۹۰ هزار تن از این ماده معدنی در سال وارد ایران می شود.
عروجی اظهار کرد: کاربری اصلی سولفات سدیم در صنایع شوینده است و این ماده معدنی به عنوان مواد پایه در شوینده ها به کار برده می شود.
وی بیان کرد: در سال جاری همچنین ۲۷ هزار و ۲۹۵ تن نمک تصفیه شده و ۱۹ هزار و ۲۴۹ تن نمک هیدرومیل در شرکت املاح ایران تولید شده که از این میزان، ۱۸ هزار و ۹۱۷ تن به خارج از کشور صادر شد.
مدیر مجتمع شرکت املاح ایران افزود: صادرات نمک تصفیه و هیدرومیل به خارج از کشور نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش ۳۴ درصدی دارد.
شرکت املاح معدنی ایران از سال ۱۳۶۳ تاسیس شده که واحد گرمسار این شرکت در سال ۱۳۷۳ و مرحله نخست واحد اراک در سال ۱۳۷۹ و مرحله دوم آن در سال ۱۳۸۴ به بهره برداری رسید.
واحد کارخانه ای شرکت املاح معدنی ایران در اراک در زمینی به وسعت ۳۲ و ۶ دهم هکتار ایجاد شده و فعالیت آن به صورت شبانه روزی است.
۸۷ درصد سهام شرکت املاح معدنی ایران مربوط به سازمان تامین اجتماعی(شستا) شرکت سهامی عام است و جزء شرکت های بورسی است.
شرکت املاح ایران برابر پروانه بهره برداری، سالانه حق برداشت معدنی ۶۰۰ هزار تن سولفات سدیم از تالاب کویری میقان اراک را دارد که قانون اجازه ۲۵ درصد بیشتر یا کمتر از آن را نیز داده است.
پروانه اولیه این شرکت ۱۰ ساله صادر شده و پروانه تمدید شده نیز ۲۵ ساله است که اعتبار قانونی آن از سال ۱۳۹۰ به مدت ۲۵ سال آغاز شده اما، تمدید از سال ۱۳۸۹ صورت گرفته است.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=15334

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.