• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 7138اخبار امروز : 0
7

افزایش ۳۰۰ درصدی صادرات کالاهای ایرانی به کنیا در ۲۰۱۷

  • کد خبر : 15597
  • ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۸:۴۶
افزایش ۳۰۰ درصدی صادرات کالاهای ایرانی به کنیا در ۲۰۱۷

سفیر ایران در کنیا در تشریح آخرین وضعیت روابط تجاری ایران و کنیا گفت: بر اساس آمار منتشر شده گمرگ کشورمان میزان صادرات غیر نفتی ایران به کنیا در سال ۲۰۱۷، ۱۳۸ میلیون دلار بوده که معادل ۳۶۵ درصد کل صادرات ایران نسبت به سال ۲۰۱۶ (۳۹٫۸ میلیون دلار) است و این صادرات از رشد […]

سفیر ایران در کنیا در تشریح آخرین وضعیت روابط تجاری ایران و کنیا گفت: بر اساس آمار منتشر شده گمرگ کشورمان میزان صادرات غیر نفتی ایران به کنیا در سال ۲۰۱۷، ۱۳۸ میلیون دلار بوده که معادل ۳۶۵ درصد کل صادرات ایران نسبت به سال ۲۰۱۶ (۳۹٫۸ میلیون دلار) است و این صادرات از رشد بی‌سابقه‌ای برخوردار شده است.

به گزارش ایسنا، هادی فرجوند اظهار کرد: کنیا سال ۲۰۱۷ همواره جزو پانزده کشور نخست مقصد صادراتی ایران قرار داشته است. طبق آمار منتشر شده گمرگ ایران میزان تجارت دو کشور در سال ۲۰۱۷ میلادی بیش از ۱۴۳ میلیون دلار بوده که تراز تجاری ۱۳۲٫۱ میلیون دلار به نفع کشورمان است.

سفیر کشورمان در نایروبی افزود: میزان افزایش صادرات کشورمان به کنیا از لحاظ وزنی نیز در سال ۲۰۱۷ بیش از ۲۰۵ هزار تن نسبت به مدت مشابه سال گذشته میلادی (۱۳۹ هزار تن) افزایش داشته است. قیر، ال پی جی، روغن صنعتی، موم و پارافین، وازلین دارویی، ورقه­‌های فولاد، فرش و انواع کف‌پوش، لوله و شیرآلات، کاشی و سرامیک، لوازم خانگی و مواد غذایی مهم‌ترین کالای صادراتی ایران به کنیا است. علاوه بر این در دو سال اخیر بیش از یکصد میلیون دلار پروژه‌های خدمات فنی مهندسی توسط شرکت‌های ایرانی به انجام رسیده و در حال حاضر نیز مراحل مذاکره و انعقاد قرارداد تعداد دیگری پروژه‌های احداث سد و نیروگاه برق آبی، خطوط انتقال سوخت و … در جریان است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در کنیا ادامه داد: در حال حاضر با توجه به شرایط، بسترها و ظرفیت‌های موجود کنیا در بخش‌هایی نظیر صنعت ساختمان سازی، کشاورزی و کشت فراسرزمینی، ایجاد صنایع تبدیلی، احداث درمانگاه و مراکز درمانی، صدور محصولات پتروشیمی، صادرات فرش، حوزه سدسازی و نیروگاهی برق فرصت مناسبی برای حضور و سرمایه‌گذاری شرکت‌های ایرانی فراهم است. همچنین با توجه به اینکه کنیا به عنوان دروازه ورود به منطقه شرق آفریقا نگریسته می‌شود، صادرات کالاهای ایرانی نه تنها به بازار این کشور بلکه به بازار کشورهای همسایه از جمله اوگاندا، تانزانیا، رواندا و بروندی نیز از طریق ورود به بازار کنیا امکان‌پذیر خواهد شد.

این دیپلمات کشورمان در همین راستا افزود: از این رو حمایت‌های دولت جمهوری اسلامی ایران در ترغیب سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری در این کشور با در نظر گرفتن مشوق‌های لازم و فراهم کردن صندوق ضمانت صادرات جهت ارائه تسهیلات مورد نیاز به سرمایه‌گذاران و در کنار آن ایجاد خط فاینانس می‌تواند به رشد هر چه بیش‌تر صادرات غیر نفتی کشورمان به منطقه شرق آفریقا کمک کند.

فرجوند تصریح کرد: سفارت جمهوری اسلامی ایران در نایروبی از شرکت‌های ایرانی فعال در حوزه‌های تجاری و اقتصادی و خدمات فنی و مهندسی جهت حضور در کنیا با هدف دسترسی به بازار این کشور و نیز شرق آفریقا استقبال و حمایت‌های لازم را انجام خواهد داد.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=15597

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.