• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 7174اخبار امروز : 4
14

احترام به حقوق مصرف کنندگان، اعتماد به تولید کنندگان

  • کد خبر : 13669
  • ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۷:۴۴
احترام به حقوق مصرف کنندگان، اعتماد به تولید کنندگان

محمد رضا برکتین، رییس خانه صنعت، معدن و تجارت اصفهان در گفتگو با خبرگزاری گسترش صمت: یادداشتی پیرامون آن سوی سکه حقوق مصرف کننده با نگاهی به الگوهای زندگیمان خیلی زود در می یابیم که در هر لباسی که باشیم از شاگرد و استاد گرفته تا کارمند و کارفرما و…. ما همه مصرف کننده ایم […]

محمد رضا برکتین، رییس خانه صنعت، معدن و تجارت اصفهان در گفتگو با خبرگزاری گسترش صمت:

یادداشتی پیرامون آن سوی سکه حقوق مصرف کننده

با نگاهی به الگوهای زندگیمان خیلی زود در می یابیم که در هر لباسی که باشیم از شاگرد و استاد گرفته تا کارمند و کارفرما و…. ما همه مصرف کننده ایم .

به قول اقتصاددانان یا مصرف کننده در بازار عوامل تولیدیم و یا مصرف کننده در بازار محصولات و خدمات تولیدی .

اگر بپذیریم که همه مصرف کننده ایم نیازمند میثاقی میشویم که بتوانیم وسایل آرامش خویش را فراهم سازیم (البته این خویش یک مفهوم جمعی و تعاملی  به  خود می گیرد و می شود ابتدای مسیری که به شکل دهی هویت ملی ختم میشود )

و اما این میثاق که قرار است منافع یک ملت را که هر کدام از افراد آن به نوعی در حوزه ای مصرف کننده میباشند ،اصولی بدیهی دارد که تفکر پیرامون این اصول و تلاش در راستای تحقق آن توسط هر یک از ما در هر جایگاه و شان اجتماعی که باشیم راهگشایی بزرگ جهت شکل گیری احترام به حقوق مصرف کنندگی است .

منت نگذاریم

یک اصل ساده که دریایی از معانی  دارد. هر کدام از  ما به عنوان یک انسان باید بدانیم که هر آنچه که به واسطه رفتار و عملکرد ما شکل میگیرد بایستی در خور شان انسانی ما و فرهنگ غنی ملیمان باشد و این یعنی بایستی بهترین ها را ارایه دهیم و اگر غیر از این باشد خود را به زیر سوال برده ایم . پس ارایه بهترین ها وظیفه هر یک از ماست و در صورت موفقیت در این وظیفه منتی بر آنان  که از نتایج فعالیت ما بهره مند می شوند نداریم ، در صورتی که این اصل را رعایت نکنیم زیبایی های مشهود و نا مشهود دسترنجمان را مستهلک نموده و احساس رضایت مخاطبمان را مخدوش می نماییم .

خودبزرگ بینی ممنوع

آفتی که در صورت ابتلای به آن توان درست دیدن حقایق را از دست می دهیم و اولین قربانی آن کیفیت دسترنجمان میشود .

و دسترنج بی کیفیت یعنی آزار مخاطب و مخاطب آزرده یعنی جا ماندن ما ازموفقیت در عرصه رقابت .

وفای به عهد

هر یک از ما در هر جایگاهی باشیم متعهد به رعایت موازینی هستیم که در صورت انجام تعهداتمان و وفای به عهدمان رضایت مخاطبمان را حاصل می کنیم و در غیر این صورت دستاوردمان چیزی به غیر از خشم برای آنان که تعهداتمان را میدانند نیست.

منت نگذاریم ،خودبزگ بین نباشیم و به عهدمان وفا کنیم به همین سادگی میتوانیم حافظ حقوق خود باشیم .چرا که آن روی سکه مصرف کنندگی این است که ما همه تولید کننده ایم .

 

 

خانه صنعت ،معدن و تجارت استان اصفهان

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=13669

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.