اگرچه گروه زیادی از فعالان و کارشناسان صنعت غذا معتقدند که کالاهای تولید ایران به لحاظ کیفیت، توان رقابت با تعداد زیادی از برندهای خارجی را دارند اما تحقیقات نشان می دهد: این کالاها طرفداران زیادی در بین نسل جدید که به نسل زد معروف هستند، ندارد. به عنوان مثال نتایج یک مطالعه نشان می […]
اخیرا اتاق ایران از پژوهشی رونمایی کرد که نشان می داد: در بازه زمانی سال ۱۳۹۶ تا شهریور ۱۴۰۲ ، سهم ارزش صادرات صنعت غذا نسبت به ارزش کل صادرات غیرنفتی کشور حدود ۴٫۵ درصد بوده و نسبت به سال قبل کاهش پیدا کرده است. پس از انتشار نتایج این پژوهش، دو نگاه و تحلیل […]
نتایج یک مطالعه انجام شده از سوی مرکز مطالعات و پژوهشهای بازرگانی نشان می دهد: سهم ایران از بازار ۱۵کشور همسایه با حجم بالغ بر ۱۱۲میلیارد دلار حدود ۵ درصد است؛ سهمی که به نوعی بیانگر قدرت رقابتی پایین با برندهای خارجی در بازار کشورهای همسایه است. آرمان خالقی، عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن […]
نتایج بررسی های موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی نشان می دهد: سهم ایران از بازار ۱۵کشور همسایه با حجم بالغ بر ۱۱۲میلیارد دلار حدود ۶ میلیارد دلار یعنی ۵ درصد است. نکته مهم تر آنکه کمتر از ۴۰ درصد آن به صادرات اختصاص دارد. آرمان خالقی عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت […]
چرا سهم ایران از بازار غذای منطقه ناچیز است؟ سیاست های ارزی اخیر چه آثاری بر صنعت غذای ایران داشته است؟ نفوذ برندهای صنایع غذایی در میان نسل جوان ایران چقدر است؟ آرمان خالقی عضو هیات مدیره خانه صنعت،معدن و تجارت به این پرسش ها پاسخ داده است. رو روایت گر رخ متفاوتی از حال […]
رئیس سابق خانه صمت استان سیستان و بلوچستان: متاسفانه ستاد معاملات به غیر از گرفتاری و مالیات ستانی نقش دیگری برای ما ندارد. همانطور که در جریان هستید، بودجه ای که به استان ما داده میشود، بخشی از آن باید تحت عنوان مالیات بازگشت داده شود؛ بودجه در استان هرینه نمیشود ولی مالیات آن از […]
عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت معتقد است: یکی از پارامترهای اصلی اثرگذار بر کاهش سهم ارزش صادراتی صنعت غذا از ارزش کل صادرات غیرنفتی کشور، تحریم است. آرمان خالقی می گوید: صنعت غذا در حوزه صادراتی فرسوده شده است. او چرایی عقب ماندگی در بازار کشورهای همسایه را در این حوزه توضیح […]