• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 7138اخبار امروز : 0
10

گمرک اعلام کرد: ورود کالاهای گمرکی بدون تشریفات

  • کد خبر : 14737
  • ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۹:۲۷
گمرک اعلام کرد: ورود کالاهای گمرکی بدون تشریفات

به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  گمرک ؛ با عملیاتی شدن امکان اظهار قبل از ورود کالا در سامانه تجارت فرامرزی گمرک صاحبان کالا، تجار و شرکت های حمل و نقل می توانند پیش از ورود کالا به این بندر، که بزرگترین بندر تجاری کشور به شمار می آید  محموله های خود را در […]

به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  گمرک ؛ با عملیاتی شدن امکان اظهار قبل از ورود کالا در سامانه تجارت فرامرزی گمرک صاحبان کالا، تجار و شرکت های حمل و نقل می توانند پیش از ورود کالا به این بندر، که بزرگترین بندر تجاری کشور به شمار می آید  محموله های خود را در سامانه اظهار کنند.

گمرک  ایران مطابق توصیه های سازمان جهانی گمرک و برنامه های دولت  در حوزه تجارت و هم چنین در راستای اهداف خود در جهت بهبود فضای کسب و کار و رفع موانع تولید، اقدام به راه اندازی اظهار پیش از ورود کالا در  بندر شهید رجایی تجاری کرده است.

فرود عسگری معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران پیش از این در خصوص راه اندازی اظهار پیش از ورود کالا گفته بود؛ از آنجایی که گمرک اطلاعاتی چون مانیفست و بارنامه و ثبت سفارش را از نهادهای مربوطه به شکل الکترونیکی دریافت می کند، امکان اظهار پیش از ورود عملیاتی خواهد شد، چراکه با این اقدام دیگر کالایی در گمرک نخواهد ماند.

هم اکنون قولی که رئیس کل گمرک ایران داده بود در گمرک شهید رجایی بندر عباس عملی شده و پس از تصویب شورای فن آوری اطلاعات گمرک ایران بخشنامه ای به گمرکات جهت اجرای پیش اظهاری قبل از ورود کالا ابلاغ و اعلام شد که قابلیت اظهار براساس بارنامه قبل از ورود کالا به کشور فراهم شده و دستورالعمل مربوطه هم جهت بهره‌برداری به گمرکات سراسر کشور ارسال شده است.

از این پس کلیه کاربران پنجره واحد تجارت فرامرزی می توانند بلافاصله پس از بارگیری کالا در مبدا تنها بر اساس اطلاعات بارنامه خود اقدام به اظهار کنند تا قبل از ورود کالا به کشور تشریفات گمرکی انجام شود.

بر همین اساس دفتر فن آوری اطلاعات و ارتباطات گمرک جمهوری اسلامی ایران با همکاری واحد فن آوری اطلاعات گمرک شهید رجایی؛ از شرکت های حمل و نقل،صاحبان کالا و کارگزاران دعوت به عمل آورده تا در جلسه ی آموزشی روز دوشنبه ۲۷ آذرماه از ساعت ۱۶ الی ۱۹در محل اتاق بازرگانی بندرعباس حضور بهم رسانند.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=14737

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.