• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
کل اخبار 7188اخبار امروز : 0
14

گزارش مراسم گرامیداشت روز صنعت و معدن استان مازندران

  • کد خبر : 27177
  • ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۹:۵۵
گزارش مراسم گرامیداشت روز صنعت و معدن استان مازندران

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت مازندران: نرخ گذاری و نوسانات ارزی سبب ایجاد یک رانت جدید در کشور شده است به گزارش خبرنگار ایلنا، مجتبی رضوی امروز در همایش تقدیر از واحدهای نمونه استان مازندران که با همت خانه صنعت ، معدن و تجارت استان مازندران برگزار شد، با بیان اینکه ریشه داشتن مشکلات […]

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت مازندران:
نرخ گذاری و نوسانات ارزی سبب ایجاد یک رانت جدید در کشور شده است
به گزارش خبرنگار ایلنا، مجتبی رضوی امروز در همایش تقدیر از واحدهای نمونه استان مازندران که با همت خانه صنعت ، معدن و تجارت استان مازندران برگزار شد، با بیان اینکه ریشه داشتن مشکلات در تحریم‌ ها را قبول و اعتقاد ندارم ،اظهار داشت: تحریم‌ ها مانع از هدر رفت سرمایه هایی ما همچون نفت می شود.

وی با اشاره به قانون نظام بانکی افزود: تاکنون اتفاق خاصی در سیستم و نظام بانکی رخ نداده است و حدود پنج سال از نظر تکنیکی وسیستمی با سیستم بانکی دنیا فاصله داریم.

رئیس خانه صنعت و معدن مازندران گفت: اقتصاد کنونی ما ربطی به ترامپ و سیاست‌ های او ندارد و بسته به تصمیم‌ های داخلی ما دارد.

وی افزود: با نرخ گذاری‌ های ارزی یک رانت جدید ایجاد می‌کنیم و مسئله ربطی به ترامپ و تحریم ندارد درحالی که ارز باید تک نرخی شود.

رضوی تخریب محیط زیست و تخریب جنگل‌ها را ریشه در مسائل داخلی دانست و تصریح کرد: اگر اقتصاد مقاومتی و درون زا و برون گرا را مدنظر قرار دهیم برابر تحریم‌ ها کمترین اثر را خواهیم گرفت.

وی افزود: باید با مردم صادق باشیم و صادقانه صحبت کنیم؛ هدفمندی یارانه‌ها با این شیوه پرداخت‌ ها به ضرر مردم و اقتصاد است ولی پوپولیسم نهفته در دولت اجازه تغییر شیوه را نداده است.

رضوی ادامه داد: اگر یک لایه از مدیران ناکارآمد را برکنار و مدیران کارآمد را جایگزین کنیم بخشی از مشکلات حل می شود.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: نرخ گذاری و نوسانات ارزی سبب ایجاد یک رانت جدید در کشور شده است درحالی که ارز باید تک نرخی شود.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد:

لزوم راه اندازی نهضت صادرات محور

سعید زرندی امروز در همایش تقدیر و معرفی واحدهای نمونه و برتر استان مازندران،که با همت خانه صنعت ، معدن و تجارت استان مازندران برگزار شد، با اشاره به اینکه سال ۹۷ سال سختی برای تولید و واحدهای اقتصادی کشور بود و تحریم‌ ها نیز شوک‌ هایی وارد کرده است، اظهار داشت:تحریم شرایط جدیدی را در کشور ایجاد کرده است از اینرو باتوجه به مشکلات ارز، تمرکز را بر نهضت صادرات محور قرار داده ایم.

وی به اولویت بندی در حوزه صادرات اشاره کرد و افزود: بیش از یکهزار و ۴۰۰ قلم کالا را در حوزه صادرات قرار گرفت ضمن اینکه صادرات به کشورهای همسایه نیز مورد پیگیری قرار گرفت.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: ۱۵ کشور همسایه داریم اما کمتر از ۲ درصد واردات آنان را ایران تأمین می‌کند و اگر این میزان به چهار درصد ارتقاء یابد شاهد تحولی در اقتصاد کشور خواهیم بود.

وی سهم سرمایه در گردش واحدهای تولیدی را در سال گذشته ۵۳۳ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: چند سال اخیر سرمایه گذاری بزرگ مردمی در کشور شکل نگرفته است و درصددیم با کمک سرمایه گذاران بزرگ به این سمت سوق یابیم.

زرندی با اشاره به حوزه مالیات گفت: معافیت مالیاتی نیازمند یک تفکر اساسی است و اکنون نسبت مالیات به تولید خالص ملی ۷٫۵ درصد است و تولید ناخالص ملی در بخش صنعت ۱۲ تا ۱۳ درصد و سهم مالیات در حوزه صنعت ۶۱ درصد است.

وی ادامه داد: اقتصاد روز به روز درحال کوچک شدن است ولی پهنه مالیاتی روز به روز بزرگ‌تر می‌شود و بازنگری در این بخش ضروری است.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت بر لزوم راه اندازی نهضت صادرات محورتاکید کرد.

عضو کمسیون صنعت و معدن و تجارت در مجلس شورای اسلامی :

تامین نقدینگی از مشکلات جدی تولیدکنندگان است

به گزارش خبرنگار ایلنا،عبدالله رضیان صبح امروز در همایش معرفی واحدهای تولیدی برتر استان مازندران که با همت خانه صنعت ، معدن و تجارت استان مازندران برگزار شد، تولید را از مهمترین و سخت ترین کارهای موجود در کشور دانست و اظهار داشت:تولید کنندگان ایثارگونه در این عرصه فعالیت می کنند.

وی با بیان اینکه تولید کنندگان و فعالان اقتصادی در حال حاضر سختی های زیادی را متحمل می شوند،افزود: دشمن نیز با هدف گرفتن تولید قصد ضربه زدن به اقتصاد کشورمان دارد اما موفق نشده است.

عضو کمسیون صنعت و معدن در مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود سختی هایی که دشمن بر ما روا داشته است با استعداد و توانمندی ها ظرفیت تولید خودرو در کشور به ظرفیت سال ۹۶ رسیده است.

وی تصریح کرد: دشمن واردات قطعات و تکنولوژی خودرویی را ممنوع کرد ولی با تلاش و پشتکار ،تولید خودرو و قطعات آن بصورت جدی در دستور کار قرار گرفت.

رضیان در بخش دیگر از سخنانش تامین نقدینگی را از مشکلات جدی تولیدکنندگان عنوان کرد و افزود: نقد فروشی و تامین مواد اولیه از مشکلات جدی بخش تولید است و در این شرایط مجلس در کنار صنعت و تولید قرار دارد و تصویب قانون حذف سود مرکب از حمایت هایت های مجلس محسوب می شود.

وی با بیان اینکه قیمت تولید از دیگر موانع تولیدکنندگان است ،گفت:در حال حاضر سیاست های بخش اقتصادی به دلیل شرایط تحریمی و جنگی به شورای سیاست گذاری و سران قوا محول شده است.

نماینده مردم قائمشهر،سوادکوه ، سیمرغ  و جویبار در مجلس شورای اسلامی به ظرفیت استلن مازندران در بخش های مختلف اشاره کرد وخاطرنشان کرد: در بخش هایی که امکان سنجی صنعتی وجود دارد باید تقویت و از سرمایه گذاران با حذف بروکراسی های اداری حمایت کرد.

رضیان با تاکید بر رفع موانع فراروی تولید کنندگان ادامه داد: بخش خصوصی در ارتقای اقتصاد کشور نقش موثری دارند از اینرو حمایت از این بخش باید در اولویت قرار گیرد.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=27177

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.