• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 7150اخبار امروز : 0
13

گزارش روز صنعت و معدن استان کرمان

  • کد خبر : 27196
  • ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۰
گزارش روز صنعت و معدن استان کرمان

از واردات رینگ آلومینیومی جلوگیری شد معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت به رشد ۴۱ درصدی میزان تسهیلات پرداختی به تولید در دوماهه نخست سال جاری اشاره کرد و گفت: این میزان تسهیلات پاسخگوی نیاز تولیدی کشور نخواهد بود. فرشاد مقیمی، بیان کرد: در ابتدای امسال برآورد تسهیلات ریالی و ارزی موردنیاز را […]

از واردات رینگ آلومینیومی جلوگیری شد

معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت به رشد ۴۱ درصدی میزان تسهیلات پرداختی به تولید در دوماهه نخست سال جاری اشاره کرد و گفت: این میزان تسهیلات پاسخگوی نیاز تولیدی کشور نخواهد بود.

فرشاد مقیمی، بیان کرد: در ابتدای امسال برآورد تسهیلات ریالی و ارزی موردنیاز را به بانک مرکزی اعلام کرده‌ایم اما مشکلاتی در این زمینه وجود دارد که در حال پیگیری آنها هستیم.

او به برخی از گلایه‌های فعالان اقتصادی از سیاست‌های ارزی در سال ۹۷ اشاره کرد و افزود: بخشی از این مشکلات در سال ۹۸ برطرف شد اگرچه شرایط تحریم‌ها وضعیت متفاوتی را ایجاد کرد.

مقیمی، به سفر دو ماه گذشته خود به همراه وزیر صنعت، معدن و تجارت به کرمان و پیگیری مشکلات فعالان اقتصادی این استان اشاره و اظهار کرد: بخشی از این مشکلات برطرف شده و بخشی دیگر در آینده‌ای نزدیک حل خواهد شد.

وی ادامه داد: در سفر قبلی یکی از فعالان اقتصادی کرمان از تولید رینگ آلومینیومی در کرمان و در مقابل واردات مشابه این کالا از خارج به کشور سخن گفته بود که بررسی‌ها انجام و در حال حاضر از واردات رینگ آلومینیومی در کشور جلوگیری شده، ثبت سفارش این کالا صورت نمی‌گیرد و ثبت سفارش‌های گذشته نیز تأمین ارز نخواهند شد.

معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت به گزارش برگزاری نمایشگاه نیازهای صنعتی کشور با شرکت ۲۱۰ واحد صنعتی از سراسر کشور پرداخت و اظهار کرد: در این نمایشگاه حدود ۶۰ درصد نیازها شناسایی شد و ۳۵ قطعه مربوط به صنعت خودرو که نیاز به هیچ‌گونه سرمایه‌گذاری نداشت شناسایی و قراردادهایی برای تولید آنها در داخل بین تأمین‌کنندگان قطعه و قطعه سازان به امضا رسید.

مقیمی، با بیان اینکه ارزش ۷۴۰ میلیارد تومان قراردادهای مبادله شده، به معنای جلوگیری از خروج ۸۰ میلیون یورو ارز در طول یک سال است، گفت: از صنعتگران درخواست می‌کنیم در تأمین تجهیزات و مواد موردنیاز خود به ظرفیت تولید داخل کشور توجه کنند.

او با تأکید بر اینکه رونق تولید فقط مربوط به وزارت صنعت، معدن و تجارت نیست، افزود: دستگاه‌ها و سازمان‌هایی مانند مالیات، بیمه، بانک‌ها و… نیز باید در کنار تولید باشند و به نهضت تولید داخل کمک کنند.

عذری برای ایجاد اختلال در روند اشتغال بنگاه‌های تولیدی پذیرفتنی نیست

دبیر کارگروه ملی تسهیل و رفع موانع تولید نیز در این همایش گفت: تأکیدات سران ارشد نظام بر رونق تولید در کشور است و در این رابطه هیچ عذری برای ایجاد اختلال در روند اشتغال بنگاه‌های تولیدی پذیرفته نیست.

میثم زالی با اشاره به اینکه پرداخت تسهیلات بانکی کمترین توقع فعالان عرصه تولید است، افزود: از سوی دیگر همراهی‌های سازمان‌های مالیاتی و تأمین اجتماعی در کمک به رونق تولید که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب بوده، می‌تواند باوجود شرایط خاص تولید را رونق داد.

او تصریح کرد: حفظ تولید فعلی کشور نیز به‌سختی اتفاق می‌افتد که متأسفانه بانک‌ها نیز همکاری نمی‌کنند و عزمی برای پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش از سوی بانک‌ها به تولیدکنندگان وجود ندارد.

زالی، با تأکید بر اینکه پیگیری‌ها برای فراهم شدن شرایط بازپرداخت اقساط تسهیلات تولیدکنندگان در حال انجام است، گفت: به سیستم بانکی اعلام می‌کنیم از واردات کالایی که در کشور توان تولید آن وجود داشته باشد، جلوگیری می‌کنیم.

کاهش تولید زمینه‌ساز افزایش مشکلات امنیتی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان نیز در بخشی از این همایش گفت: کاهش تولید و کسب‌وکار موجب افزایش مشکلات امنیتی و اقتصادی می‌شود که هزینه سنگینی به کشور تحمیل خواهد کرد درحالی‌که با رفع موانع تولید و حمایت از سرمایه‌گذاران می‌توان علاوه بر نپرداختن این هزینه‌ها، وضعیت عمومی کشور را نیز بهبود بخشید.

محمدصادق بصیری با اشاره به مشکلات خودروسازان کرمان افزود: هفته گذشته در تهران در نشستی اعلام کردیم که چرا باید خودروسازی بم که اشتغال زیادی دارد و بحث‌های امنیتی نیز در این منطقه مطرح است، دچار چالش شود و تسهیلاتی که در اختیار ایران‌خودرو و سایپا گذاشته شده، به خودروسازان این استان کرمان تخصیص نیابد درحالی‌که آنها مشکل کارگری نداشته‌اند اما ما در این منطقه با مشکل و بحران تعدیل نیرو در این شرکت‌ها روبرو بودیم.

به گفته او آمار تولید ماهانه خودروسازان در ارگ جدید بم ۱۰ هزار دستگاه خودرو در سال ۹۶، حدود ۷ هزار دستگاه در سال ۹۷ و بالغ‌بر ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه در سال جاری بوده است.

بصیری افزود: سعی شده در این مجموعه شیب تعدیل نیرو ملایم‌تر باشد اما ۱۴ درصد کاهش نیروی انسانی داشته‌ایم و شاخص‌های امنیتی به‌ویژه در سرقت‌ها افزایش داشته و در این شرایط چطور می‌توانیم از شرق کشور در مقابل همه مشکلات دفاع کنیم درحالی‌که مردم و کارگاه‌های تولیدی نتوانند نقش خود را به‌خوبی ایفا کنند؟

او با تأکید بر اینکه در بحث ارز باید چرخه را اصلاح کنیم، اظهار کرد: پذیرفته نیست بنگاه تولیدی به دلیل ضعف مدیریت دچار مشکل شود، از معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت درخواست می‌کنیم چتر حمایتی خود را بر سر بنگاه‌های اقتصادی استان حفظ کند تا با اقتدار در حوزه امنیتی، سیاسی و اجتماعی کار کنیم.

 

 

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=27196

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.