• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
کل اخبار 7203اخبار امروز : 0
10

قائم مقام دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران:کوتاهی سازمان توسعه تجارت در تعریف پروژه‌های صادراتی

  • کد خبر : 30713
  • ۰۷ تیر ۱۳۹۹ - ۸:۳۹
قائم مقام دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران:کوتاهی سازمان توسعه تجارت در تعریف پروژه‌های صادراتی

آرمان خالقی قائم مقام دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در گفتگو با روزنامه «جوان» معتقد است که با امضای توافق‌نامه با دولت‌های خارجی، اطلاع‌رسانی از سوی سازمان ها‌ی مربوطه شفاف نبوده و تجار درخصوص نحوه حضور در این بازار‌ها توجیه نمی‌شوند. خالقی از نبود نقشه راه برای حضور در بازار‌های کشور‌های منطقه انتقاد […]

آرمان خالقی قائم مقام دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در گفتگو با روزنامه «جوان» معتقد است که با امضای توافق‌نامه با دولت‌های خارجی، اطلاع‌رسانی از سوی سازمان ها‌ی مربوطه شفاف نبوده و تجار درخصوص نحوه حضور در این بازار‌ها توجیه نمی‌شوند.
خالقی از نبود نقشه راه برای حضور در بازار‌های کشور‌های منطقه انتقاد می‌کند و می‌گوید: دولت به عنوان متولی، بخش خصوصی را توجیه نمی‌کند و سازمان توسعه تجارت که وظیفه تعریف پروژه برای حضور در این بازار‌هاست، در طول این سال‌ها کم‌کاری کرده‌است. این سازمان از ارائه اطلاعات اولیه و مشخصات بازار‌های مقصد خودداری می‌کند و تجار بدون شناخت بازار هدف از نظر سیاست‌های اقتصادی و بازرگانی، حمل و نقل و تعرفه‌ها وارد این بازار‌ها می‌شوند و بعضاً نیز متضرر می‌شوند.
خالقی از وجود انحصار اطلاعاتی خبر می‌دهد و می‌گوید: متأسفانه در ارائه اطلاعات نوعی انحصار در مجموعه‌های دولتی و غیردولتی وجود دارد و افراد تلاش می‌کنند خود و نزدیکانشان فقط از اطلاعات خاص باخبر بوده و منتفع شوند. مدیر‌عامل خانه صنعت و معدن ایران از مشکلات مبادلات پولی سخن می‌گوید و معتقد است که این مشکلات فقط با رایزنی دولت و وزارت امور خارجه قابل‌حل است. وی همچنین به تغییر مکرر قوانین تجاری اشاره می‌کند و می‌گوید: متأسفانه قوانین تجاری مدام در حال تغییر است و تجار نمی‌توانند برنامه بلند‌مدتی برای حضور در سایر بازار‌ها داشته باشند و با تغییر دولت و حتی مجلس بسیاری از معادلات تجاری تغییر کرده یا بهم می‌ریزد.
لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=30713

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.