• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 7138اخبار امروز : 1
13

کاهش نرخ سود سپرده بانکی به تنهایی دردی از تولید دوا نخواهد کرد

  • کد خبر : 12046
  • ۱۹ شهریور ۱۳۹۶ - ۶:۴۵
کاهش نرخ سود سپرده بانکی به تنهایی دردی از تولید دوا نخواهد کرد

به گزارش خبر خودرو ، رئیس خانه صنعت ، معدن و تجارت ایران با اشاره به اینکه بدهی‌های سنگین بانکی باعث افت توان حرکت واحدهای تولیدی شده است ، گفت : متاسفانه بخش تولید درگیر مشکلات متعدد بانکی است و در این رابطه باید تدبیر جدی صورت گیرد. سید عبدالوهاب سهل آبادی در گفتگو با […]

به گزارش خبر خودرو ، رئیس خانه صنعت ، معدن و تجارت ایران با اشاره به اینکه بدهی‌های سنگین بانکی باعث افت توان حرکت واحدهای تولیدی شده است ، گفت : متاسفانه بخش تولید درگیر مشکلات متعدد بانکی است و در این رابطه باید تدبیر جدی صورت گیرد.

سید عبدالوهاب سهل آبادی در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو با اشاره به اینکه کاهش نرخ سود سپرده بانکی به تنهایی دردی از تولید دوا نخواهد کرد ، اظهار داشت : حمایت های عملی و اصلاح نظام بانکی ضرورت اصلی کشور در حمایت از تولید است.

وی تصریح کرد : هم اکنون بخش تولید با مشکلات متعدد بانکی مواجه است چنانچه این جریان امکان فعالیت را از واحدهای تولیدی گرفته است.

وی با توجه به اقدام بانک مرکزی در کاهش سود سپرده  های بانکی ، اظهار داشت : متاسفانه تاکنون تدبیری برای کاهش نرخ سود تسهیلات صورت نگرفته است و باید هر چه سریعتر در این زمینه اقدام شود.

رئیس خانه صنعت ، معدن و تجارت ایران تصریح کرد : تا زمانی که بانک ها سود ۲۳ درصدی را برای نرخ سود سپرده های پرداخت می‌کند طبعا تمایل به به ارائه تسهیلات ارزان قیمت نخواهند بود.

سهل آبادی افزود : متاسفانه امروز نرخ سود تسهیلات بانکی با جریمه و دیرکرد آن نزدیک به ۳۹ تا ۴۰ درصد می رسد که باید برای کاهش آن هر چه سریعتر فکری شود.

وی همچنین در خصوص تسهیلات جدید دولت به تولیدکنندگان گفت : هر گونه تسهیلات جدیدی که به واحدهای صنعتی تزریق شود به جهت بدهی قبلی ، کمکی به این بخش نخواهد بود .

وی تصریح کرد : باید ابتدا برای دیون معوق واحدهای تولیدی که تسهیلات دریافتی را در مسیر توسعه و تجهیز در این صنعت سرمایه گذاری نمودند ، فکری جدی شود.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=12046

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.