• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
کل اخبار 7203اخبار امروز : 0
10

همکاری صنعتگران ودانشگاهیان در راستای بهبود اقتصاد استان یزد

  • کد خبر : 19366
  • ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۲
همکاری صنعتگران ودانشگاهیان در راستای بهبود اقتصاد استان یزد

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما،مرکزیزد،رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان در سومين جلسه كميته پژوهش این سازمان همکاری صنعتگران ودانشگاهیان در راستای بهبود اقتصاد استان خبر داد. حسيني پور با اشاره به شرايط جديد كشور و احتمال وضع تحريم هاي جديد عليه ايران و آثار وضعي آن در بازار، از توجه اين سازمان به […]

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما،مرکزیزد،رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان در سومين جلسه كميته پژوهش این سازمان همکاری صنعتگران ودانشگاهیان در راستای بهبود اقتصاد استان خبر داد.
حسيني پور با اشاره به شرايط جديد كشور و احتمال وضع تحريم هاي جديد عليه ايران و آثار وضعي آن در بازار، از توجه اين سازمان به توليد فناوري هاي بومي با قيمت ارزان خبر داد.
وی گفت: مي توان با برقراري ارتباط ميان صنعتگران با دانشگاهيان و پژوهشگران، پژوهش هاي مورد نياز بخش صنعت استان را به انجام رساند و با اتكا به فناوري هاي بومي، اقتصاد استان را در مسير تاب آوري نسبت به نوسانات ارزي و مشكلات تحريم قرار داد.
رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان افزود: در اين راستا مقرر شد خانه صنعت و معدن و اتاق بازرگاني استان اولويت هاي پژوهشي بخش صنعت را احصاء نمايند تا با كار مشترك با دانشگاه و پارك علم و فناوري، بتوان در جهت بهبود وضعيت صنعت گام برداشت.
حسيني پورافزود:اين سازمان قصد دارد از تحقيقات توسعه اي فاصله بگيرد و به سمت تحقيقات كاربردي حركت كند و اين اقدام در جهت ايجاد و حمايت از بخش هاي تحقيق و توسعه (R&D) واحدهاي صنعتي صورت مي گيرد
وی با اشاره به اينكه اين سازمان در راستاي وظايف پژوهشي خود قصد دارد مشوق دانش آموزان به امر پژوهش باشد ادامه داد: كميته پژوهش در اين نشست با اختصاص يك ميليارد ريال به پژوهش هاي دانش آموزي موافقت كرد
رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان افزود:این سازمان ،اعتبار لازم را به قالب هاي موجود در آموزش و پرورش استان نظير جشنواره جابربن حيان تزريق خواهد كرد تا بتوان طي فراخوان ها و اولويت هايي كه به تصويب خواهد رسيد، پژوهش هاي برتر دانش آموزي را انتخاب و مورد تشويق قرار داد.
حسيني پور هدف از اين اقدام را معطوف ساختن ذهن دانش آموزان به محيط پيراموني، توجه به چالش ها و مشكلات و تفكر در مسير بهبود اين مسائل عنوان نمود.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=19366

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.