• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 7138اخبار امروز : 0
8

هشدار روسیه درباره رسیدن قیمت نفت به بشکه‌ای ۳۰۰ دلار

  • کد خبر : 36319
  • ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۳
هشدار روسیه درباره رسیدن قیمت نفت به بشکه‌ای ۳۰۰ دلار

به گزارش روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت ایران و به نقل از رویترز،  الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه گفت: «کاملا بدیهی است که امتناع از خرید نفت روسیه عواقب فاجعه‌باری برای بازار جهانی خواهد داشت.» وی افزود: «قیمت‌ها احتمالا غیرقابل پیش بینی است و به بیش از ۳۰۰ دلار برای هر بشکه […]

به گزارش روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت ایران و به نقل از رویترز،  الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه گفت: «کاملا بدیهی است که امتناع از خرید نفت روسیه عواقب فاجعه‌باری برای بازار جهانی خواهد داشت.»

وی افزود: «قیمت‌ها احتمالا غیرقابل پیش بینی است و به بیش از ۳۰۰ دلار برای هر بشکه یا حتی بیشتر خواهد رسید.»

نواک تاکید کرد: اگر کشورهای غربی تهدیدات مربوط به قطع عرضه انرژی از روسیه را دنبال کنند، ممکن است با قیمت بیش از ۳۰۰ دلار در هر بشکه نفت و بسته شدن احتمالی خط لوله اصلی گاز روسیه-آلمان مواجه شوند،

قیمت نفت روز دوشنبه پس از آنکه آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا گفت که واشنگتن و متحدان اروپایی در حال بررسی ممنوعیت واردات نفت روسیه هستند، به بالاترین سطح خود از سال ۲۰۰۸ رسید.

 نواک گفت که جایگزین کردن حجم نفتی که اروپا از روسیه دریافت می‌کند به بیش از یک سال زمان نیاز دارد و باید قیمت‌های بسیار بالاتری بپردازد. سیاستمداران اروپایی باید صادقانه به شهروندان و مصرف کنندگان خود هشدار دهند که اگر عرضه انرژی از روسیه را رد کنند، باید منتظر چه چیزی باشند. ما برای آن آماده هستیم.

نواک گفت روسیه که ۴۰ درصد گاز اروپا را تامین می‌کند، به طور کامل به تعهدات خود عمل می کند، اما پس از اینکه آلمان در ماه گذشته صدور گواهینامه خط لوله گاز نورد استریم ۲ را مسدود کرد، کاملاً از حقوق خود برای مقابله به مثل علیه اتحادیه اروپا برخوردار است.

نواک گفت: «در رابطه با اعمال ممنوعیت نورد استریم ۲، ما حق داریم تصمیمی مشابه اتخاذ کنیم و پمپاژ گاز از طریق خط لوله گاز نورد استریم ۱ را تحریم کنیم. وی گفت: «تاکنون چنین تصمیمی نگرفته‌ایم. اما سیاستمداران اروپایی با اظهارات و اتهامات خود علیه روسیه ما را به سمت آن سوق می دهند.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=36319

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.