• امروز : سه شنبه - ۲۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 14 May - 2024
کل اخبار 7197اخبار امروز : 0
15

نایب رییس دوم خانه صنعت، معدن و تجارت ایران: اشتغال‌زایی ۵ هزار نفر در زمینه تولید کفش

  • کد خبر : 24491
  • ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۴
نایب رییس دوم خانه صنعت، معدن و تجارت ایران: اشتغال‌زایی ۵ هزار نفر در زمینه تولید کفش

نایب رییس دوم خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در گفت‌وگو با خبرنگار مهر بیان کرد: ۲۵۰ واحد تولید کننده کفش در استان قم فعالیت دارند که زمینه اشتغال ۵ هزار نفر به طور مستقیم و ۲۰ هزار نفر غیرمستقیم را فراهم کرده است. ابوالفضل فراهانی با بیان اینکه ظرفیت نخست صادرات استان قم صنعت […]

نایب رییس دوم خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در گفت‌وگو با خبرنگار مهر بیان کرد: ۲۵۰ واحد تولید کننده کفش در استان قم فعالیت دارند که زمینه اشتغال ۵ هزار نفر به طور مستقیم و ۲۰ هزار نفر غیرمستقیم را فراهم کرده است.

ابوالفضل فراهانی با بیان اینکه ظرفیت نخست صادرات استان قم صنعت کفش است، گفت: انواع صندل و کفش به کشورهای آسیای میانه، عراق و حوزه خلیج فارس صادر می‌شود و ارزش این صادرات سالانه ۱۰۰ میلیون دلار خواهد بود.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت قم افزود: در این نمایشگاه با استقبال خوب تولیدکنندگان قمی و سراسر کشور روبرو شده است ولی با توجه به فضای اندک نمایشگاه تنها ۶۰ تولید کننده داخلی و ۲۰۰ مهمان خارجی از ۲۰ کشور خارجی حضور دارند و ما با کمبود  فضای فیزیکی روبرو بودیم.

به گفته رئیس اتحادیه صادرکنندگان کفش قم، این مهمانان برای رایزنی و آشنایی با ظرفیت‌های صنعت کفش از کشور عراق، ترکیه، افغانستان هستند هرچند رایزنی‌هایی با نمایندگی وزارت امور خارجی و انجمن صنعت کفش مشکلات صدور ویزا برای مشتریان خارجی اندکی برطرف شده ولی باز با مشکلات و چالش‌هایی روبرو است.

وی چین و ترکیه را رقبای صنعت کفش یاد کرد و گفت: اگر بتوان به ثبات ارزی برسیم و افزایش قیمت مواد اولیه برطرف شود صندل و دمپایی و صنعت کفش می‌تواند با این کشورها رقابت کند چرا که ظرفیت و کیفیت خوبی این صنعت دارد.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=24491

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.