• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
کل اخبار 7203اخبار امروز : 0
10

نایب رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران :ضرورت آشنایی سفرا و سرکنسول‌های ایران در کشورهای دیگر با ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در ایران

  • کد خبر : 29150
  • ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۰
نایب رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران :ضرورت آشنایی سفرا و سرکنسول‌های ایران در کشورهای دیگر با ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در ایران

در شرایط فشارهای سیاسی و اقتصادی و تحریم‌ها، علاوه بر تکیه بر توان داخلی، حفظ روابط با کشورهای دوست به ویژه همسایگان نه تنها یک ضرورت بلکه یک الزام است. بی تردید ایجاد نگرش جدید در بین سفرا و سرکنسول‌های ایران در کشورهای مختلف مبنی بر اتخاذ سیاست‌های جدیدِ اقتصاد محور را می توان از گام‌های ابتدایی وزارت […]

در شرایط فشارهای سیاسی و اقتصادی و تحریم‌ها، علاوه بر تکیه بر توان داخلی، حفظ روابط با کشورهای دوست به ویژه همسایگان نه تنها یک ضرورت بلکه یک الزام است.

بی تردید ایجاد نگرش جدید در بین سفرا و سرکنسول‌های ایران در کشورهای مختلف مبنی بر اتخاذ سیاست‌های جدیدِ اقتصاد محور را می توان از گام‌های ابتدایی وزارت امور خارجه برای دیپلماسی جدید اقتصادی دانست که نمونه‌ای از آن در بازدید ۲۷ سفیر و سرکنسول جدید ایران از نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری مشهد تجلی یافت.

این سفرا که به تازگی منصوب شده‌اند در این دیدار در جریان طرح‌ها و ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری کلانشهر مشهد قرار گرفتند و همچنین ۱۰۰ فرصت سرمایه‌گذاری در مشهد به سه زبان خارجی در اختیار آنان قرار گرفت.

نایب رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: بعد از برجام در مدت کوتاهی شاهد حضور هیات‌های تجاری از کشورهای مختلف در ایران بودیم که در تلاش برای به دست آوردن بخشی از بازار ایران برای محصولات خود و برقراری ارتباط تجاری با فعالان اقتصادی ایران بودند.

حسن حسینی افزود: در شرایط کنونی که تحریم ها و فشارهای اقتصادی و سیاسی مضاعف است اتخاذ دیپلماسی جدید اقتصادی از سوی وزارت امور خارجه بیشتر جنبه سیاسی پیدا می کند زیرا در اجرا با وجود محدودیت‌ها و تحریم‌ها، تحقق اهداف این دیپلماسی دشوار است.

وی اضافه کرد: در مجموع رویکرد جدید وزارت امور خارجه در حوزه دیپلماسی اقتصادی را به فال نیک می گیریم و آشنایی سفرا و سرکنسول‌های ایرانی با ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در شهرهای مختلف ایران را ضرورتی می دانیم که می‌تواند آنان را ترغیب به شناسایی بازار و فراهم کردن بستر ارتباط جدید در کشورهای محل خدمت خود بین سرمایه‌گذاران آن کشورها و فعالان اقتصادی ایرانی کند و شرایط مناسب برای فعالیت اقتصادی در ایران را به سرمایه‌گذاران در آن کشورها اطلاع دهد.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=29150

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.