• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 7138اخبار امروز : 0
15

میز صادرات محصولات کاشی و سرامیک کشور در یزد برگزار گردید

  • کد خبر : 12513
  • ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۳
میز صادرات محصولات کاشی و سرامیک کشور در یزد برگزار گردید

اولین جلسه میز صادرات محصولات کاشی و سرامیک کشور با محوریت استان یزد در تاریخ ۱/۷/۹۶ برگزار شد.  به گزارش روابط عمومی خانه صنعت ، معدن و تجارت استان یزد در این جلسه که با حضور ریاست و معاونین سازمان صمت ، مدیرکل اقتصادی استانداری ، رئیس خانه صنعت یزد، مدیران انجمن کاشی و سرامیک […]

اولین جلسه میز صادرات محصولات کاشی و سرامیک کشور با محوریت استان یزد در تاریخ ۱/۷/۹۶ برگزار شد.

 به گزارش روابط عمومی خانه صنعت ، معدن و تجارت استان یزد در این جلسه که با حضور ریاست و معاونین سازمان صمت ، مدیرکل اقتصادی استانداری ، رئیس خانه صنعت یزد، مدیران انجمن کاشی و سرامیک ، اتحادیه صادرکنندگان ، گمرک ، صندوق توسعه تجارت ، مرکزتوسعه فناوری سرامیک و چند شرکت مدیریت صادرات برگزار شد، دستورالعمل و شرح وظایف ، موانع و مشکلات تولید و صادرات و راهکارهای عملی و اجرایی توسعه صادرات کاشی و سرامیک مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 برای توسعه صادرات محصولات کشور باید فناوری مناسب و نگاه صادرات محور داشته باشیم. نخست باید موانع کوچک و بزرگ تولید رقابتی از سر راه برداشته شود، باید بتوان محصول با کیفیت و قیمت رقابتی تولید کرد و باید زیرساخت های مبادی خروجی کشور و قوانین مرتبط با صادرات اصلاح شود .

کلانتر رئیس خانه صنعت یزد گفت: در ۲۷ کشور پیرامون ما در حدود ۶۰۰ میلیون نفر زندگی می کنند و با توجه به هزینه بالای حمل و نقل و حجم و وزن محصولات سرامیکی ، ما پتانسیل خوبی در این زمینه داریم وی ادامه داد حجم صادرات صنعت سرامیک دنیا حدود ۵۷ میلیارد دلار است که از این میزان  ۵/۱۳ میلیارد یعنی ۲۳ درصد مربوط به کاشی دیوار و کف و ۷۷ درصد مربوط به سایر محصولات سرامیکی است . صادرات کاشی کف و دیوار ایران در حدود ۳۴۰ میلیون دلار است که این یعنی نیم درصد از صادرات صنعت سرامیک و ۵/۲ درصد از صادرات کاشی دنیا که بیانگر سهم اندک ایران در این موضوع است. در حالی که کشور ما پنجمین تولیدکننده کاشی دنیا می باشد و استان یزد به تنهایی نهمین تولیدکننده در سطح جهان است چرا باید ۵/۲ درصد صادرات از سهم   متعلق به ایران باشد ؟

 پیشنهاد می کنم اجرای یک طرح پژوهشی Market Research توسط یک تیم حرفه ای با صرف هزینه لازم در دستور کار میز قرار گیرد و تاکید من این است که حتما این کار با مشارکت انجمن تخصصی کاشی و سرامیک و دولت باشد ما هم در خانه صنعت حاضریم کمک کنیم .

این مطالعه باید بتواند حجم بازار ، رقبا ، قیمت ها، سلایق و سرچشمه های وارداتی این بازار ۶۰۰ میلیونی را که ۲۰ درصد مصرف کل دنیا را دارد استخراج و در اختیار تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنعت کاشی بگذارد .

کلانتر همچنین گفت تنها یکی از کشورهمسایه ما یعنی عربستان سالیانه  ۵۰۰ میلیون متر مربع یعنی معادل کل تولید کشور ما کاشی وارد می کند و بعد از آن روسیه با واردات  ۲۵۰ میلیون مترمربع  و امارات  هستند، نباید این بازارها را به دلایل مسائلی خارج از حوزه مسائل اقتصادی از دست بدهیم .

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=12513

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.