• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 7138اخبار امروز : 1
12

ملت عزیز ایران، سبزی دل و سفره های خودتان را با سبزی دل کارگران ما گره بزنید

  • کد خبر : 17270
  • ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۹
ملت عزیز ایران، سبزی دل و سفره های خودتان را  با سبزی دل کارگران  ما گره بزنید

سید محمدرضا مرتضوی دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در استودیو گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما، افزود:جامعه آماری کشور نمیتواند در یک مقطع خاص مورد توجه قرار گیرد.کار آماری به صورت پیوسته است که باید به صورت دائم و با یک برنامه مدون کشور را رصد کند.  در حال حاضر به شب عید  […]

سید محمدرضا مرتضوی دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در استودیو گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما، افزود:جامعه آماری کشور نمیتواند در یک مقطع خاص مورد توجه قرار گیرد.کار آماری به صورت پیوسته است که باید به صورت دائم و با یک برنامه مدون کشور را رصد کند.  در حال حاضر به شب عید  رسیدیم، نمی توان وارد جامعه آماری شد. ما به عنوان نماینده بخش خصوصی همیشه اندازه بازار را از مقدار پولی که وارد بازار می شه تعیین می کنیم، یعنی ببینیم که چه میزان پول مازاد بر گذشته وارد بازار شده است. 

وی گفت: اگر جامعه حقوق بگیر کشور را در نظر بگیرید، با توجه به نوع پرداخت های اسفند ماه می توان گفت که حدود ۱۸ تا ۲۳ درصد پول دریافتی سالانه جامعه کارمندی و کارگری و حقوق بگیری که قشر بزرگی  از جامعه را تشکیل می دهند که معادل ۴۳ تا ۶۰ هزار میلیارد تومان است ، در ۱۵ روز پایانی اسفند هزینه می شود. حدودا در یک ماه بین ۴۰ تا ۶۰ هزار میلیارد یا بیشتر تخمین پولی است که هزینه کرد مردم در شب عید به کالاها اختصاص پیدا می کند.

مرتضوی افزود: مخارج شب عید شامل خرید ها، تامین سفره ها، مسافرت ها و … می باشد که معمولا از پس انداز مردم هزینه می شود. دلیل اینکه بازار شب عید بازار خاصی است و نگاه خاصی به آن معطوف می باشد،  شاید این موج پولی است که در فضای اسفند ماه وارد جیب مردم می شود و قرار است در طی ۱۵ روز خرج شود.

دبیر کل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: همیشه سهم تولید داخل و سهم قاچاق در اقتصاد در حال مبارزه است. بازار شب عید بازاری است که خیلی از کالا ها در آن وارد می شود. مجلس و دولت تمام کار و تلاش خودشان را کرده اند، ولی این ۱۵ روز مردم همه کار هستند. من ترجیح می دهم که با مردم صحبت کنم. شیرینی، آجیل، غذا، شوینده، تزئینات، میوه، خانه آرایی، شهر آرایی، کالاهای روشنایی، از لحاظ کیفیت تمام این کالاهای ایرانی از کالاهای خارجی بهتر هستند.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت تهران ادامه داد: ما با سازمان ملی استاندارد یک رصد و کار مشترکی انجام دادیم. مثلا در شوینده ها که در شب عید فروشش اوج می گیرد، هم قیمت و هم کیفیت کالاهای ایرانی بهتر است. هیچ وقت نمی توان کالای استاندارد را با کالایی که از کشور دیگر و غیر استاندارد است مقایسه کرد. قطعا قیمت محصولات تولیدکنندگان ایرانی بهتر است.

وی گفت:من باید با مردم صحبت کنم. ملت ایران باید بدانند که بهتر است در صنایع شیرینی و شکلات، آجیل ایرانی، غذای ایرانی، شوینده های ایرانی، کالاهای تزیینی ایرانی، سفره های زیبای ایرانی،ترمه های یزدی، از این قبیل کالاها و محصولات ایرانی استفاده کنند.

دبیر کل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران اظهار کرد : میلیون ها صنوف کشور و کارگران و تولید کنندگان ما چشمشان به دست ملت است و مردم با انجام یک انتخاب هوشمندانه و مناسب در خرید محصولات ایرانی، باعث افتخار کشورشان خواهند شد.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت تهران بیان کرد: در حال حاضرما یازده ماه و پانزده روز وقت داریم که این صحبت ها و گفتگو ها را انجام دهیم و باید روحیه آمدن بهار را بیاوریم. کالای ایرانی آمادگی این را دارد که نیازهای مردم را در این ایام خجسته تامین کند. به عنوان  مثال مردم برای آجیل شب عید بادام هندی نخرند زیرا پسته ایرانی صف شکن همه آجیل های دنیاست. آنچه که ما در این سفره شب عید تقسیم می کنیم در دست مردم ایران است که در خرید کالاها انتخاب هوشمندانه ای انجام دهند.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت تهران ادامه داد: یک بررسی بسیار جامع و دقیق با اداره استاندارد انجام داده ایم و آمار این مورد به صورت محرمانه است. به مردم می خواهم این را عرض کنم که نگران خرید شوینده های خارجی باشید و از این قبیل کالا ها خرید نکنید. قیمت این کالا ها گران و در عین حال هم مضر هستند.

وی بیان کردید: ما باید کاری کنیم که مردم بوی عید را متوجه شوند. از شهردار محترم تهران و از شهرداری های تمام شهرهای بزرگ کشور خواهش می کنم که هر کاری می توانند در این ده روز انجام دهند که مردم یک حال و هوای بهتری پیدا کنند. صنعت گل و گل آرایی ایران یکی از بزرگترین صنایع در خاورمیانه است. این گل و گیاه ایرانی منتظر دستان زیبای شماست که گلی از باغچه باغبانان ایرانی بخرید.  

مرتضوی اظهار کرد:کالای ایرانی در صنف خانگی که با کار و فعالیت ده ها هزار کارگر ایرانی تولید می شود در سطح کالاهای بین المللی است. فولاد ایران هم جزء یکی از بهترین نوع فولاد در دنیاست، کاشی ایران نیز از بهترین کاشی ها در سطح دنیا محسوب می شود. مردم باید بدانند بالاخره این جوان های ایرانی، دانشمندان ایرانی و مهندسین ایرانی سرمایه گذاران ما هستند. من از مردم خواهش می کنم چون در نهایت کسی که در این جنگ تعیین تکلیف می کند همین مردم هستند. من از مردم تقاضای ترحم به خودم و کارگر ایرانی را ندارم،  بلکه از آن ها می خواهم که انتخاب هوشمندانه داشته باشند.

دبیر کل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: حالا که بهار نزدیک است و از دل خاک و سنگ، سبزه می روید بیایید با خرید از کالاهای ایرانی در این روزها  سبزه ای هم در دل کارگر ایرانی، در دل تولید کننده ایرانی بکاریم. من از مردم خواهش می کنم  به کالاهای خوب ایرانی که در بازار هم موجود است توجه داشته باشند و کالای زیبای ایرانی که با دستان هنرمند دختران و پسران این مرز و بوم طراحی و تولید شده را خریداری کنند.  صنعتگران هنرمند ایرانی لباس ها را با سلیقه خاصی منقوش به نقش های تاریخی کرده اند، که این خود نشان از ذوق و هنر خاص ایرانیان دارد. من از مردم کشورم خواهش می کنم که سبزی دل و سفره های خودشان را  با سبزی دل کارگران  ما گره بزنند، تولید به شما احتیاج دارد.     

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=17270

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.