• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 7138اخبار امروز : 1
11

معاون وزیر صمت در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان فیروزکوه عنوان کرد:واگذاری زمین با مشوق و تسهیلات ویژه به واحدهای صنعتی متقاضی احداث نیروگاه برق مقیاس کوچک در شهرک‌های صنعتی/ فیروزکوه می‌تواند به‌ شهر صنعتی نمونه کشور تبدیل شود

  • کد خبر : 32817
  • ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۶
معاون وزیر صمت در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان فیروزکوه عنوان کرد:واگذاری زمین با مشوق و تسهیلات ویژه به واحدهای صنعتی متقاضی احداث نیروگاه برق مقیاس کوچک در شهرک‌های صنعتی/ فیروزکوه می‌تواند به‌ شهر صنعتی نمونه کشور تبدیل شود

معان وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به رشد صنعت کشور در سال گذشته گفت: خوشبختانه پارسال علی‌رغم تحریم‌ها و با توجه به شیوع بیماری کرونا، با کمک بخش خصوصی در بخش صنعت رشد ۸ درصدی داشتیم که می‌طلبد از تمام تلاشگران این عرصه به‌ویژه صاحبان صنایع تقدیر شود. به گزارش شاتا به نقل […]

معان وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به رشد صنعت کشور در سال گذشته گفت: خوشبختانه پارسال علی‌رغم تحریم‌ها و با توجه به شیوع بیماری کرونا، با کمک بخش خصوصی در بخش صنعت رشد ۸ درصدی داشتیم که می‌طلبد از تمام تلاشگران این عرصه به‌ویژه صاحبان صنایع تقدیر شود.

به گزارش شاتا به نقل از سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، علی رسولیان با بیان این مطلب در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان فیروزکوه افزود: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری بر مانع زدایی در مسیر تولید در کشور و ایجاد اشتغال پایدار، باید با برنامه‌ریزی مناسب در تسهیل و تسریع این مهم بکوشیم.

وی در این راستا به معافیت مالیاتی سرمایه گذاران بخش خصوصی در شهرک‌های صنعتی اشاره و اضافه کرد: همچنین به سرمایه گذارانی که پس از دریافت زمین بتوانند زودتر از موعد مقرر واحد تولیدی خود را به بهره برداری برسانند، ۳۰ درصد معافیت مالیاتی با فرصت ۶ ماهه برای بازپرداخت وام تعلق خواهد گرفت.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران همچنین با اشاره به ارائه تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان ادامه داد: در مناطقی که مشکل واگذاری زمین به شرکت‌های دانش بنیان وجود دارد، مزایده برگزار نخواهد شد.

رسولیان بر حمایت از صنایع کوچک به‌ویژه کارگاه‌های تولیدی تأکید کرد و اظهار داشت: باید با برنامه‌ریزی مناسب و تمهیدات لازم، شرکت‌های دانش بنیان و افرادی ‌که توان مالی مناسبی ندارند را به سمت حضور در واحدهای کارگاهی کوچک تشویق و ترغیب کنیم.

وی خاطرنشان کرد: به طرح‌های صنعتی درحال ساخت و ساز با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد کمک می‌شود تا هرچه سریع تر تولید خود را آغاز نمایند.

معان وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه از واگذاری زمین به واحدهای صنعتی متقاضی احداث نیروگاه برق مقیاس کوچک خبر داد و گفت: این سازمان آمادگی دارد به متقاضیانی که قصد احداث CHP در شهرک‌های صنعتی را دارند، زمین با مشوق و تسهیلات ویژه واگذار نماید.

رسولیان با اشاره به قطعی‌های اخیر برق در ‌کشور افزود: در این ارتباط مکاتبات متعددی با وزارت نیرو انجام شده است تا با برنامه‌ریزی مناسب از بروز خسارت‌های احتمالی به واحدهای تولیدی جلوگیری شود.

وی همچنین از طراحی سامانه هوشمند برای متقاضیان احداث واحدهای تولیدی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی خبر داد و اضافه کرد: در سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران مصممیم با ایجاد و طراحی سامانه‌های هوشمند، روند بروکراسی اداری را تحلیل بخشیم.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در ادامه از فعالیت مجدد ۱۵۵۷ واحد تولیدی راکد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور در سال گذشته خبر داد و بیان کرد: ۳۱ واحد صنعتی راکد و ۸ واحد تملیکی در فیروزکوه وجود دارد که امیدواریم با حمایت نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و فرماندار این شهرستان به‌زودی با رفع مشکلات این واحدهای صنعتی شاهد ازسرگیری فعالیت آن‌ها باشیم.

رسولیان همچنین به وضعیت زیرساخت شهرک‌های صنعتی شهرستان فیروزکوه نیز اشاره و اعلام کرد: ۷۲ میلیارد تومان اعتبار برای تأمین زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی شهرستان فیروزکوه درنظر گرفته شده که اعتبار این طرح‌ها از منابع مالی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران انجام می‌شود.

وی با اشاره به تخصیص آب از محل سد نمرود به شهرک‌های صنعتی فیروز‌کوه اظهار امیدواری کرد با پیگیری مسئولان ارشد شهرستان، این تخصیص هرچه سریع تر و در بازه زمانی مشخص انجام شود تا با انجام اقدامات لازم بتوانیم به‌زودی فیروزکوه را به‌عنوان یک شهر صنعتی نمونه در کشور معرفی کنیم.

معان وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین به احداث پست برق ۶۳ کیلوولت شهرک صنعتی شماره یک فیروزکوه نیز اشاره و خاطرنشان کرد: با مشارکت این سازمان و تأمین اعتبارات مورد نیاز، به‌زودی شاهد اجرایی و عملیاتی شدن این طرح در شهرستان فیروزکوه خواهیم بود.

رسولیان با بیان این‌که مشکل واگذاری زمین به شرکت‌های دانش بنیان در شهرستان فیروزکوه وجود ندارد، از متقاضیان سرمایه گذاری در بخش‌های علمی و فناوری کشور خواست به دلیل بسترهای فراهم شده صنعتی، این منطقه را برای فعالیت‌های اقتصادی خود انتخاب کنند.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=32817

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.