• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
کل اخبار 7150اخبار امروز : 0
13

مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و شورای گفتگو اجرا نمی شود .

  • کد خبر : 16525
  • ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۴:۴۲
مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و شورای گفتگو اجرا نمی شود .

مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و شورای گفتگو اجرا نمی شود . ما با ذکر مصادیق صحبت می کنیم و درخواست کردیم این موضوع در دستور جلسه شورا قرار بگبرد .   به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی قزوین بخشی از متن سخنرانی دکتر زمانی خزانه دار و عضو هیات رئیسه خانه صنعت، […]

مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و شورای گفتگو اجرا نمی شود . ما با ذکر مصادیق صحبت می کنیم و درخواست کردیم این موضوع در دستور جلسه شورا قرار بگبرد .

 

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی قزوین بخشی از متن سخنرانی دکتر زمانی خزانه دار و عضو هیات رئیسه خانه صنعت، معدن و تجارت  ایران در سی و نهمین نشست شورای گفتگو ی دولت و بخش خصوصی :

جناب آقای استاندار : در مصوبه جلسه قبل شورای گفتگو بند ۳ ،  تاکید شده که عملیات اجرایی علیه واحدها و بنگاههای تولیدی ممنوع است مگر با نطر ستاد تسهیل یا استاندار . اما چیزی که توافق می شود یا مصوب می شود،  مهم این است که حتما باید اجرا شود ولی علیرغم همه تلاش هایی که در جلسات  می شود و در جلسات ستاد تسهیل هم سفارش و تاکید می شود شاهد این هستیم که مصوبات آن گونه که باید اجرا نمی شود و نمونه ها و مصداق های نقض مصوبات هم برای ما موجود است و در جلسات با ذکر مصداق ها در هر جلسه مطرح کردیم،  از جمله جلسه قبل ستاد تسهیل در زمینه امور مالیاتی هر جند از ریاست و معاونین این سازمان که تعامل با واحد ها دارند تشکر می کنیم  ولی طی دو هفته قبل متوجه شدیم که حدود بیش از ۳۰ واحد را عملیات  اجرایی کشیده اند و حساب هایشان مسدود شده است  و به سازمان  ثبت هم بدون اطلاع اعلام می شود که هر گونه عملیات ثبتی را برای آنها متوقف کنند ، طبیعی است این واحد ها با مشکلات عدیده روبرو می شوند و آنگونه که سازمان مالیاتی وارد شده اگر تولید آنها متوقف شود اختیارات هیات مدیره (حتی هیات مدیره ادوار قبل) هم یکباره از آنها گرفته شود در واقع واحد ها را به تعطیلی و رکود کشانده اند  و مدیران بنگاهها هیچ اختیاری ندارند ، حساب ها هم که مسدود شده است . در نتیجه کارخانه ها تعطیل و  کارگران هم بیکار می شوند. و این با رویکرد اقتصادمقاومتی در تعارض است .  انتظار ما این هست که آنچه را مصوب کردیم باید اجرا شود و هر گونه عملیات اجرایی باید متوقف شود .این  حد اقل انتظار ماست  .

از سازمان تامین اجتماعی جا دارد بخاطر تعاملی که بهتر شده از ریاست و معاونین محترم تشکر کنم اما در آنجا هم با مشکلاتی روبرو هستیم به طور مثال مشکلاتی داریم که خلاف نامه خود رئیس سازمان عمل شده و حسابرسی شده و  واحدها  گرفتار شدند و اکنون باید کارشان در دیوان دنبال شود که معلوم نیست چه شود و تا کی طول بکشد .

 از بانک ها هم نمونه ای عرض می کنم ، یک شرکتی در تاریخ ۴/۸/۹۶ در ستاد تسهیل که در سازمان صمت تشکیل شده و خود بانک موافقت کرده و امضاء کرده که سه ماه یعنی تا ۴/۱۱/۹۶  به این واحد مهلت داده شود ، و  مصوب شده  مزایده ای که قرار بوده انجام شود لغو و اقدامات اجرایی هم برای مدت ۳ ماه متوقف گردد تا این واحد بتواند بعد از ۳ ماه اقدام کند ، ولی در تاریخ ۱۸/۹/۹۶ مزایده برگزار می شود و ۲۹/۹/۹۶ هم سازمان ثبت طی نامه ای به آن واحد ابلاغ میکند که واحد شما به نفع بانک مصادره شد و بانک هم به صورتی مزایده را برگزار می کند که حتی  خود صاحب واحد متوجه نمی شود و بعد به ثبت می نویسند که هیج متقاضی در مزایده شرکت نکرد.،  لذا واحد به نام بانک سند زده می شود .  در حالیکه واحد هم واحد دانش بنیان و فعال هست ، با اینکار سر انجامش رکود و تعطیلی است ، متاسفانه ما از این موارد زیاد داریم.  

در حالیکه علیرغم تمام تلاش های مسؤلان و  نهایت تاکیدات در تمام جلسات توسط معاونت محترم اقتصادی آقای دکتر حبیبی ، ما شاهد چنین اقداماتی هستیم و این رویکردها بزرگترین ضربه ای که می زند ، دیگر ثبات و پایداری در تصمیم گیری مدیران واحد های صنعتی برای اداره واحدها وجود ندارد و این مساله باعث فراری دادن سرمایه گذار در بخش صنعت و تولید خواهد شد خواهشی که دارم این است یک راهکار برای این مشکل پیدا کنیم که جلوی این قبیل کار ها را بتوانیم بگیریم. و در این شرایط حد اقل تا پایان سال با توقف عملیات اجرایی ثبات و آرامش در بنگاهها بر قرار کنیم.

 

 

عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی : با بیان اینکه از انتقادها استقبال می کنیم، افزود: ما انقلاب کرده ایم که مردم به راحتی حرف خود را بزنند و باید با مردم به گونه ای رفتار کرد که بتوانند به صراحت خواسته ها و سخنان خود را به مسئولان منعکس کنند
زاهدی با اشاره به تملک واحدهای تولیدی بدهکار توسط بانک ها،افزود: باید مشکلات دستگاه های اجرایی نظیر سازمان بیمه تامین اجتماعی،بانک ها و اداره امور مالیاتی را در نظر گرفت اما باید دانست تملک یک واحد تولیدی در نهایت به زیان بانک های عامل و سایر دستگاه ها و کشور است

 

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=16525

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.