• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 7138اخبار امروز : 0
15
یونس ژائله در نشست شورای گفت‌وگوی آذربایجان شرقی:

مشکلات زنجیره تولید روی کیفیت و قیمت محصولات اثر منفی گذاشته است

  • کد خبر : 39612
  • ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۷
مشکلات زنجیره تولید روی کیفیت و قیمت محصولات اثر منفی گذاشته است

رئیس اتاق تبریز با اشاره به چالش‌های حوزه تجارت، می‌گوید: به‌واسطه برخی محدودیت‌ها، زنجیره تولید کشور دچار مشکل شده و این مسئله، روی کیفیت کالاها و قیمت تمام‌شده تولید اثر منفی گذاشته است. رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز، گفت: ما مهارت در تجارت را از دست داده‌ایم و به خاطر برخی محدودیت‌ها، […]

رئیس اتاق تبریز با اشاره به چالش‌های حوزه تجارت، می‌گوید: به‌واسطه برخی محدودیت‌ها، زنجیره تولید کشور دچار مشکل شده و این مسئله، روی کیفیت کالاها و قیمت تمام‌شده تولید اثر منفی گذاشته است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز، گفت: ما مهارت در تجارت را از دست داده‌ایم و به خاطر برخی محدودیت‌ها، زنجیره‌های تولید دچار مشکل شده است. همین امر در کیفیت کارها تأثیر گذاشته و درنتیجه قیمت تمام شد محصول افزایش یافته است.

یونس ژائله در نود و پنجمین نشست شورای گفت‌وگوی استان آذربایجان شرقی، سوء مدیریت در حوزه واردات را یکی از مشکلات موجود در کشور دانست و افزود: در شرایط تحریمی، اگر حوزه واردات به‌درستی مدیریت نشود، مشکلات ما دوچندان خواهد شد.

وی بر ضرورت حمایت از بخش خصوصی به‌عنوان پیشران اقتصادی تأکید کرد و گفت: با حذف سیاست‌های اقتصاد دستوری، فرصت رقابت در منطقه و بازارهای بین‌المللی برای بخش خصوصی افزایش یافته و به‌تبع آن زنجیره ارزش در کشور ایجاد و تقویت می‌شود.

ژائله خواستار اصلاح مدیریت صادرات غیرنفتی نیز شد و افزود: خواهش ما از دولت این است که امور کشتی‌رانی ایران را به بخش خصوصی واگذار کند و در کنار آن با تقویت ناوگان حمل‌ونقل کشور، زمینه فعالیت بخش خصوصی را مهیا کند.

وی در ادامه با اشاره به نتایج پایش ملی در حوزه فضای کسب‌وکار گفت: متأسفانه طی سال‌های اخیر شاهد افول شاخص‌های متعددی در حوزه فضای کسب‌وکار هستیم.

رئیس اتاق تبریز، کمبود نیروی کار در استان را یکی دیگر از چالش‌های پیش رو در حوزه صنعت دانست.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=39612

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.