• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 7138اخبار امروز : 0
21

مشاور وزیر صنعت: ایران با ۱۵ دروازه ارتباطی، سرآمد جهان است

  • کد خبر : 27312
  • ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۰
مشاور وزیر صنعت: ایران با ۱۵ دروازه ارتباطی، سرآمد جهان است

محمدرضا فیاض روز پنجشنبه در آیین تجلیل از فعالان بخش صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی با بیان اینکه، روسیه علیرغم گستردگی سرزمینی، تنها ۹ دروازه ارتباطی دارد، افزود: ایران با این ۱۵ دروازه ارتباطی، ظرفیتی کم نظیر دارد که هر یک از این دروازه ها راهی برای فرار از تحریم، دور زدن ها، رسیدن به پیروزی، […]

محمدرضا فیاض روز پنجشنبه در آیین تجلیل از فعالان بخش صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی با بیان اینکه، روسیه علیرغم گستردگی سرزمینی، تنها ۹ دروازه ارتباطی دارد، افزود: ایران با این ۱۵ دروازه ارتباطی، ظرفیتی کم نظیر دارد که هر یک از این دروازه ها راهی برای فرار از تحریم، دور زدن ها، رسیدن به پیروزی، موفقیت و ارتباط و مراودات تجاری با کشورهای همسایه دارد که باید از این ظرفیت نهایت استفاده را کرد.

وی با تاکید بر ضرورت بهره گیری بهینه از این شرایط ممتاز افزود: ما با این وضعیت در حقیقت می توانیم تا ۵۰۰ میلیارد دلار نیز بازار کار داشته باشیم، حتی اگر تا ۲۰ درصد نیز از این ظرفیت استفاده کنیم در بخش صادرات بسیار کمک کننده خواهد بود.

استانداران مرزی زمینه های تجارت را دریابند

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بین الملل از استاندارانی استان های مرزی خواست تا زمینه تقویت مراودات تجاری با همسایگان را فراهم کنند و افزود: در این حوزه نمی توان سنتی عمل کرد، باید از دانش روز بهره برداری کرده و جوانان دانش آموخته را در این مسیر به کار گیریم.

فیاض با تقدیر از فعالان بخشهای مختلف این وزراتخانه گفت: هر صنعتگر به نوعی در ۴۲ حرفه و موضوع درگیر است تا بتواند یک واحد صنعتی را به گردش دربیاورد که این بسیار کار سخت و پیچیده ای است.

وی از بخش خصوصی خواست تا مدیران بخش دولتی را یاری کنند و افزود: هم اکنون زمان نقد کردن و نق زدن نیست، باید بخش خصوصی با تمام توان وارد عمل شود و بخش دولتی نیز وظیفه تامین زیرساخت ها، برای فعالیت اثربخش و موثر بخش خصوصی را بر عهده دارد.

فیاض اظهار داشت: البته بخش خصوصی نیز باید به علم و توان روز مجهز شود، جوانان را به کار گیرد و این چرخه را فعال نگه دارد.

وی با اشاره به ظرفیت مرزی خراسان شمالی در حوزه صنعت، معدن و تجارت، افزود: این استان با داشتن ۳۰۰ کیلومتر مرز خارجی باید از این ظرفیت ممتاز خود به خوبی بهره برده و از این مسیر به رشد و توسعه اقتصادی برسد.

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بین الملل گفت: مناطق جاجرم و اسفراین در حوزه معدنی در کشور سرآمد هستند که باید برای رونق این بخش بیشتر تلاش شود چرا که ظرفیت های بسیاری در این حوزه وجود دارد.

فیاض افزود: این استان از نظر صنعت، معدن و همچنین کشاورزی قابلیت های زیادی دارد که این ظرفیت ها به نوعی با هم مرتبط نیز هستند.

وی با اشاره به خواست استان در خصوص اجرای طرح مرحله دوم پتروشیمی خراسان در بجنورد، اظهار داشت: سال ها از آغاز فعالیت پتروشیمی خراسان می گذرد و قطعا باید مرحله دوم آن اجرایی شود.

در این آیین از ۸ تن از فعالان حوزه صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی تقدیر شد.

خراسان شمالی سهم ناچیزی در تولید ناخالص ملی دارد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: این استان سهم ناچیزی در تولید ناخالص ملی دارد و ضروری است برای جبران این نقیصه، سرمایه گذاری در حوزه صنعت، معدن و تجارت این استان افزایش یابد.

به گزارش ایرنا، رضا فیروزه روز پنجشنبه در آئین تقدیر از فعالان حوزه صنعت، معدن و تجارت این استان اظهار داشت: استان ما تنها ۴ دهم درصد از تولید ناخالص ملی را بر عهده دارد که این امر به دلیل نبود زیرساخت های لازم از جمله در بخش حمل و نقل ریلی است.

به گزارش ایرنا بر اساس آمارهای ارائه شده از سوی سازمان های کشوری استان خراسان شمالی در تولید ناخالص داخلی رتبه ۳۰ کشور را دارد.

فیروزه با اشاره به دستاوردهای سفر رئیس جمهوری به استان اظهار داشت: در این سفر ۹ تفاهم نامه در زمینه صنعت، معدن و تجارت منعقد شد که مهم ترین آن با ایمیدرو بود که ۱۳ بند دارد و ارزش آن ۳۷۰ میلیون دلار و پنج هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال است.

وی تفاهم با مرکز ملی فرش را از دیگر ره آوردهای سفر رئیس جمهوری به استان عنوان کرد و افزود: در تفاهم منعقد شده با مرکز ملی فرش ایران، اعتبار مورد نیاز برای بیمه تمام قالیبافان استان تامین می شود و همچنین برای راه اندازی نمایشگاه دائمی فرش در مرکز استان اقدام می شود.

فیروزه گفت: در این استان ۳۱۶ واحد صنعتی وجود دارد که از مجموع این تعداد ۱۹۸ واحد فعال، ۳۹ غیرفعال و ۷۸ واحد نیمه فعال است.

وی گفت همچنین ۲۴۰ معدن در استان خراسان شمالی وجود دارد که از این تعداد ۱۱۱ واحد فعال، ۷۶ واحد غیرفعال و مابقی نیمه فعال هستند.

دکتر ولی الله حیاتی 

صنعتگر خط شکن عرصه جنگ اقتصادی است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی نیز در این آیین گفت: صنعتگران پیشقراولان جنگ اقتصادی هستند، هم اکنون مسائل و مشکلات این قشر باید برطرف شود تا آنان بتوانند در این شرایط کار کنند.

ولی الله حیاتی افزود: هم اکنون شرایط کشور با گذشته متفاوت شده است و طراحان جنگ اقتصادی با تمام قوا در برابر ما ایستاده اند و ما باید با همدلی و وحدت در مقابل آنان مقاومت کنیم.

وی بر آسان سازی روند تولید و سرمایه گذاری در استان تاکید و اظهار داشت: هم اکنون با تسهیل گری می توانیم بخشی از مشکلات را از پیش پای قشر تولید کننده برداریم تا کسب و کار و تولید رونق گیرد.

وی افزود: در سفر ریاست جمهوری به استان افزون بر ۲۰۰ هزار میلیارد ریال تفاهم نامه داشته ایم که بسیار کمک کننده خواهد بود.

 

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=27312

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.