• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
کل اخبار 7203اخبار امروز : 0
13

عضو هیئت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ایران: بی برنامگی معضل اصلی پیش روی تولیدکنندگان است

  • کد خبر : 19327
  • ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۱
عضو هیئت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ایران: بی برنامگی معضل اصلی پیش روی تولیدکنندگان است

برنامه «مناظره» رادیو گفت و گو با موضوع معضلات پیش روی تولید کنندگان و با حضور آرمان خالقی عضو هیئت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ایران روانه آنتن شد. آرمان خالقی در آغاز با بیان اینکه از نظر عملکرد در حوزه اقتصادی، شبیه هیچ کشوری نیستیم، اظهار کرد: در کشورمان و در طول زمان […]

برنامه «مناظره» رادیو گفت و گو با موضوع معضلات پیش روی تولید کنندگان و با حضور آرمان خالقی عضو هیئت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ایران روانه آنتن شد.

آرمان خالقی در آغاز با بیان اینکه از نظر عملکرد در حوزه اقتصادی، شبیه هیچ کشوری نیستیم، اظهار کرد: در کشورمان و در طول زمان تصمیمات کوتاه مدت زیادی گرفته شده و یا حتی تصمیمات بلند مدت زیادی اتخاذ شده است که در کوتاه مدت آن را تغییر داده ایم.

وی تصریح کرد: به سرعت جهت تصمیمات را تعویض و سیاست هایمان را تغییر می دهیم. برنامه بلند مدتی که خودمان به آن اعتقاد داشته باشیم و نداریم. هر کشوری از هر نقطه ای توسعه را آغاز کرده است، نسبت به برنامه ای که نخبگانش نوشته اند، متعهد بوده است. بنابراین با وجود علاقه مند بودن به رشد و توسعه، به آن متعهد و وفادار نبوده ایم و تصمیمات ما نیز بر اساس برنامه های مشخصی نبوده است.

وی با اشاره به تغییرات گسترده در سیاست های اقتصادی، عنوان کرد: با آمدن دولت جدید و یا حتی وزیر جدید، تمام سیاست ها را دستخوش تغییر کرده ایم و تمام آنچه قبلا انجام می شد را تخطئه کردیم و بدون اینکه نقد درستی درباره آن داشته باشیم، آن را کنار گذاشته ایم و برنامه جدیدی نوشته ایم.

عضو هیئت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ایران، بی برنامگی را معضل اصلی پیش روی تولید کنندگان دانست و ابراز داشت: تحولات سیاسی روی مسائل اقتصادی تاثیر زیادی داشته است و اصولا اقتصاد کشور متاثر از تصمیمات سیاسی دولتمردان و تصمیم گیران بوده و به همین دلیل نتوانسته است، همواره مسیر درست را طی کند.

خالقی با تاکید بر اینکه باید در مسیر اقتصادی، اولویت را مشخص کنیم، عنوان کرد: وقتی اولویت را مشخص کردیم، باید بر مبنای آن، سیاست اقتصادی کشور را تدوین کنیم، راه رشد را بچینیم و تصمیمات و دیپلماسی سیاسی مان را بر مبنای صلاح اقتصادی بچینیم که البته این کار هنوز اتفاق نیافتاده است.

وی افزود: وقتی درباره سند چشم انداز کشور صحبت می کنیم، داریم یک افق برای آینده ترسیم می کنیم که برای رسیدن به آن، راه هایی وجود دارد اما هنوز نتوانسته ایم این راه ها را بر اساس واقعیات ترسیم کنیم. اگر قرار است در مسیر توسعه قرار بگیریم، باید برای همه بخش های اقتصادی یک نقش مشخص تعیین و تعریف کنیم اما همچنان هیچ کس برنامه ای برای آن ترسیم نکرده است.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=19327

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.