• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
کل اخبار 7203اخبار امروز : 0
17

سهل آبادي: فرايند ثبت تشكل هاي اقتصادي تسهيل شود

  • کد خبر : 23602
  • ۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۵:۰۱
سهل آبادي: فرايند ثبت تشكل هاي اقتصادي تسهيل شود

نشست آشنایی با فرایند ثبت و تغییرات شرکت ها و تشکل های اقتصادی با حضور مدیر کل ثبت شرکت ها و موسسات غير تجاري ايران در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد. به گزارش بازنيوز ، سيد عبدالوهاب سهل آبادي رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در این نشست كه با حضور نمايندگان […]

نشست آشنایی با فرایند ثبت و تغییرات شرکت ها و تشکل های اقتصادی با حضور مدیر کل ثبت شرکت ها و موسسات غير تجاري ايران در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.
به گزارش بازنيوز ، سيد عبدالوهاب سهل آبادي رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در این نشست كه با حضور نمايندگان اتاق هاي بازرگاني، تشكل ها و فعالان اقتصادي برگزار شد  ضمن ارائه گزارش از پتانسيل ها و توانمندي هاي استان اصفهان به خصوص در حوزه صنعت گفت:استان  اصفهان با ٨ هزار واحد صنعتي، ٧٠ شهرك صنعتي، ١٠٠ هزار واحد صنفي، ١٠٠ اتحاديه صنفي و  ٣ هزار عضو اتاق بازرگانی  پس از تهران دومین بزرگترين استان صنعتی و اقتصادی کشور به شمار می آید.
رییس اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به فعالیت ٩٠٠ خيريه تحصیلی ،درمانی و حمایتی گفت:این خیریه ها در بخش های مختلف بخشی از فعالیت ها و وظايف دولت را به صورت رایگان انجام می دهند.
وی ضمن انتقاد از ساختمان فعلی اداره کل ثبت شرکت های استان اصفهان گفت:با وجود مراجعات متعدد فعالان اقتصادی و متقاضیان ثبت شرکت مکان فعلی پاسخگوی نیاز مراجعین نیست و از  سازمان ثبت اسناد و شرکت های کشور خواستار توجه بیشتری در اين خصوص هستیم.
سهل آبادي از همکاری اداره کل ثبت شرکت ها با اتاق هاي بازرگانی در سطح ملی و استان ها تقدیر کرد و گفت:اتاق بازرگانی اصفهان آمادگی همکاری تنگاتنگ با این اداره در راستای تسهیل امور فعالان اقتصادی است .
مرتضی ادب مدیرکل ثبت شرکتها و موسسات غیرتجاری ایران در این نشست با اشاره به قانون اتاق بازرگانی و توجه به زیرساخت های اقتصادی گفت:اتاق بازرگانی یکی از بهترین ساختارهای توسعه کسب و کار کشور شناخته می شود.
وی خواستار بازنگری اساسنامه تشکل های اقتصادی و توجه به مالکیت معنوی و توسعه کسب وکار شد و گفت:تشکل های اقتصادی در عصر کنونی بایستی نگاه متفاوتی به مسایل و چالش های اقتصادی اعضای خود داشته باشند.
ادب با اشاره به پایش کسب و کار اتاق بازرگانی اصفهان به صورت ماهانه و فصلی گفت:همگرایی اتاق بازرگانی ،تعاون و اصناف در این پایش نمونه یک همکاری و هم راستایی تشکل هاست.
وی ثبت شرکت ها را نظام رسمی مالکیت در هر کشور دانست و گفت:مستندسازی اموال منقول و غیر منقول یکی از مهمترین وظایف این سازمان است .
وی تاکید کرد:هر اقتصاد برای ماندگاری به ضمانت و قابل اتکا نیاز دارد و نظام ثبت شرکتها  یک نظام ثبت رسمی پشتوانه اقتصاد است .
ادب الکترونیکی شدن اسناد مالکیت را یکی از  اقدامات این سازمان طی سال های اخیر عنوان کرد و گفت:توسعه اقتصادی به حرکت سرمایه ها وابسته است و سازمان ثبت شرکت ها تلاش می کنند بستر حرکت سریع سرمایه ها فراهم شود.
گفتني است این نشست به همت اتاق بازرگانی اصفهان و با همكاري معاونت تشکل های اتاق بازرگانی ایران برگزار شد.
لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=23602

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.