• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 7154اخبار امروز : 4
11

سهل آبادي:نزديكي فرهنگ و آيين هاي ايران و هند، زمينه مناسبي براي توسعه صنعت گردشگری دو كشور خواهد بود.

  • کد خبر : 13830
  • ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰
سهل آبادي:نزديكي فرهنگ و آيين هاي ايران و هند، زمينه مناسبي براي توسعه صنعت گردشگری دو كشور خواهد بود.

اتاق های بازرگانی ايران و هند می توانند با توسعه تجارت و تبادل کالا و خدمات بر پيشرفت روابط سیاسی و فرهنگی دو کشور تاثیر به سزایی داشته باشند به گزارش بازنيوز؛ سید عبدالوهاب سهل آبادی در دیدار با سوراب کومار سفیر هند در ايران خواستار همکاری نزدیک اتاق بازرگانی هاي اصفهان و هند شد […]

اتاق های بازرگانی ايران و هند می توانند با توسعه تجارت و تبادل کالا و خدمات بر پيشرفت روابط سیاسی و فرهنگی دو کشور تاثیر به سزایی داشته باشند
به گزارش بازنيوز؛ سید عبدالوهاب سهل آبادی در دیدار با سوراب کومار سفیر هند در ايران خواستار همکاری نزدیک اتاق بازرگانی هاي اصفهان و هند شد و گفت:اتاق های بازرگانی سفیران صلح و دوستی بین کشورها هستند و می توانند با تبادل کالا و خدمات زمينه همكاري هاي فرهنگي و سياسي را فراهم آورند.

 

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران افزود: اتاق بازرگانی اصفهان آماده است با هدف توسعه روابط اقتصادی،اطلاعات بنگاه های اقتصادی اين استان را ، در اختیار سفارت هند قرار دهد تا زمینه برقراری ارتباطات تجاری فراهم شود.
سهل آبادي در بخش ديگري از سخنان خود اصفهان را از صنعتی ترین استان ها كشور برشمرد و گفت:فعالیت ٨هزار واحد صنعتی و ١٥٠هزار واحد صنفی نشان از جایگاه اثرگذار این استان در اقتصاد کشور دارد و به همين خاطر اصفهان می تواند نقش موثری در توسعه روابط اقتصادی بین دو كشور ایفاء نمايد.
وی با اشاره به سابقه بلند مدت اقامت اتباع كشور هنددراصفهان و فعالیت رستوران هاي هندی در این شهر گفت:نزديكي فرهنگ ، آداب و آيين هاي دو كشور زمينه مناسبي براي توسعه صنعت گردشگری در تعاملات دوسويه خواهد بود.
سوراب کومار سفیر هند نيز در این دیدار گفت:ایران و هند دارای رابطه بلندمدت تجاری،فرهنگی و هنری در طول تاریخ هستند که اصفهان همواره  نقش مهمی در تقویت این رابطه داشته است .
وی حجم تجارت هند و ایران را ١٣میلیارد دلار بيان كرد و گفت:حجم تجارت دو کشور تا ٣٠میلیارد دلار ظرفیت دارد و از این رو باید راه های توسعه روابط بررسی شود .
وی از گشایش دفتر  نمایندگی اتاق بازرگانی هند در تهران خبر داد و گفت:این دفتر می توان در استان هایی مانند اصفهان نمایندگی داشته باشد و ارتباط نزدیک  بین بازرگانان دو کشور فراهم سازد.
کومار از همکاری هند درتوسعه بندر چابهار خبر داد و گفت:همکاری در تولید فولاد و ریل می تواند گام موثری در همکاری های اقتصادی دو طرف داشته باشد و اميدوارم امضاي توافق نامه تجارت ترجیحی بین ایران و هند به توسعه روابط اقتصادی دو کشور منجر شود.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=13830

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.