• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 7138اخبار امروز : 0
11

سهل آبادي:بازار سوریه را به راحتی از دست ندهیم

  • کد خبر : 13687
  • ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۸:۰۴
سهل آبادي:بازار سوریه را به راحتی از دست ندهیم

بسياري از زیرساخت ها و منازل شهروندان سوريه تخریب شده است و استان اصفهان می تواند نقش مهمی در بازسازی این کشور داشته باشد به گزارش بازنيوز ،سید عبدالوهاب سهل آبادی در نشست بررسی فرصت های تجاری و سرمایه گذاری  ایران و سوریه كه با حضور فعالان اقتصادي در تالار اجتماعات اتاق بازرگانی اصفهان برگزار […]

بسياري از زیرساخت ها و منازل شهروندان سوريه تخریب شده است و استان اصفهان می تواند نقش مهمی در بازسازی این کشور داشته باشد
به گزارش بازنيوز ،سید عبدالوهاب سهل آبادی در نشست بررسی فرصت های تجاری و سرمایه گذاری  ایران و سوریه كه با حضور فعالان اقتصادي در تالار اجتماعات اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد،با اشاره به پیامدهای جنگ شش ساله سوریه گفت:بسياري از  زیرساخت ها و منازل شهروندان این کشور تخریب شده است و استان اصفهان می تواند نقش مهمی در بازسازی این کشور داشته باشد.
سهل آبادی هدف از برگزاری این نشست را هم افزایی بین تولید کنندگان و فعالان بخش ساختمان با شرکت هاي سوري عنوان کرد و گفت:اتاق بازرگانی اصفهان به عنوان ارتباط دهنده توليد كنندگان و تجار ايراني و سوری تلاش می کند فضای همکاری مناسب و قابل اطميناني را برای دو طرف فراهم سازد.
وی اولویت نخست همکاری اصفهان و دمشق را بازسازی ساختمان های اداری و مسکونی برشمرد و گفت:استان اصفهان در تولید مصالح ساختمانی و پیمانکاری می تواند در بازسازی سوریه جایگاه ویژه ای داشته باشد.
صائب نحاس مدیر شرکت نحاس سوریه نيز در این نشست گفت:نتیجه جنگ جز ویرانی نیست و سوریه امروز ویران و آسیب دیده است و به شدت به ساخت و ساز در بخش های مسکونی و زیرساختی نیاز دارد.
وی افزود: سوریه بیش از یک میلیون منزل مسکونی نیاز دارد و  هزینه بازسازی این کشور بیش از ٥٠٠ میلیارد دلار  برآورد شده است .
وی اضافه کرد: از سراسر دنیا برای بازسازی سوریه به این کشور  سرازیر شدند ولی دولت و ملت این کشور خواستار حضور شرکت های ایرانی در بازسازی سوریه اند.
وی خواستار تشکیل شرکت مشترک المنافع ايران و سوریه در زمینه مصالح ساختمانی و ارایه خدمات پیمانکاری شد و گفت: این شرکت مي تواندزمینه صادرات کالاهای ایرانی و فروش در بازار سوریه را فراهم سازد.
نحاس تاکید کرد:ایران هنوز نتوانسته سهم خودش را ازبازار سوریه بدست آورد و امیدواریم در دوره بازسازی سوریه شاهد حضور شرکت های ایرانی و به ویژه اصفهانی باشیم.
علی کرباسی زاده رييس شوراي عالي توسعه پايدار اتاق بازرگاني اصفهان نيز در این نشست از صدور مجوز ٣٥٠٠شرکت خارجی در لبنان برای فعالیت در سوریه خبر داد و گفت:چین،هند،روسیه،ترکیه و کشورهای اروپایی بیشترین تقاضا را برای ثبت شرکت داشتند تا در اولین فرصت به بازار سوریه راه پیدا کنند.
وی از طرح شرکت نحاس برای تاسیس شرکت مشترک با شرکت های  استان اصفهان استقبال کرد و گفت:ایجاد انبار در سوریه و تامین کالا از سوی تولیدکنندگان ايراني و فروش و بازاریابی توسط شرکت سوری می تواند نقش مهمی در افزایش مبادلات ایران و سوریه داشته باشد.
کرباسی زاده اختصاص خط اعتباری ایران برای سوریه را  عامل موثر ي برای تشویق شرکت های بخش خصوصی در بازسازی سوریه دانست و گفت: عمده خط اعتباري به شرکت های دولتی اختصاص پیدا کرده است و بخش خصوصی از آن بي بهره است.
وی خاطر نشان کرد:صندوق ضمانت صادرات می تواند برای سوریه اعتبارات ویژه ای در نظر بگیرد تا تولیدکننده و صادرکننده ایرانی به راحتی به فعالیت اقتصادی در سوریه بپردازند.
وی از اختصاص خط اعتبار بانک جهانی برای بازسازی سوریه خبرداد و گفت:شرکت های تامین مالی چینی ،ترکی و اروپایی برای سوریه خط اعتباری و بسته های طراحی کرده ا ند.
در پایان این نشست ، ديدار هاي b to b بين شركت هاي اصفهاني و مديران شرکت نحاس برگزار شد.
لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=13687

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.