• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 7138اخبار امروز : 0
14

سخنرانی مدیرعامل خانه صنعت، معدن و تجارت استان کردستان در مراسم گرامیداشت روز صنعت و معدن استان

  • کد خبر : 27204
  • ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۹
سخنرانی مدیرعامل خانه صنعت، معدن و تجارت استان کردستان در مراسم گرامیداشت روز صنعت و معدن استان

متن سخنرانی عبدالله کاردانی مدیرعامل خانه صنعت، معدن و تجارت استان کردستان در مراسم گرامیداشت روز صنعت و معدن استان به شرح ذیل می باشد: به نام خداوند جان و خرد   سخنرانی روز ملی صنعت و معدن   خجسته باد این روز ملی، روز صنعت و معدن خدمت حضار محترم، میهمانان گرانقدر، مسئولین بزرگوار، […]

متن سخنرانی عبدالله کاردانی مدیرعامل خانه صنعت، معدن و تجارت استان کردستان در مراسم گرامیداشت روز صنعت و معدن استان به شرح ذیل می باشد:

به نام خداوند جان و خرد

 

سخنرانی روز ملی صنعت و معدن

 

خجسته باد این روز ملی، روز صنعت و معدن

خدمت حضار محترم، میهمانان گرانقدر، مسئولین بزرگوار، همة یاران صاحب قلم در رسانه ها و دلسوز این آب و خاک به طور عام و تولیدکنندگان عزیز و مکرم خیر مقدم عرض می نمایم. بنده در مقابل همة کسانی که در استان با تمام وجود و در نهایت  دلسوزی، برای این ملت از هر گونه خدمتی، به استمرار و رشد و توسعه تولید یک دم قروگزار نبوده و نیستند، سر تعظیم فرود می آورم و کُرتش می برم، چرا؟ چون نجات مملکت از خیلی بلایا و سربلندی مملکت را در هر شرایطی در تولید می بینم، زیرا تولید یعنی کار، یعنی آرامش جامعه، یعنی امنیت همه جانبه جامعه، یعنی جلوگیری از جنگ و خونریزی، یعنی موفقیت و پیروزی در هر جنگی، یعنی مقابله با تحریم و به یأس کشاندن تحریم کننده، یعنی روی پای خود ایستادن و خود کفا بودن، یعنی حفظِ ارزش پول ملی، یعنی حفظ عزت و شرافت انسانی و نشان دادن کرامت انسانی ملت و مملکت و خیلی یعنی های دیگر. ولی من همیشه در عجبم که دولت های محترم با اینکه به این امر بسیار مهم آگاهی کامل داشته و دارند. امّا در راستای شکوفایی آن، آنطور که شاید و باید گامهای شایانِ این مهم بر نمی دارند و پس از این همه سال هنوز قوانین کارا و ویژة رونق تولید نداریم. اگر منابع مالی مملکت به درستی و درخور شأن، و برای پایدار ماندن اشتغال پایدار به سوی تولید سوق داده می شد تا اشتغال پایدار، پایدار بماند، اینک تولید هم، تکیه گاهی بسیار محکم برای اقتصاد مملکت و بانکها که رکنی از ارکان رشد و توسعه هستند می بود و کار به مصادره و تملک هم کشیده نمی شد. امّا دانسته یا ندانسته اگر با تولید به حالت کج دار و مریز برخورد نمی شد، تولید به این روز دچار نمی گردید، اکنون وقت آن است  که از هر امکانی برای توسعه تولید استفاده ببریم و در به کارگیری همة پتانسیلهای موجود در جهت ارتقا جایگاه تولید کوشا باشیم. لذا در این روز خجسته و در این راستا توجه مسئولین محترم و دلسوز کشوری و استانی را که در ارتباط با تولید هستند به نکات ذیل معطوف میدارم و نمایندگان محترم استان را به کمک می طلبم.

  • به هر طریق ممکن، مسئله ی محاسبه (ربا، بر ربا) را که چون بومی شوم برسر تولید سایه افکنده است از مسیر تولید پاک کنند وگرنه شعار رونق تولید قطعاً رونق نخواهد داشت.
  • در راستای کوچک سازی دولت و سبک کردن بار دولت و چابک سازی کارها از طریق سپردن کار مردم به مردم، امید داریم که نسبت به تقویت و به کارگیری تشکلهای مردمی که پتانسیلی بسیار موثر و بازویی قوی و نیرویی توانا در کنار دولت و در خدمت دولت هستند اقدام بایسته مبذول گردد. البته اگر نیک بنگریم چه دولت و چه مردم همه فرزندان این آب و خاک هستیم و در ارتقای آن باید همه کوشا باشیم چون افتخار و سربلندی مملکت، مربوط به آحاد این مملکت است. مگر در جنگ، که جانهای شیرینی فدا شد، دولت و ملتی در کار بود. همه در مقابل دفاع از کیان این آب و خاک فارغ از هر حاشیه ای به پا خواستند. پس :

این همه جنگ و جدل مایة کوته نظری است.

گر تو نظر پاک کنی دولت و ملت یکی است.

  • عدم پرداخت مطالبات پیمانکاران و تولیدکنندگان پیمانکار موجب کاهش نقدینگی واحدهای تولیدی بعضاً تا سرحد ورشکستگی خواهد شد که برخی به ناچار با بیش از ۴۰ درصد نزول، اوراق را در بازار تبدیل به نقدینگی می کنند که زیان غیر قابل جبرانی به ویژه در این بی ثباتی بازار از این طریق وارد می شود امید به اصلاح موجه آن داریم.
  • از قوه قضائیه سپاسگزاریم که با توجه به فرمان اقتصاد مقاومتی در چهارچوب قوانین جاری نسبت به حمایت از تولید و تولیدکننده به صورت ویژه حساسیت نشان می دهد. در همین راستا معاونت محترم اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در سال جاری طی دو جلسه در جهت رفع مشکلات بخش تولید عملاً ورود پیدا کرده است.
  • مبارزه با فساد اداری باید از اهم شاخصهای کاری مسئولین محترم باشد. فساد تنها رشوه نیست، سپردن کار از امروز به فردا، کم کاری، عدم راهنمائی درست، عدم آگاهی به کار، حتی عدم دلسوزی و عدم انجام کار به موقع، هریک به جای خود فساد است و فساد ساز.
  • باید شرایط مناسب برای جذب تسهیلات چه در امر سرمایه گذاری و چه در امر دوام و استمرار و نیز سیاست ارزی مشخص برای تولید تأمین و تدوین شود تا بتوان بر اساس آن سیاست، برنامه ریزی لازم را انجام و به اجرا درآورد. در اینجا از همه بانکهای محترم تقاضا دارم به مصوبه دولت مبنی بر پذیرش قرار داد شرکت شهرکهای صنعتی به عنوان وثیقه عمل کنند. والله این بخشنامه ها برای همة بانکها صادر شده است من از اینجا از روسای محترم کلیه بانکها استدعا می نمایم رعایت این مصوبه را که خیلی اهمیت دارد به کارشناسان محترم تأکید فرمایند.
  • از دستگاهای مرتبط با تولید استدعا داریم برای حل مشکلات حتماً راه حل پیدا کنند امکان نداشته و ندارد در دنیا مسئله ای طرح شده باشد و لاینحل بماند. پس برای هر مسئله ای راه حلی هست و وظیفه کارشناسان عزیز و بزرگوار، شناسایی آن راه حل است وگرنه با به کاربری کلمه « نه » فقط مشکل کارشناس در آن لحظه حل می شود، که نه تنها کمکی به رشد و توسعه نشده و نخواهد شد، بلکه باعث می شود تا استفاده از امکانات موجود را هم از دست دهیم و در این دنیای پرشتابِ ترقی و پیشرفت، باید همیشه عقب مانده بمانیم و همه میدانید عقب ماندگی چه عواقب بسیار ناگوار اقتصادی و روحی – روانی نه تنها برای خود، بلکه برای آیندگان را در بردارد.
  • عاجزانه تقاضامندیم با عنایت به سال رونق تولید ترتیبی اتخاذ گردد تا کلیة مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید سرلوحة همة دستورات و مقررات قرار گیرد و بسان قانون در این شرایط بحرانی قابل اجرا باشد. در غیر اینصورت تشکیل جلسه، اتلاف وقت، و تصویب موارد، فقط ثبت بر کاغذ است. از دستگاههای نظارتی انتظار داریم در امر نظارت با متولیان بخش تولید هماهنگی به عمل آورند تا قبل از وقوع، علاج واقعه شود.

ای تولید!

از یاد تو یک نفس دلم غافل نیست هر چند که جز حسرت و غم حاصل نیست
از شوق تو می سوزم و می سازم چون آن دل که ز شوق تو نسوزد دل نیست

 

 

عبداللّه کاردانی

مدیر عامل و عضو هیأت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت کردستان

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=27204

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.