• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
کل اخبار 7203اخبار امروز : 0
14

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران: کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاري گره گشاي مشكلات فعالان اقتصادي است

  • کد خبر : 23456
  • ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۴:۲۹
رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران: کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاري گره گشاي مشكلات فعالان اقتصادي است

چهارمین جلسه کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری ستادپیگیری اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در اتاق بازرگانی اصفهان تشکیل شد. به گزارش باز نيوز به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان درابتدای این جلسه سيد عبدالوهاب سهل آبادی با تاکید بر اینکه کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری در طول فعالیت خود گره گشای […]

چهارمین جلسه کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری ستادپیگیری اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در اتاق بازرگانی اصفهان تشکیل شد.
به گزارش باز نيوز به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان درابتدای این جلسه سيد عبدالوهاب سهل آبادی با تاکید بر اینکه کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری در طول فعالیت خود گره گشای بسیاری از مشکلات تولیدکنندگان و صنعتگران بوده است، تصریح کرد: با توجه به اینکه اقدامات کمیته مذکوردر حل مشکل اشتغال و تولید کشور تاثیرزیادی دارد، نیازمند نگاه ویژه قوه قضاییه می باشد.
وی افزود: پس از بررسی مسایل و مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی در جلسات کارشناسی،موارد در کمیته حمایت قضایی مطرح و راهکارهای رفع آنها با استفاده از خرد جمعی استخراج و اتاق بازرگانی به عنوان دبیرخانه این کمیته به پیگیری مصوبات می پردازد.
سهل آبادی ضمن بیان اینکه عملکرد کمیته حمایت قضایی استان اصفهان تاکنون مطلوب بوده است، ابراز امیدواری نمود: با حضور دادستان جدید مصوبات این کمیته مانند گذشته به بهترين نحو پیگیری شود.
علی اصفهانی دادستان عمومی و انقلاب اسلامی استان اصفهان اقدامات کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری را در شرایط اقتصادی کنونی کشور به دلیل حمایت از ادامه حیات واحدهای تولیدی و صنعتی بسیار مهم ارزیابی نمود و ضمن تشکر از عملکرد اعضاء این کمیته، جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی و حفظ اشتغال آنها را بسیار مهم دانست.
اصفهانی ازحمایت همه جانبه دادستانی اصفهان به منظور حفظ حقوق عامه در این ستاد خبر داد.
محمودرضا اقارب پرست، مسوول دبیرخانه کمیته حمایت قضایی نیزگفت: این ستاد کار خود را از سال ٧٥ آغاز نمود وپس از توقف فعالیت در دوره ای، نهایتا در سال ٩٧ بصورت قانون درآمد و در حال حاضر نیز در زمینه حل مشکلات واحدهای تولیدی به ویژه در موارد مربوط به تکمیل و راه اندازی طرح های نیمه تمام، تامین مالی، تعیین تکلیف بدهی های معوق همچنین رفع مشکلات مرتبط با محیط زیست، منابع طبیعی و معادن و نیز رفع موانع صادراتی مشغول فعالیت می باشد. وی برخورد سلیقه ای با مصوبات ستاد مذکور در حوزه های مختلف را از مشکلات این ستاد عنوان و تصریح کرد: بخشنامه اخیر دادستان در لازم الاجرا کردن مصوبات ستاد تسهیل و کمیته حمایت قضایی استان ها موثر خواهد بود.
سید محمد موسویان، معاون دادستان اصفهان نیز بااشاره به بخشنامه اخیر دادستان کل کشور مبنی مساعدت هر چه بیشتر دادستان های عمومی و انقلاب سراسرکشوردر راستای صیانت ازحقوق عمومی با ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و انجام اقدامات تعقیبی و تحقیقی با سرعت لازم در صورت طرح شکایت ستاد مذکور،گفت: این بخشنامه در خصوص پیگیری بحث کیفری و تعقیبی مراجع متخلف از مصوبات ستاد می باشد.
محسن ایروانی، مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری اصفهان گفت: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان در سالجاری با برگزاری ٩٥ جلسه و ٥٦٠ مصوبه به پیگیری مشکلات و حفظ اشتغال حدود ٣٥٠ واحد تولیدی پرداخته است. وی از برگزاری جلسات اصلی این ستاد با حضور استاندار و کمیته های تخصصی با حضور نمایندگان دستگاه های مرتبط به صورت مستمر در هر هفته خبر داد و تصریح کرد: بعضا مصوبات این ستاد مورد کم لطفی قرارگرفته که مصوبه اخیر دادستان کل کشور تقویت جایگاه ستاد و تضمین اجرای مصوبات را در پی خواهد داشت. وی ابراز امیدواری نمود با همکاری هر چه بیشتردستگاه های اجرایی و شبکه بانکی به حفظ اشتغال و تداوم فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی کمک نمود. ایروانی وجود برخی محدودیت های قانونی را مانع حمایت هر چه بیشتر برخی از دستگاه های دولتی و اجرایی از فعالان اقتصادی دانست و تاکید کرد: استفاده از پتانسیل های موجود در کمیته حمایت قضایی و تصمیمات اخذ شده در کمیته مذکور که بر اساس خرد جمعی صورت می گیرد و اعطای اختیارات ویژه به این کمیته می تواند کمک شایانی در رفع مشکلات واحدهای تولید و صنعتی استان داشته باشد.کامران پورجوهری، مشاور حقوقی اتاق بازرگانی اصفهان ضمن ارایه گزارشی از آخرین وضعیت احیاء و راه اندازی چندین شرکت مستقر در اصفهان، تقلیل طلبکاران برخی از این شرکت ها را از دستاوردهای کمیته حمایت قضایی و ستاد تسهیل عنوان کرد.
در ادامه جلسه اعضاء کمیته در خصوص بخشنامه مورخ ٢٢ آبان ماه جاری از سوی دادستان کل کشور به بحث و تبادل نظر پرداختند.
لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=23456

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.