• امروز : پنج شنبه - ۲۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 9 May - 2024
کل اخبار 7194اخبار امروز : 0
10

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران : در واقعیت زندگی می‌کنیم، نه در آمارها

  • کد خبر : 23957
  • ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۷
رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران : در واقعیت زندگی می‌کنیم، نه در آمارها

سید عبدالوهاب سهل‌آبادی، رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران درباره آمارهای موجود به روزنامه گسترش صمت گفت: کشور در شرایط خاصی قرار دارد و نمی‌توان آمارهای موجود را با شرایط عادی مقایسه کرد. با این حال، باید این موضوع را در نظر داشت که بخشی از شرایط کنونی کشور ارتباطی با تحریم‌ها و شرایط […]

سید عبدالوهاب سهل‌آبادی، رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران درباره آمارهای موجود به روزنامه گسترش صمت گفت: کشور در شرایط خاصی قرار دارد و نمی‌توان آمارهای موجود را با شرایط عادی مقایسه کرد. با این حال، باید این موضوع را در نظر داشت که بخشی از شرایط کنونی کشور ارتباطی با تحریم‌ها و شرایط بین‌المللی ندارد. وی افزود: امریکا فقط ایران را تحریم کرد اما خودمان اقتصاد و صنعت را از بین بردیم. متاسفانه دانش کافی برای برخورد با تحریم‌ها در کشور وجود نداشت و این موضوع باعث شد واحدهای تولیدی بیشتر از سیاست‌های داخلی آسیب ببیند تا از سیاست‌های خارجی. در شرایطی که سرمایه‌گذاران خارجی به سختی و با هزاران شرط وارد ایران می‌شوند، خودمان به‌دست خودمان مسیر را برای سرمایه‌گذاران داخلی هم دشوار کردیم. سهل‌آبادی توضیح داد: در همه دنیا هر چه شرایط برای سرمایه‌گذاری خارجی دشوار می‌شود دولت‌ها تلاش می‌کنند شرایط ورود سرمایه‌های داخلی را به سمت تولید راحت کنند. با این حال، در ماه‌های گذشته شاهد رفتار متفاوتی بودیم. زمانی که مشکل واردات مواد اولیه مطرح شد این پیش‌بینی وجود داشت که در ماه‌های آینده واحدهای تولیدی با مشکل روبه‌رو می‌شوند. زمانی که مشکلات ارزی ایجاد شد، تولیدکنندگان از مواد اولیه‌ای که پیش از آن خریده بودند، استفاده می‌کردند. این موضوع باعث شد در آغاز بحران‌های ارزی تولیدکنندگان با مشکل روبه‌رو نشوند و این دلالان بودند که نقش بازی می‌کردند. اکنون اما شرایط پیچیده شده، مواد اولیه بخش تولید به اندازه کافی وجود ندارد و دلالان هم بازار را رها کرده‌اند و دنبال مجاری دیگری می‌گردند.
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با بیان اینکه دولت باید برای خروج از شرایط کنونی راهی پیدا کند، گفت: آمارهایی که داده می‌شود معیار شرایط نیست. واقعیت‌های اقتصادی موضوع دیگری را بیان می‌کند و آمارها موضوع دیگری را نشان می‌دهد. به هر حال آنچه اهمیت دارد این است که ما در واقعیت زندگی می‌کنیم و باید برای واقعیت‌ها برنامه‌ریزی کنیم. کشور نیاز به سرمایه‌گذاری‌های بیشتر از آنچه گفته شده نیاز دارد و اگر این سرمایه‌گذاری‌ها انجام نشود، مشکلات اقتصاد ما هر روز بیشتر خواهد شد.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=23957

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.