• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
کل اخبار 7208اخبار امروز : 5
15

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت استان سمنان: تدوین نقشه راه اقتصادی در دستور کار دولت قرار گیرد

  • کد خبر : 24265
  • ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۴
رییس خانه صنعت، معدن و تجارت استان سمنان: تدوین نقشه راه اقتصادی در دستور کار دولت قرار گیرد

طبق اظهارنظر فعالان اقتصادی مشارکت‌کننده در پایش شاخص‌های ملی محیط کسب‌وکار در فصل پاییز ۹۷، سه مؤلفه «غیرقابل‌پیش‌بینی بودن»، تغییرات قیمت مواد اولیه و محصولات، «تأمین منابع مالی» در صدر عواملی قرارگرفته که به نامساعدترشان فضای کسب‌وکار دامن زده است. در همین زمینه علی‌اصغر جمعه‌ای رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت سمنان در گفت‌وگو با […]

طبق اظهارنظر فعالان اقتصادی مشارکت‌کننده در پایش شاخص‌های ملی محیط کسب‌وکار در فصل پاییز ۹۷، سه مؤلفه «غیرقابل‌پیش‌بینی بودن»، تغییرات قیمت مواد اولیه و محصولات، «تأمین منابع مالی» در صدر عواملی قرارگرفته که به نامساعدترشان فضای کسب‌وکار دامن زده است.

در همین زمینه علی‌اصغر جمعه‌ای رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت سمنان در گفت‌وگو با پایگاه خبری اتاق ایران، راه‌ برون‌رفت از مشکلات فعلی و احیای شاخص‌های ملی کسب‌وکار را تدوین «نقشه راه اقتصادی و استراتژی مشخص» دانست.

او معتقد است آنچه در حال حاضر در بدنه دولت شکل‎گرفته، نوعی ازهم‌گسیختگی در برنامه‌ها و نبود وحدت نظر درباره مبانی اقتصادی است. جمعه‌ای در این رابطه می‌گوید: صبح یک مقام ارشد در وزارتخانه یک حرف می‌زند و شب معاون او همان حرف را نقض می‌کند. برای نمونه، در حال حاضر که صنعت کشتیرانی هدف اصلی تحریم‌هاست و کشتیرانی خارجی از ارائه هرگونه خدمات به ایران خودداری می‌کند، به‌جای اینکه با ایجاد آرامش در این صنعت کمک به خنثی کردن اثرات تحریم‌ها کنیم اما می‌بینیم که قیمت کانتینرها چند برابر شده است.

رئیس اتاق سمنان افزود: به‌رغم تأکیدات و سفرهایی که مقام‌های دولتی برای حفظ روابط اقتصادی با کشورهای همسایه دارند اما متأسفانه همه این‌ها در حرف خلاصه‌شده است و در عمل هیچ اقدامی صورت نمی‌گیرد؛ به‌رغم اینکه الآن ظرفیت ایجاد این روابط وجود دارد. منتهی باید اختلاف‌نظرها کنار گذاشته شود.

جمعه‌ای همچنین یکی از مهم‌ترین تأثیرات نبود نقشه راه اقتصادی را در چالش بنگاه‌های اقتصادی به‌منظور تأمین نقدینگی دانست و تأکید کرد تا زمانی که چشم‌انداز مشخصی پیش روی بنگاه‌ها وجود نداشته باشد، چطور می‌توانند به بازاریابی داخلی یا خارجی اقدام کنند؟

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=24265

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.