• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 7174اخبار امروز : 0
12

رییس انجمن تحقیق و توسعه خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی :نخستین کمباین ملی در انتظار سرمایه گذار

  • کد خبر : 31250
  • ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۷
رییس انجمن تحقیق و توسعه خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی :نخستین کمباین ملی در انتظار سرمایه گذار

رییس انجمن تحقیق و توسعه خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار فارس در مشهد، با اشاره به مشکلات فراوان در راه تولید این محصول اظهار کرد: نخستین کمباین ملی در مشهد توسط جوانان مخترع ساخته شد که اگر این محصول به مرحله تولید انبوه برسد ۳۰ تا ۳۵ […]

رییس انجمن تحقیق و توسعه خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار فارس در مشهد، با اشاره به مشکلات فراوان در راه تولید این محصول اظهار کرد: نخستین کمباین ملی در مشهد توسط جوانان مخترع ساخته شد که اگر این محصول به مرحله تولید انبوه برسد ۳۰ تا ۳۵ میلیون دلار صرفه جویی ارزی صورت می‌پذیرد.

حسین اختراعی قیمت پایین و کیفیت بالای محصول را از جمله ویژگی‌های آن برشمرد و افزود: نوع چینی این کمباین ۳۹۰ میلیون تومان در کشور فروخته می‌شود اما مدل داخلی آن با کیفیت بهتر و توانایی‌های بیشتر با قیمت پایین‌تر توسط غفاری و سعید کلاهی ساخته شد که در مقایسه با مدل چینی قدرت موتور بالاتری نیز دارد.

وی با بیان اینکه در گذشته برای تامین کمباین‌های مخصوص برنج از مونتاژ محصولات چینی استفاده می‌شده، اظهار کرد: این محصول کاملا داخلی، دارای ابعاد ۳۲۰×۲۵۰×۵۳۰ سانتی‌متر، موتور دیزل ۱۴۰ اسب بخار، با قابلیت حرکت در شالیزار با لاستیک شنی و برداشت روزانه ۳ هکتار شالی است.

رییس انجمن تحقیق و توسعه خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ادامه داد: نوع چینی این کمباین تنها تا دو سال می‌تواند به طور ممتد کار کند اما نوع داخلی آن قادر است تا ۵ سال ممتد کار کند.

اختراعی ادامه داد: استفاده از این کمباین می‌تواند از ۲۵ درصد ضایعات به روش سنتی جلوگیری کرده و این رقم را به یک درصد کاهش دهد.

وی با اشاره به سودآوری بیش از ۲۰۰ میلیون تومانی این محصول، بیان کرد: اکنون که فرصت کشت برنج در تمام استان‌ها امکان‌پذیر شده، قطعا نیاز به چنین کمباینی برای کشاورزان کشور احساس می‌شود.

رییس انجمن تحقیق و توسعه خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با تاکید بر اینکه تولید انبوه کمباین ایرانی نیاز به سرمایه‌گذارانی دارد تا جلوی واردات خارجی را گرفته و به صرفه جویی‌های ارزی برسیم، اظهار کرد: امیدواریم با کمک مسئولین و ورود سرمایه‌گذار شاهد تولید انبوه این محصول در کشور باشیم.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=31250

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.