• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 7138اخبار امروز : 0
11

رئیس کمیسیون گردشگری و صنایع‌دستی خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی: گردشگری پیشران توسعه اقتصادی است

  • کد خبر : 28177
  • ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۶
رئیس کمیسیون گردشگری و صنایع‌دستی خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی: گردشگری پیشران توسعه اقتصادی است

رئیس کمیسیون گردشگری خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: فلسفه وجودی کمیسیون گردشگری و صنایع دستی ما را وادار کرد تا نگاه اولمان به گردشگری به عنوان پیشران توسعه اقتصادی و به طبع رونق تولید باشد و ارتباط جدی‌تر بین صنعت، تولید و بخش گردشگری داشته باشیم. به گزارش ایسنا، پیروز سینی‌چی که […]

رئیس کمیسیون گردشگری خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: فلسفه وجودی کمیسیون گردشگری و صنایع دستی ما را وادار کرد تا نگاه اولمان به گردشگری به عنوان پیشران توسعه اقتصادی و به طبع رونق تولید باشد و ارتباط جدی‌تر بین صنعت، تولید و بخش گردشگری داشته باشیم.

به گزارش ایسنا، پیروز سینی‌چی که در نشست مطبوعاتی «کمیسیون گردشگری و صنایع دستی» خانه صنعت، معدن و تجارت سخن می‌گفت، اظهار کرد: پنجم مهرماه روز جهانی گردشگری است و هر سال بزرگداشت آن در سراسر جهان برگزار می‌شود، امسال نیز برنامه‌های سازمان جهانی گردشگری در هندوستان در حال برگزاری است.

وی افزود: از سال گذشته زمزمه شکل‌گیری کمیسیونی تحت عنوان کمیسیون گردشگری درخانه صنعت، معدن و تجارت مطرح شد، اما فعالیت اصلی این کمیسیون از ابتدای امسال شکل گرفت؛ اساس موضوع گردشگری در تشکل عظیمی مانند خانه صنعت، معدن و تجارت شاید در ابتدا موضوع کوچکی به نظر آید، اما یکی از اقداماتی که انجام شد همراهی و همسویی سایر ارکان خانه صنعت، معدن و تجارت به عنوان فعالان حوزه صنایع  و تولیدکنندگان در بخش گردشگری بود و این همراهی ما را امیدوار کرده است.

رئیس کمیسیون گردشگری خانه صنعت، معدن و تجارت، ادامه داد: از این جهت تولیدات صنعتی یکی از محصولاتی هستند که به عنوان محصول گردشگری عرضه می‌شوند و اگر در مراکز اقامتی، پذیرایی و خدمات گردشگری بسیاری از محصولات مصرفی و کالاهای بادوام مانند مبلمان و… استفاده شود بسیار مهم است زیرا  اگرچه این عرضه در حال حاضر وجود دارد، اما یکی از کارهایی که باید به صورت جدی‌تر پیگیری شود در همین حوزه است.

سینی‌چی خاطرنشان کرد: از طرف دیگر حوزه‌هایی نیز در زمینه سرمایه‌گذاری در گردشگری وجود دارد که به نظر می‌آید از عمده گروه‌هایی که مجاز به ورود در این بخش هستند می‌توان به گروه‌هایی که می‌توانند سرمایه‌های اقتصادی را به جریان بیاندازند اشاره کرد که می‌تواند دوام و بقای هر دو بخش چه بخش صنعت و تولید چه بخش گردشگری را به هم وابسته کند.

وی عنوان کرد: موضوع دیگری که توجه ما را جلب کرد شهر جهانی گوهر سنگ‌هاست، چند سالی است از سوی شورای صنایع‌دستی تایید این مورد به مشهد داده شده است و این شهر به عنوان شهر جهانی صنایع دستی گوهر سنگ‌ها شناخته می‌شود که به نظر می‎رسد جای توجه بیشتری دارد؛ زیرا اگر چه بسیاری از افراد در این حوزه فعال هستند ما نیز پیگیری‌هایی کردیم و ترجیح دادیم که این موضوع با محوریت شهرداری دنبال شود؛ این عنوان تا سال ۲۰۲۰ به قوت خود باقی است و اگر نتایج مثبتی داشته باشد قابل تمدید نیز هست و یکی از دغدغه‌های کمیسیون گردشگری و صنایع‌دستی این است که بتوانیم به تمام کسانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند، کمک کنیم.

رئیس کمیسیون گردشگری خانه صنعت، معدن و تجارت، تشریح کرد: موضوع بعدی که به آن می‌پردازیم رفع موانع و ایجاد تسهیل است؛ خانه صنعت، معدن و تجارت جلسات منظمی را در حوزه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با محوریت رفع مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی برگزار کرده است.

سینی‌چی خاطرنشان کرد: زمانی که کمیسیون گردشگری شکل گرفت به این موضوع اهتمام و توجه کرد تا بتواند مشکلات و موانع فعالان گردشگری و صنایع دستی را شناسایی کند؛ در جلسات برگزار شده مشکلات اولیه بررسی شد و در دستور کار رفع موانع تولید قرار گرفت که امیدواریم در این حوزه اقداماتی انجام دهیم و بتوانیم در کنار سایر انجمن‌ها و کمیسیون‌هایی که در این حوزه فعال هستند مانند نهادهایی همچون اتاق بازرگانی و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به عنوان یک بازوی اجرایی ایفای نقش کنیم.

وی درخصوص تعامل خانه‌های صنعت، معدن و تجارت در حوزه گردشگری و صنایع‌دستی، گفت: در حوزه گردشگری ارتباط با سایر خانه‌های صنعت، معدن و تجارت در دستور کار قرار گرفته است و به همت خانه صنعت، معدن و تجارت با استان‌هایی از جمله کرمان و… ارتباط نزدیک‌تر و جدی‌تری برقرار کردیم.

رئیس کمیسیون گردشگری خانه صنعت، معدن و تجارت افزود: اما در شورای هماهنگی که شکل گرفته یکی از اهداف این است که بتوان ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری و توان‌های سرمایه‌گذاری مخصوصا سرمایه‌گذارانی که در استان هستند را شناسایی کرد؛ چرا که معتقدیم فعالان این حوزه به ویژه فعالان حوزه صنعت استان توان سرمایه‌گذاری در این زمینه‌ها را دارند و به نظر ارتباط بیشتر فعالان حوزه گردشگری با حوزه صنعت که از بطن آن طرح‌های زیادی می‌تواند به وجود آید؛ بسیار موثر است.

سینی‌چی ادامه داد: امیدواریم تا پایان سال به چند مورد مشخص در حوزه سرمایه‌گذاری برسیم به عنوان مثال یکی از ظرفیت‌ها می‌تواند مرکز تخصصی گوهرسنگ‌ها باشد و حمایت‌های بین‌المللی را با خود همراه کند. در عین حال بالا رفتن قیمت دلار به صنعت گردشگری کمک کرد و بالعکس فشارهای زیادی را به دفاتر خدمات مسافرتی وارد کرد؛ در ارتباطی که ما با این دفاتر داریم فکر می‌کنیم یک حوزه سرمایه‌گذاری که خود دفاتر می‌توانند در آن ورود کنند تمرکز و هم‌گرایی با محور گردشگر ورودی است که هم مواردی را تحت عنوان دلالی کاهش می‌دهد و هم کار تخصصی انجام می‌شود و امیدواریم تا پایان سال بسته سرمایه‌گذاری پیشنهادی در حوزه‌های مختلف را داشته باشیم.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=28177

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.