• امروز : سه شنبه - ۲۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 14 May - 2024
کل اخبار 7203اخبار امروز : 6
15

رئیس سازمان صمت گیلان: تولید کنندگان در اولویت ثبت سفارش ها هستند

  • کد خبر : 26940
  • ۲۷ تیر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۶
رئیس سازمان صمت گیلان: تولید کنندگان در اولویت ثبت سفارش ها هستند

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به تفویض ثبت سفارشات به استان ها گفت: از زمان تفویض اختیار درباره ثبت سفارش ها به استان ها، واحدهای صنعتی برای تامین و واردات تجهیزات خود در جهت حمایت از تولید در اولویت قرار داده ایم. به گزارش ایرنا، فرهاد دلق پوش غروب سه شنبه […]

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به تفویض ثبت سفارشات به استان ها گفت: از زمان تفویض اختیار درباره ثبت سفارش ها به استان ها، واحدهای صنعتی برای تامین و واردات تجهیزات خود در جهت حمایت از تولید در اولویت قرار داده ایم.

به گزارش ایرنا، فرهاد دلق پوش غروب سه شنبه در همایش تجلیل از برگزیدگان صنعتی و معدنی استان در رشت اظهار داشت: علاوه بر این معافیت مالیاتی نیز از سوی دولت برای تجهیزات واحدهای صنعتی اعمال می شود.

وی گیلان را یک ظرفیت خوب و ارزشمند خواند و افزود: بایستی کمک کنیم تا از این ظرفیت به نحو احسن استفاده شود و برای نسل های آینده توسعه متوازن همه جانبه را فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه گیلان می تواند علاوه بر تامین نیاز های کشور، نیاز بازر ۴۰۰ میلیون نفری کشورهای حاشیه خزر را فراهم کند، تصریح کرد: امروز اقتصاد، تجارت و بازرگانی نقش اول را در همه معادلات ایفا می کند و گیلان با وجود نوپا بودن در صنعت اما به رغم همه مشکلات استانی پویا و فعال است.

دلق پوش با تاکید بر ضرورت اهتمام در عضویت کشورهای cis و ورود به اروپا اظهار داشت: باید به صنعت براساس دانش بنیان و صادرات محور بپردازیم.

وی به ویژگی های صنعتی استان اشاره و بیان کرد: گیلان هشت دهم درصد وسعت کشور و سه درصد جمعیت کشور است که در حال حاضر دو هزار و ۹۵۰ واحد صنعتی فعال دارد که برای حدود ۸۲ هزار نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی کرده ست.

دلق پوش ادامه داد: سه و نیم درصد از جمعیت شاغل کشور در بخش صنعت در گیلان هستند که با بهره برداری از واحدهای صنعتی جدید این آمار بیشتر نیز می شود؛ ضمن اینکه می توانیم در برخی صنایع به مقام اول برسیم.

وی از مقام اول گیلان در کشور در صنایع سلولزی با تولید دو میلیون متر مکعب در سال خبر داد و گفت: پیش بینی می شود با بهره برداری از واحدهای جدید این میزان به پنج میلیون متر مکعب می رسد که نه تنها نیاز داخلی را تامین می کند، بلکه می توانیم صادرات به اروپا هم داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در زمینه های دارویی و غذایی این استان حرف برای گفتن دارد اضافه کرد: در زمینه فولا د نیز از بهترین تکنولوژی استفاده شده است.

رئیس صمت گیلان به جایگاه گیلان در بخش صنعت اشاره و بیان کرد: گیلان از لحاظ تعداد واحدهای صنعتی رتبه دهم در کشور، از نظر تعداد سرمایه گذاری رتبه پانزدهم و از لحاظ میزان اشتغال رتبه دوازدهم را در کشور داراست؛ ضمن اینکه برای بهبود آن می کوشیم و برای عبور از مشکلات نیز اهتمام داریم.

دلق پوش درباره معادن نیز گفت: در معدن ظرفیت های زیادی داریم اما متاسفانه از آنها به خوبی استفاده نشده است و بایستی در این بخش یک حرکت جدید و تفکری نو داشته باشیم و مواد خام را به محصولات متعدد تبدیل کنیم.

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات رونق تولید در استان نیز گفت: در حوزه رونق تولید در سال ۹۷ یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای واحدهای تولیدی و صنعتی استان لحاظ شده که حدود ۹۰۰ میلیارد تومان جذب شده و حدود ۵۶۰ میلیارد تومان پرداخت شده است و مابقی نیز پرداخت می شود.

وی ادامه داد: علاوه بر این؛ ۳۷۳ میلیارد تومان برای یارانه واحدهای صنعتی نیز پیش بینی شده است؛ ضمن اینکه اهتمام داریم عمده مشکلات واحدهای صنعتی که در زمینه های مشکلات پولی و بانکی، نبود سرمایه های در گردش، خرید تجهیزات است را رفع کنیم.

همایش تجلیل از برگزیدگان صنعتی و معدنی امروز با حضور عباس تابش معاون وزیر صمت و رئیس سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان در رشت برگزار شد.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=26940

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.