• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
کل اخبار 7182اخبار امروز : 4
10

رئیس خانه صنعت و معدن کرمانشاه: پتروشیمی چهارم را در اختیار هر بخشی که توان اجرای آن را دارد می‌گذاریم

  • کد خبر : 27565
  • ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۸:۲۸
رئیس خانه صنعت و معدن کرمانشاه: پتروشیمی چهارم را در اختیار هر بخشی که توان اجرای آن را دارد می‌گذاریم

رئیس خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه گفت: هر بخشی که توان اجرای پتروشیمی اسلام آبادغرب را داشته باشد، پروژه را در اختیارش می‌گذاریم. به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه کرمانشاه، جهانبخش شکری در جمع خبرنگاران با اشاره به صحبت‌هایی که اخیرا درباره اجرای پتروشیمی اسلام آبادغرب با همکاری هلدینگ “خلیج فارس” مطرح شده، اظهار کرد: […]

رئیس خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه گفت: هر بخشی که توان اجرای پتروشیمی اسلام آبادغرب را داشته باشد، پروژه را در اختیارش می‌گذاریم.

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه کرمانشاه، جهانبخش شکری در جمع خبرنگاران با اشاره به صحبت‌هایی که اخیرا درباره اجرای پتروشیمی اسلام آبادغرب با همکاری هلدینگ “خلیج فارس” مطرح شده، اظهار کرد: پیش از این در جلسه‌ای که چندی قبل داشتیم اعلام کردیم این پروژه را در اختیار استانداری قرار می‌دهیم تا هر بخشی که توان اجرای آن را داشت پای کار بیاید و مشارکت کند.

وی با بیان اینکه اجرای پروژه‌ای به این بزرگی به تنهایی از عهده یک بخش برنمی‌آید، ادامه داد: تحریم‌ها هم شرایط اجرای این پروژه را سخت‌تر کرده است.

رئیس خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه از سرمایه‌گذاری ۱٫۶ میلیارد یورویی پتروشیمی اسلام آبادغرب یاد کرد و افزود: این میزان سرمایه‌گذاری حتما نیازمند فاینانسور است.

شکری خاطرنشان کرد: اگرچه آماده‌ایم این پروژه را در اختیار متقاضیان قرار دهیم، اما همچنان برای یافتن فاینانسور از کشورهای مختلف تلاش شبانه‌روزی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه اجرای این پروژه باید به صورت مشارکت در سهام باشد، عنوان کرد: حتی باید بخشی از سهام این طرح را به صورت سهام عام به خود مردم واگذار کنیم، زیرا این پروژه در اصل برای خود مردم منطقه ساخته می‌شود.

رئیس خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه اشاره‌ای هم به ویژگی‌های این پتروشیمی داشت و با بیان اینکه زمین آن در منطقه ویژه اقتصادی اسلام آبادغرب آماده است، افزود: پتروشیمی اسلام آبادغرب در چهار فاز احداث خواهد شد که برآورد ما این است اگر مشکلات حل شود فاز اول آن ۲٫۵ ساله ساخته می‌شود.

به گفته شکری، اگر مشکلاتی که به دلیل شرایط تحریم برای تامین ماشین آلات وجود دارد حل شود، زمان زیادی برای احداث فاز اول پتروشیمی نیاز نیست.

 

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=27565

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.