• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 7150اخبار امروز : 0
7

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران: دولت به میزان جریمه واحد های صنعتی بیشتر از تغییر دیدگاه توجه دارد

  • کد خبر : 15357
  • ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۸
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران: دولت به میزان جریمه واحد های صنعتی بیشتر از تغییر دیدگاه توجه دارد

سید عبدالوهاب سهل آبادی از آمادگی بخش خصوصی برای همکاری با دولت در کاهش آلاینده های محیط زیست خبر داد و گفت: اتاق بازرگانی و سایر تشکل ها دست همکاری به سوی سازمان حفاظت از محیط زیست استان برای کاهش آلودگی هوا و سایر آلاینده ها زیست محیطی دراز می کند. به گزارش بازنيوز، نشست […]

سید عبدالوهاب سهل آبادی از آمادگی بخش خصوصی برای همکاری با دولت در کاهش آلاینده های محیط زیست خبر داد و گفت: اتاق بازرگانی و سایر تشکل ها دست همکاری به سوی سازمان حفاظت از محیط زیست استان برای کاهش آلودگی هوا و سایر آلاینده ها زیست محیطی دراز می کند.
به گزارش بازنيوز، نشست هم اندیشی اولویت زیست محیطی استان با رویکرد ارایه راهکارهای عملی در جهت کاهش آلودگی آب، هوا و خاک به همت کمیسیون کشاورزی، آب و محیط زیست اتاق بازرگانی اصفهان و با حضور مدیرکل مدیریت بحران، مدیرکل سازمان حفاظت از محیط زیست و مدیرکل سازمان هواشناسی اصفهان و جمعی از اساتید دانشگاه در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.
در این نشست سيد عبدالوهاب سهل آبادي تصریح کرد: تعامل بخش خصوصی و دولتی در حوزه سلامت جامعه می تواند به حل مسایل و چالش های پیش روی کمک کند و دولت بایستی دیدگاه ها و نظرات بخش خصوصی را بشنود.
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران خواستار اصلاح نگاه سازمان های نظارتی دولت به آلایندگی واحدهای صنعتی شد و گفت: دولت به جای استفاده از ابزار جریمه آلایندگی باید به کاهش آلایندگی این واحدها کمک کند و نگاه اصلاحی را جایگزین نگاه جریمه ای کند.
وی تاکید کرد: سالانه مبالغی از واحدهای صنعتی برای آلایندگی محیط زیست دریافت می شود و هیچ خدماتی از سوی سازمان های دولتی برای کمک به این واحدها برای کاهش آلایندگی نمی شود.
ایشان همکاری دولت و بخش خصوصی به ویژه تشکل های اقتصای را عامل موثر در کاهش آلایندگی واحدهای تولیدی برشمرد و گفت: صنعت گران انتظار ارایه راه حل کاهش آلایندگی از سوی دولت دارند نه اینکه هرساله جرایمی به دولت و شهرداری ها پرداخت کنند.
وی با انتقاد از محاسبه شبکه فاضلاب صنعتی در شهرک های صنعتی به قیمت روز از سوی شرکت شهرک های صنعتی ادامه داد: مطالبه اشتراک  شبکه ای که هفت سال پیش راه اندازی شده است از واحدهای صنعتی قابل تامل است.
سهل آبادی به نقش فعال و موثر  اتاق بازرگانی در موضوعات شهری و اقتصاد استان اشاره کرد و گفت: اتاق می تواند در کنار سازمان های دولتی به آموزش و توانمندسازی واحدهای تولیدی در بخش های مقابله با آلایندگی بپردازد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار احیای زاینده رود برای استان اصفهان شد و افزود: در شرایطی که استان اصفهان به منابع آبی برای احیای زاینده رود نیاز دارد انتقال آب از این استان به استان دیگر جای سوال دارد.
لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=15357

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.