• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
کل اخبار 7150اخبار امروز : 0
12

دولت مشکلات واحدهای صنعتی را جداگانه بررسی و راهکار ارائه دهد/ کنترل قاچاق، تولید را رونق می‌دهد

  • کد خبر : 15503
  • ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۸:۳۴
دولت مشکلات واحدهای صنعتی را جداگانه بررسی و راهکار ارائه دهد/ کنترل قاچاق، تولید را رونق می‌دهد

عضو هیأت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ایران و دبیر انجمن لوازم خانگی با تأکید بر لزوم خرید کالای ایرانی توسط دستگاه‌های دولتی جهت تقویت تولید داخل، گفت: دولت باید برای رفع مشکل هر گروه از صنایع، راهکار ویژه‌ای را در نظر بگیرد. آرمان خالقی  در گفت‌ و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، […]

عضو هیأت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ایران و دبیر انجمن لوازم خانگی با تأکید بر لزوم خرید کالای ایرانی توسط دستگاه‌های دولتی جهت تقویت تولید داخل، گفت: دولت باید برای رفع مشکل هر گروه از صنایع، راهکار ویژه‌ای را در نظر بگیرد.

آرمان خالقی  در گفت‌ و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: برای ایجاد رونق در بازار محصولات صنعتی باید تصمیمات کلی در اقتصاد کشور گرفته شود تا بنگاه‌های تولیدی از رکود فعلی خارج شوند. در این راستا جدیت دولت در خرید کالای ایرانی توسط دستگاه‌های دولتی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی ادامه داد: هم‌ اکنون ظرفیت تولید واحدهای صنعتی بیش از نیاز داخل است که همین مسئله باعث شده بخشی از ظرفیت‌های تولیدی غیرفعال باشند. برای فعال کردن این بخش از تولید کشور باید تقویت صادرات مورد توجه قرار گیرد تا با رونق صادرات از مازاد ظرفیت تولید کارخانه‌ها استفاده شود و قیمت تمام‌شده محصولات نیز توجیه اقتصادی داشته باشند.

عضو هیأت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با بیان اینکه در حال حاضر قاچاق کالا یکی از مشکلات بخش تولید محسوب می‌شود، گفت: در صورت کنترل قاچاق، تقاضا برای خرید کالاهای داخلی افزایش می‌یابد و همین مسئله باعث رونق تولید و اقتصاد کشور خواهد شد.

وی ایجاد ثبات در قوانین و مقررات را از دیگر الزامات رفع مشکلات بخش تولید عنوان کرد و افزود: اختصاص سرمایه در گردش بابت افزایش ظرفیت‌های فعلی تولید و همچنین بهبود خطوط تولید در جهت افزایش کیفیت محصولات نیز می‌تواند بخشی از مشکلات صنعت را برطرف کند.

عضو هیأت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ایران و دبیر انجمن لوازم خانگی با اشاره به تعدیل کارگران برخی کارخانه‌ها، گفت: دولت باید برای هر گروه از کارخانه‌ها و صنایع، راهکار ویژه‌ای را در نظر بگیرد و در برخی موارد نیز مسائل مدیریتی هر واحد به طور جداگانه دیده شود.

ایشان تأکید کرد: اگر تسهیلات به تولید اختصاص یابد، ولی بازار مناسبی برای فروش محصولات نداشته باشیم، مشکلی حل نخواهد شد و این اقدام فقط در حکم از این ستون به آن ستون بستن است. روش منطقی این است که به صورت اصولی، راهکاری برای حل مشکلات صنعت دیده شود.

خالقی با تأکید بر اینکه راهکارهای حل مشکلات صنعت نباید به صورت یک مسکن مقطعی باشند، گفت: اگر تصمیم اساسی و بنیادی برای حل مشکلات تولید گرفته نشود، بعد از مدتی دوباره این مشکلات تشدید می‌شوند.

به گفته وی، ستادهای تسهیل امور صنایع باید به طور جدی به مشکلات بخش تولید توجه کنند و تزریق منابع مالی نیز باید طوری باشد که واحدها از ظرفیت تولید خود استفاده بیشتری کنند.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=15503

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.