• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
کل اخبار 7203اخبار امروز : 0
9

در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی اصفهان عنوان شد : سهل آبادي: به سلامت غذايي مردم اصفهان توجه شود

  • کد خبر : 23475
  • ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۷
در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی اصفهان عنوان شد :  سهل آبادي: به سلامت غذايي مردم اصفهان توجه شود

به گزارش بازنيوز، شصت و نهمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان با موضوع بررسی پیشنهادات کمیته کارشناسی شورا درباره نحوه اجرای ماده ١٥٤ قانون کار مندرج در قانون بودجه سال ٩٦ و ٩٧ کل کشور مبنی بر اخذ سرانه ورزشی از کارفرمایان به منظور تکمیل فضاهای ورزشی کارگران، همچنین اجرای بند […]

به گزارش بازنيوز، شصت و نهمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان با موضوع بررسی پیشنهادات کمیته کارشناسی شورا درباره نحوه اجرای ماده ١٥٤ قانون کار مندرج در قانون بودجه سال ٩٦ و ٩٧ کل کشور مبنی بر اخذ سرانه ورزشی از کارفرمایان به منظور تکمیل فضاهای ورزشی کارگران، همچنین اجرای بند ٣ مصوبات پنجاه و دومین جلسه شورا درخصوص فرهنگ سازی و اصلاح الگوی مصرف محصولات کشاورزی توسط دانشگاه علوم پزشکی، سازمان جهادکشاورزی و صدا و سیمای در اتاق بازرگانی برگزار شد.
دكتر عباس رضايي استانداراصفهان در این جلسه با تاکید بر اینکه جلسات شورای گفتگوی در ایجاد تعامل میان دولت و بخش خصوصی نقش مهمی دارد، گفت: سپردن كارها به بخش خصوصي در مسائلي كه تصدی گری دولت در آن ها ضرورتي ندارد ، گام موثری در اجرای پروژه های استان خواهد بود.
وي با بیان اینکه اگر دولت بتواند امور اقتصادی را به بخش خصوصی واگذار نموده و به عنوان ناظر، نظارت خود را اعمال نماید بسیاری از مشکلات حل و فصل خواهد شد، افزود: خوشبختانه برای این نظارت ضوابط و مقرراتی وضع گردیده که تشکیل جلسات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی یکی از مصدایق آن می باشد.
وی درخصوص فرهنگ سازی و اصلاح الگوی مصرف محصولات کشاورزی نیزگفت: این مساله نیازمند یک خرد جمعی بوده و همکاری و تعامل دستگاه های مختلف در اجرایی شدن آن ضروری است.
استاندار اصفهان اقناع کشاورزان به تولید محصول سالم و رقابتی کردن عرضه این محصولات را از عوامل مهم فرهنگ سازی تولید محصولات کشاورزی سالم دانست و تاکید کرد: در این زمینه تدوین یک نقشه راه و پروتکل اجرایی ضروری است.
سيدعبدالوهاب سهل آبادی رییس خانه صنعت معدن و تجارت ایران نیز در این جلسه با ابراز تاسف از نامناسب بودن فضای کسب و کار کشور به ویژه استان صنعتی اصفهان اظهار امیدواری نمود که حضور استاندار جدید در جلسات شورای گفتگو بتواند تاثیر مناسبي در بهبود فضای کسب و كار و تامین امنیت غذایی شهروندان داشته باشد.
وی در ادامه خواستار نشست هاي منظم استاندار با تشكل ها و فعالان اقتصادي به منظور کمک به رفع چالش های بخش های تولیدی و صنعتی و بهبود فضای کسب و کار شد.
رییس خانه صنعت معدن و تجارت ایران با تاکید بر ضرورت توجه ویژه به سلامت غذایی شهروندان پیشنهاد راه اندازی دستگاه های سنجش سلامت محصولات کشاورزی در میادین میوه و تره بار برای جلوگیری از توزیع مواد غذایی ناسالم و حذف آن از سبد غذایی خانوار را مطرح کرده و افزود: در این زمینه می توان از ظرفیت های بخش خصوصی بهره مند شد.
دكترنعمت اله اکبری رییس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی نیز اجرای طرح جامع سلامت را نیازمند تعامل و همکاری تمامی دستگاه های اجرایی دانست و گفت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای تامین اعتبار طرح مذکور از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد اما توجه به فرهنگ سازی اصلاح الگوی مصرف محصولات کشاورزی در کنار توجه به عرضه محصولات سالم بسیار مهم است. وی با تاکید بر اینکه شهروندان هزینه محصولات سالم غذایی را با رضایت پرداخت می کنند، افزود: در این زمینه تدوین یک دستورالعمل اجرایی برای معرفی محصولات سالم فاقد سموم، کود های شیمیایی و فلزات سنگین به مردم ضروری است. محسن نیرومند مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه دولت به دلیل مشکلات مالی در چندسال اخیر پرداختی برای ایجاد، توسعه و تکمیل فضاهای ورزشی به وزارت کار و امور اجتماعی نداشته تصریح کرد: متاسفانه از ١٨ مجموعه ورزشی موجود تنها دو مجموعه درآمدزا بوده و این اداره کل با درآمدهای آن هزینه های سایر مجموعه ها را تامین می نماید. وی اخذ سرانه ورزشی از کارفرمایان برای تکمیل فضاهای ورزشی کارگران را در شرایط کنونی موثر دانست.
دكتر طاهره چنگیز رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز ضمن ارایه گزارش اقدامات صورت گرفته این دانشگاه با همکاری سازمان های ذیربط در خصوص اصلاح الگوی مصرف محصولات کشاورزی گفت: نمونه گیری از محصولات، سرکشی به زمین های زراعی و از بين بردن محصولات ناسالم، تشکیل کارگروه ایمنی فاضلاب و… از جمله اقدامات انجام شده در این زمینه است.
وی نظارت و همکاری مستمر سازمان آب و فاضلاب و امکان دسترسی به نتایج داده های حاصل از آزمایش نمونه های استان های دیگر، شناسنامه دار شدن مزارع و محصولات کشاورزی و فروشگاه های عرضه کننده سموم و کودهای کشاورزی در ردگیری مزارع و محصولات آلوده بسیار مهم دانست. رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان همچنین بر نقش کلیدی سازمان جهادکشاورزی در آموزش میزان مصرف صحیح سموم چه از لحاظ کمی و چه از لحاظ کیفی به کشاورزان در تولید محصولات سالم تاکید نمود.

به سلامت غذايي مردم اصفها توجه شودبه سلامت غذايي مردم اصفها توجه شود

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=23475

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.