• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 7150اخبار امروز : 0
14

در دومین همایش ملی جایگاه زنان در کارآفرینی و توسعه پایدار عنوان شد؛ سهل آبادي: حضرت زهرا (س) يك الگوي تمام عيار و بي نظير براي زنان ايراني است./ اخوان نسب: معتقد به بسته بودن راه پیشرفت زنان در کشور نیستیم

  • کد خبر : 17399
  • ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۸
در دومین همایش ملی جایگاه زنان در کارآفرینی و توسعه پایدار عنوان شد؛ سهل آبادي: حضرت زهرا (س) يك الگوي تمام عيار و بي نظير براي زنان ايراني است./ اخوان نسب: معتقد به بسته بودن راه پیشرفت زنان در کشور نیستیم

دومین همایش ملی« جایگاه زنان در کارآفرینی و توسعه پایدار» با شعار زنان هم پیمانان توسعه و برکت اقتصادی و با حضور جمعی از مدیران استانی، اساتید دانشگاه،زنان کارآفرین و فعالان اقتصادی استان اصفهان برگزار شد. به گزارش بازنيوز به نقل از روابط عمومي اتاق بازرگانی اصفهان سید عبدالوهاب سهل آبادی با تبریک سالروز ولادت […]

دومین همایش ملی« جایگاه زنان در کارآفرینی و توسعه پایدار» با شعار زنان هم پیمانان توسعه و برکت اقتصادی و با حضور جمعی از مدیران استانی، اساتید دانشگاه،زنان کارآفرین و فعالان اقتصادی استان اصفهان برگزار شد.
به گزارش بازنيوز به نقل از روابط عمومي اتاق بازرگانی اصفهان سید عبدالوهاب سهل آبادی با تبریک سالروز ولادت حضرت زهرا( س) و گرامی داشت مقام شامخ زن، این بانوی بزرگوار را در سه زمینه الگوی زنان دانست و تصریح کرد: این بانوی بزرگوار دختری دلسوز برای حضرت رسول اکرم(ص)، همسری مهربان و فداکار برای امیرالمومنین (ع) و مادری نمونه برای فرزندان برومند خود بوده است.
وی با اشاره به نقش ویژه زنان در اقتصاد کشور و فعالیت های اتاق بازرگانی اظهار داشت: در سال های اخیر همواره بخشی از مذاکرات ما با فعالان اقتصادي ديگر كشورهادر زمینه جایگاه زنان در اقتصاد کشور بوده است و امروزه به جرأت می توان گفت علاوه بر سه نقش اساسی که حضرت فاطمه الگوی نمونه آن بوده است، حضور بانوان در اجتماع و همچنین مراحل تصمیم سازی و تصمیم گیری در کشورمان بسیار پر رنگ است.
رئیس اتاق بازرگانی اصفهان تصاحب بیش از ٦٠ درصد از کرسی های دانشگاهی و سهم قابل توجهی از کرسی های شوراهای اسلامی شهر و روستا و مجلس شورای اسلامی را بخش کوچکی از مشارکت زنان در اقتصاد دانست و افزود: این حضور موثر و مشارکت در جنگ تحمیلی نیز بسیار پر رنگ و اثر بخش بوده است.
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با اشاره به فعالیت های ثمربخش رئیس شورای عالی بانوان اتاق بازرگانی اصفهان گفت: ایشان نشان داد که یک زن می تواند در سطوح عالی در خانواده ، فعالیت های اقتصادی و اجتماعی حضور موفق داشته باشد.
سهل آبادی در ادامه افزود: اگر امروز اتاق اصفهان توانسته است در زمره ٤ اتاق بازرگانی برتر جهان  قرارگیرد بدون شک بخشی از این موفقیت مرهون فعالیت های شورای عالی بانوان و حضور پر رنگ زنان در این اتاق بوده است. رئیس اتاق بازرگانی اصفهان تاکید کرد : خرسندیم که در کشورمان به زنان به نحو مناسبی بها داده می شود و بانوان خودشان  این جایگاه موجود را با استفاده از توانمندی های خود به دست آورده اند.
وی در پايان تصریح کرد: در اتاق بازرگانی اصفهان مفتخریم که بخش بزرگی از اعضای اتاق را زنان تشکیل می دهند و اعضای بانوان هیچ کمیسیونی کمتر از ٣٠ درصد از کل اعضاء كميسيوننیست.
زهرا اخوان نسب، رئیس شورای عالی بانوان اتاق بازرگانی اصفهان نیز دلیل برگزاری این همایش را اهمیت جایگاه زنان و اثر گذاری فعالیت ها و مشارکت آنها در اجتماع عنوان کرد و گفت: در سال گذشته نخستین همایش ملی« جایگاه زنان در کارآفرینی و توسعه پایدار» با موفقیت برگزار شد و امسال نیز با توجه به ضرورت انتقال تجربیات بانوان کارآفرین و ارائه الگوهای موفق به دختران و همچنین ایجاد همگرایی و تعامل بیشتر بین زنان فعال اقتصادی و کارآفرین ، دومین دوره از این همایش ملی برگزار شده است.
رئیس شورای عالی بانوان اتاق بازرگانی اصفهان توانمند سازی بانوان و رشد کارآفرینی را دو مقوله اساسی در دستیابی به توسعه پایدار عنوان و تصریح کرد: به دلیل همین ضرورت اقدام به برگزاری این همایش ها نمودیم. اخوان نسب توانمندسازی زنان ،آموزش و ترویج سازوکارهایی که به کارآفرینی بانوان منجر می شود را از برنامه های اصلی این شورا عنوان کرد. وی در ادامه اظهار داشت: هدف ما در شورای عالی بانوان و اتاق بازرگانی اصفهان این خواهد بود که نسل جدید بانوان اصفهانی را در حد بضاعت خود هدایت و راهنمایی نماییم.
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان در ادامه تأکید کرد که هر زني هرکجا که باشد یک مادر است و باید وظیفه اصلی خود که تربیت فرزندان و نسل آینده است را به نحو مطلوبی انجام دهد، به همین دلیل بدیهی است هرچه زنان آگاه تر، هوشیارتر و به روزتر باشند می توانند نسل آگاه تری را به جامعه تحویل دهند.
اخوان نسب با بیان اینکه اعتقادی به بسته بودن راه پیشرفت زنان در کشور ندارم گفت: زنان باید با کار، فعالیت و تلاش مضاعف به جایگاه مناسب خود در جامعه دست یابند. وی افزود: ما به عنوان زن فعال اقتصادی موظفیم که چهره یک زن فعال، پر تلاش و معتدل را در جامعه به نمایش بگذاریم  امروز زنان موفق و پیشرو، الگوی دختران ما هستند و دختران نیز باید بدانند در مسیر سختی قدم خواهند گذاشت و با تلاش و کسب مهارت می توانند آینده بهتری برای خود و جامعه رقم بزنند. رئیس شورای عالی بانوان اتاق بازرگانی اصفهان در پایان سخنان خود از همه مدیران و مسئولان استانی، اساتید دانشگاهی، زنان کارآفرین و فعال اقتصادی و همکاران خود در شورای عالی بانوان ک
ه در برگزاری مناسب این همایش تلاش و یاری رسانی نمودند تقدیر کرد.
گفتني است عفت شریعتی مدیر کل امور بانوان مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامیو سیما فردوسی پور، عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی تهران نیزدر این همایش به تشریح نقش زنان در توسعه اقتصادی خانواده پرداختند.
لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=17399

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.