• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
کل اخبار 7203اخبار امروز : 0
10

دبیرخانه صنعت، معدن و تجارت استان تهران : دانش محوری اساس حرکت صنعتی در تهران

  • کد خبر : 20809
  • ۰۴ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۷
دبیرخانه صنعت، معدن و تجارت استان تهران : دانش محوری اساس حرکت صنعتی در تهران

لیرضا میربلوک در برنامه «ساعت صنعت» رادیو اقتصاد ضمن طبقه بندی صنایع به دو حوزه بالا و پائین دستی افزود: گفتمان، وضعیت اشتغال، تامین منابع مالی و غیره در این دو حوزه بسیار با هم متفاوت است. وی در ادامه مراحل تغییرات صنعتی در جهان و ایران را به ترتیب دستی، نیمه اتومات و اتومات […]

لیرضا میربلوک در برنامه «ساعت صنعت» رادیو اقتصاد ضمن طبقه بندی صنایع به دو حوزه بالا و پائین دستی افزود: گفتمان، وضعیت اشتغال، تامین منابع مالی و غیره در این دو حوزه بسیار با هم متفاوت است.

وی در ادامه مراحل تغییرات صنعتی در جهان و ایران را به ترتیب دستی، نیمه اتومات و اتومات برشمرد و اظهارداشت: صنعت در بحث اشتغال افزایی، پویایی تولید، رشد اقتصادی، توسعه صادرات، قدرت ارزآوری و بسیاری موارد دیگر در کشور بسیار نقش آفرین است.

دبیر و عضو هیئت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت تهران گفت: صنایع بالا دستی چندانی به سبب مسائل زیست محیطی و نبود منابع اولیه لازم در سطح این استان به چشم نمی خورد.

وی در مصاحبه با رادیو اقتصاد افزود: استقرار تعداد محدودی پالایشگاه در استان تهران ریشه در گذشته دارد.میربلوک در پاسخ به این پرسش که آیا صنایع بالا دستی اولویت کشور است یا صنایع پائین دست اظهارداشت: این صنایع توامان برای مملکت مورد نیاز است.

یک عضو هیئت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت نیز در برنامه «ساعت صنعت» رادیو اقتصاد گفت: ایران با وجود برخورداری یک درصد مساحت و یک درصد جمعیت دنیا باید حداقل یک درصد اقتصاد بین المللی را در اختیار داشته باشد که متاسفانه در شرایط حاضر این چنین نیست.

آرمان خالقی ضمن ابراز نگرانی از خروج افراد ماهر و تحصیلکرده از کشور افزود: برنامه ریزی و سیاست گذاری ها باید به نحوی باشد که نخبگان، دانش آموختگان کارآمد دانشگاهی و اشخاص ماهر در داخل ماندگار و تمایلی به خروج از مملکت نداشته باشند.

وی در ادامه با بیان اینکه سرمایه انسانی عامل موثری در رشد و توسعه اقتصادی محسوب می‌شود، اظهارداشت: خروج نیروی انسانی متخصص و کارآمد در قالب «فرار مغزها و دست ها» زیان جبران ناپذیری برای کشور به همراه دارد بنابراین تمام هم و غم مسئولان باید معطوف به حفظ این جمعیت تاثیرگذار باشد.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=20809

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.