• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 7138اخبار امروز : 1
9

جزئیات نشست فعالان نساجی با دولتی‌ها/ واردات ۲٫۵ میلیارد دلاری پوشاک از ترکیه در مقابل ۳۷ میلیون دلار صادرات

  • کد خبر : 16962
  • ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۷:۰۶
جزئیات نشست فعالان نساجی با دولتی‌ها/ واردات ۲٫۵ میلیارد دلاری پوشاک از ترکیه در مقابل ۳۷ میلیون دلار صادرات

احد کرمانی در گفت‌ وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به جلسه فعالان صنعت نساجی با معاونین وزارت صنعت و برخی نمایندگان مجلس، اظهار داشت: در این جلسه مشکلات صنعت نساجی مطرح شد و پیشنهاد کاهش ۶ واحدی  مالیات بر ارزش افزوده و اعمال مالیات ۳ درصدی برای صنعت نساجی مورد تأکید قرار […]

احد کرمانی در گفت‌ وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به جلسه فعالان صنعت نساجی با معاونین وزارت صنعت و برخی نمایندگان مجلس، اظهار داشت: در این جلسه مشکلات صنعت نساجی مطرح شد و پیشنهاد کاهش ۶ واحدی  مالیات بر ارزش افزوده و اعمال مالیات ۳ درصدی برای صنعت نساجی مورد تأکید قرار گرفت.

وی ادامه داد: البته این موضوع برای نهایی شدن باید به تأیید دولت و شورای نگهبان برسد که در صورت عملی شدن آن شاهد پایین آمدن زیان‌های مالی ایجاد شده در واحدهای نساجی خواهیم بود.

عضو با بیان اینکه  جلسه فعالان صنعت نساجی با مسئولان حدود ۵ ماه پیش نیز برگزار شد، گفت: در آن جلسه، اعمال تعرفه صفر برای واردات پنبه مورد تأکید قرار گرفت ولی با گذشت زمان شاهد رشد ۲۵ درصدی قیمت دلار بودیم و در عین حال، قیمت پنبه نیز افزایش یافت که در این وضعیت حتی اعمال تعرفه صفر برای واردات پنبه نیز کمک‌کننده نخواهد بود.

* فقط ۳۰ درصد ظرفیت کارخانه‌ها فعال است

کرمانی در ادامه در خصوص وضعیت بازار شب عید فعالان صنعت نساجی نیز گفت: وضعیت بازار از سال گذشته نیز بدتر شده و هم اکنون ۳۰ تا ۳۵ درصد ظرفیت واحدهای نساجی فعال است در حالی که سال گذشته این موقع شاهد فعالیت ۴۵ درصد ظرفیت صنعت بودیم.

* واردات ۲.۵ میلیارد دلاری محصولات نساجی ترکیه با اعمال تعرفه ترجیحی

وی با بیان اینکه دلیل اصلی تشدید رکود در صنعت نساجی، اوضاع نامناسب اقتصادی مردم است و البته قاچاق نیز همچنان وجود دارد،‌ افزود: در عین حال شاهد اعمال تعرفه ترجیحی واردات محصولات نساجی از ترکیه نیز بودیم که با اجرایی شدن این قرارداد طی یکسال اخیر ۲٫۵  میلیارد دلار واردات محصولات نساجی از ترکیه به ایران صورت گرفت، اما صادرات ایران به ترکیه تنها ۳۷ میلیون دلار بود.

به گفته وی، بیشتر واردات محصولات نساجی از ترکیه به ایران به پوشاک اختصاص داشته و واردات نخ‌های مشابه تولید داخل را نیز داشته‌ایم.

عضو انجمن نساجی با تأکید بر اینکه تعرفه واردات مواد اولیه صنعت نساجی باید صفر شود،‌گفت: در حال حاضر فعالان این صنعت با مشکلات زیادی در بخش‌های مختلف از جمله پرداخت مالیات، بیمه تأمین اجتماعی و همچنین نحوه برخورد شهرداری‌ روبه‌رو هستند.

 

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=16962

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.