• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 7138اخبار امروز : 1
8

نهادهایی را که چای وطنی می‌نوشند، بشناسید

  • کد خبر : 16664
  • ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۷:۵۶
نهادهایی را که چای وطنی می‌نوشند، بشناسید

به گزارش خبرنگار کشاورزی خبرگزاری تسنیم، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در مرداد سال جاری با ارسال نامه‌ای به جهانگیری معاون اول رئیس جمهور خواستار مصرف چای ایرانی توسط دستگاه‌ها  و نهادهای دولتی و حاکمیتی به‌منظور حمایت از تولیدات داخلی و همچنین سلامت این چای شده بود. محمد علی روزبهان رئیس سازمان چای کشور  در نشست خبری روز گذشته خود […]

به گزارش خبرنگار کشاورزی خبرگزاری تسنیم، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در مرداد سال جاری با ارسال نامه‌ای به جهانگیری معاون اول رئیس جمهور خواستار مصرف چای ایرانی توسط دستگاه‌ها  و نهادهای دولتی و حاکمیتی به‌منظور حمایت از تولیدات داخلی و همچنین سلامت این چای شده بود.

محمد علی روزبهان رئیس سازمان چای کشور  در نشست خبری روز گذشته خود در واکنش به این سؤال که کدام دستگاه‌ها و نهادها مصرف چای ایرانی را در داخل محل کار خود شروع کرده‌اند اظهار داشت: دستگاه‌های حاکمیتی و دولتی باید از چای داخلی استفاده کنند، در شرایط فعلی برخی از این دستگاه‌ها نیز مانند وزارت جهاد کشاورزی، سازمان برنامه و بودجه کشور، سپاه و بخشی از ارتش از چای داخلی خودمان استفاده می‌کنند اما هستند هنوز دستگاه‌هایی که چای داخلی را مصرف نمی‌کنند.

بیشتر بخوانید: ۶هزار هکتار باغ چای رهاشده احیا می‌شود

متن نامه حجتی به جهانگیری که با اشاره به عدم استفاده از سموم شیمیایی، چای ایرانی را سالم‌ترین چای دنیا به‌حساب آورده بود، بدین شرح است: تداوم تولید این محصول که در سال‌های اخیر با حمایت دولت تدبیر و امید از رونق و افزایش قابل توجهی برخوردار بوده است، ضمن حفظ اشتغال و تأمین معیشت کشاورزان می‌تواند بخش مهمی از مصارف مردم عزیز کشور را تأمین نماید.

به‌منظور رونق بیشتر صنعت چای کشور و همچنین کاهش نگرانی تولیدکنندگان داخلی از فروش به‌موقع محصولات تولیدی، درخواست می‌شود تا کلیه دستگاه‌های اجرایی اعم از لشگری و کشوری چای مصرفی مورد نیاز خود را از کارخانجات تولیدکننده داخلی تأمین کنند.

حجتی همچنین، آمادگی سازمان چای کشور را برای همراهی و مشاوره در زمینه تأمین چای مصرفی دستگاه‌های اجرایی از طریق سندیکای کارخانجات چای‌سازی اعلام کرده بود.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=16664

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.