• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 7158اخبار امروز : 7
15

معاون وزیر صنعت: ۹۶ درصد بنگاه های کشور در قالب بنگاه های کوچک و متوسط فعالیت می کنند

  • کد خبر : 13284
  • ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۹
معاون وزیر صنعت: ۹۶ درصد بنگاه های کشور در قالب بنگاه های کوچک و متوسط فعالیت می کنند

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «علی یزدانی» عصر امروز (دوشنبه) در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران افزود: بیش از ۸۰۰ هزار نیروی کار در شهرک های صنعتی فعالیت دارند که یک سوم اشتغال صنعتی کشور را تشکیل می دهد. وی تصریح کرد: بنگاه های کوچک و متوسط […]

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «علی یزدانی» عصر امروز (دوشنبه) در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران افزود: بیش از ۸۰۰ هزار نیروی کار در شهرک های صنعتی فعالیت دارند که یک سوم اشتغال صنعتی کشور را تشکیل می دهد.
وی تصریح کرد: بنگاه های کوچک و متوسط در هفت ماه امسال بیش از یک میلیارد و ۹۰ میلیون دلار صادرات داشتند که مطابق برنامه های اقتصاد مقاومتی تا پایان امسال به ۲ میلیارد دلار افزون خواهد شد.
یزدانی ابراز امیدواری کرد با همراهی صندوق ضمانت صادرات و نظارت بیشتر بر بنگاه ها بتوان به افزایش صادرات بنگاه های کوچک و متوسط همت گماشت.
به گفته معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، اکنون شرکت های مدیریت صادرات در ۳۱ استان کشور شکل گرفته که تاکنون ۵۲شرکت صادراتی و ۶۴ کنسرسیوم صادراتی منبعث از خوشه های صنعتی شکل گرفته است که همه آنها با صندوق ضمانت صادرات ایران در ارتباط هستند.
در ادامه این مراسم، سید کمال سیدعلی مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران افزود: صنایع کوچک در جهان پیشران توسعه صنعتی هستند؛ موضوعی که در ایران نیز باید به آن توجه بیشتری انجام شود.
وی، تامین مالی و پوشش ریسک ها را ۲ بال صادرات معرفی کرد و گفت: با توجه به کوچک مقیاس بودن بنگاه های کوچک و متوسط، پوشش ریسک به منظور صادرات برای آنها از اهمیت بیشتری برخوردار است.
سیدعلی با اشاره به افزایش صادرات غیرنفتی از سه به ۴۰ میلیارد دلار طی سال های ۸۰ تا ۹۵، نقش دستگاه های حمایتی در این افزایش صادراتی را چشمگیر عنوان کرد.
به گزارش ایرنا، تفاهم نامه همکاری سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در راستای نیل به اهداف برنامه چشم انداز ۲۰ ساله کشور در بخش توسعه صادرات غیرنفتی بویژه توسعه صادرات صنایع کوچک و متوسط به امضا رسید.
تهیه و تدوین بسته ویژه حمایت از صادرات شرکت های تولیدی کوچک و متوسط توسط صندوق، کمک به توسعه بازارهای خارجی کالا و مشارکت در تهیه بانک اطلاعاتی جامع صادرات صنایع کوچک و متوسط مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی، خوشه های کسب و کار، کنسرسیوم های صادراتی، شرکت های مدیریت صادرات و … و کمک به ایجاد و توسعه شبکه های کسب و کار در سطح صنایع کوچک و متوسط با رویکرد صادرات از جمله مفاد این قرارداد است.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=13284

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.