• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 7174اخبار امروز : 0
16

هدفگذاری ایجاد ۱۳۶ هزار فرصت شغلی در شهرک های صنعتی طی سال ۹۶

  • کد خبر : 12404
  • ۲۹ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۹
هدفگذاری ایجاد ۱۳۶ هزار فرصت شغلی در شهرک های صنعتی طی سال ۹۶

علی یزدانی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در اندیمشک افزود: با برنامه ریزی صورت گرفته برای فعال شدن طرح های نیمه تمام و طرح هایی که قرار است در نواحی و شهرک های صنعتی کشور راه اندازی شود، امسال شاهد جهش خوبی در حوزه اشتغال و تولید در این نواحی خواهیم بود. […]

علی یزدانی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در اندیمشک افزود: با برنامه ریزی صورت گرفته برای فعال شدن طرح های نیمه تمام و طرح هایی که قرار است در نواحی و شهرک های صنعتی کشور راه اندازی شود، امسال شاهد جهش خوبی در حوزه اشتغال و تولید در این نواحی خواهیم بود.
وی همچنین با بیان اینکه اکنون ۷۹۴ شهرک و ناحیه صنعتی در کشور وجود دارد که دولت در راستای پویایی این شهرک ها و نواحی صنعتی تلاش می کند اظهار کرد:با توجه به سیاست اقتصاد مقاومتی برای تکمیل و کیفی سازی زیرساخت های شهرک های صنعتی کشور برنامه ریزی خوبی شده است.
یزدانی افزود: با توجه به محدودیت منابع آب، از پساب فاضلاب های صنعتی برای برخی مصارف در شهرک ها استفاده خواهد شد.
معاون وزیر صنعت، توسعه خوشه های صنعتی و به هم رسانی بنگاه های کوچک و بزرگ در قالب پیمانکاری های فرعی را از دیگر ماموریت های امسال این سازمان عنوان کرد.
علی یزدانی و هیات همراه صبح چهارشنبه در بازدید سه ساعته، وضعیت شهرک های صنعتی اندیمشک را بررسی کردند.
وی همچنین در نشست با صنعتگران اندیمشک با تاکید بر ضرورت تلاش واحدهای تولیدی برای فروش محصولات گفت: واحدهای تولیدی باید به دنبال بازار فروش در داخل و خارج از کشور باشند.
وی نخستین رمز موفقیت بنگاه های اقتصادی را اهلیت و مدیریت شایسته دانست و افزود: بخشی از مشکلات واحدهای تولیدی مربوط به نوع مدیریت بنگاه هاست لذا باید مسئولان واحدها با تلاش و برنامه ریزی بهتر برای رفع مشکلات همت کنند.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی با اشاره به اهمیت بازار فروش مناسب برای دریافت تسهیلات از سوی بنگاه های اقتصادی گفت:تسهیلات به بنگاه هایی پرداخت می شود که بازار داشته باشند و از طرفی دادن تسهیلات به بنگاه های فاقد بازار فروش موجب بدهی بیشتر این واحدها می شود.
یزدانی اظهار کرد:دولت در راستای تحقق تولید و اشتغال به واحدهای صنعتی نگاه ویژه دارد و رییس جمهوری همواره بر رونق این واحدها تاکید دارند.
وی افزود:بهبود زیرساخت ها ، فضاسازی، زیباسازی ، آسفالت و ایجاد مبلمان مناسب در سطح شهرک ها باید جدی گرفته شود زیرا این مهم موجب جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی می شود.
وی وضعیت ظاهری و مبلمان شهرک های صنعتی اندیمشک را مطلوب ندانست و گفت: این وضعیت باید با همت متولیان مربوطه در استان رسیدگی و حل شود.
یزدانی اظهارکرد: امسال ۴۰ میلیارد ریال در ۲ شهرک صنعتی اندیمشک در حال هزینه است و تلاش می شود در صورت نیاز از سایر منابع نیز برای رفع چالش های شهرک های صنعتی اندیمشک استفاده شود.
معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت گفت:تلفن و اینترنت نیاز ضروری شهرک های صنعتی است و با توجه به اهمیت تجارت الکترونیک ، باید مشکل فیبر نوری شهرک های صنعتی شهرستان اندیمشک در کوتاهترین زمان حل شود.
مشکلات مربوط به نوسانات نرخ ارز، وثیقه سنگین بانکی ، زیرساخت های لازم در شهرک های صنعتی ، پرداخت تسهیلات، و بیمه های تامین اجتماعی از موارد مطرح شده از سوی متولیان واحدهای صنعتی اندیمشک در دیدار با معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت بود.
به گزارش خبرنگار ایرنا همچنین با حضور معاون وزیر صنعت ، عملیات اجرایی احداث واحد بسته بندی و صادرات صیفی با سرمایه گذاری ۲۵ میلیارد ریال در شهرک صنعتی اندیمشک آغاز شد.
این واحد تولیدی در زمینی به مساحت پنج هزار متر مربع و با ظرفیت بسته بندی ۸۰۰ تن انواع صیفی احداث می شود.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=12404

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.