• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 7138اخبار امروز : 0
9

فقدان مهارت چالش بزرگ بازار کار در ایران/ مهارت‌آموزی راه برون رفت از فقر

  • کد خبر : 13596
  • ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۵:۳۱
فقدان مهارت چالش بزرگ بازار کار در ایران/ مهارت‌آموزی راه برون رفت از فقر

وزیرتعاون،کارو رفاه اجتماعی فقدان مهارت را چالش بزرگ ایران دانست و گفت:همه باهم باید گفتمان مهارت راه بیندازیم و نشان دهیم که جامعه ایران چقدر می تواند جامعه بامهارتی باشد . علی ربیعی امروز در نشست با کارکنان سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور که با حضور سلیمان پاک سرشت، معاون جدید وزیرتعاون،کارورفاه اجتماعی […]

وزیرتعاون،کارو رفاه اجتماعی فقدان مهارت را چالش بزرگ ایران دانست و گفت:همه باهم باید گفتمان مهارت راه بیندازیم و نشان دهیم که جامعه ایران چقدر می تواند جامعه بامهارتی باشد .

علی ربیعی امروز در نشست با کارکنان سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور که با حضور سلیمان پاک سرشت، معاون جدید وزیرتعاون،کارورفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور ، عیسی منصوری معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون،کارورفاه اجتماعی و امین سازگارنژاد رئیس سابق سازمان آموزش فنی و حرفه ای و دستیار وزیرکار درمحل این سازمان برگزارشد فقدان مهارت را چالش بزرگ ایران دانست. به گزارش بازنیوز به نقل از تسنیم، وی اظهارکرد : سازمان فنی و حرفه ای کشور باید نماد نوآوری باشد و مسائل نوین را در کشور مد نظر قراردهد.

ربیعی اشاره کرد : با این که طرح موضوع چالش بزرگ صندوق های کشور به زیان بنده بود اما درباره آن حرف زدم و گفتمان درخصوص چالش صندوق را راه انداختم. این که امروز عده ای از “ابرچالش بیکاری ” سخن می گویند به این دلیل است که خود ما گفتمان تحیلی درباره آن را آغاز کردیم.

*باید آینده را به مردم نشان داد

وزیرتعاون، کارورفاه اجتماعی گفت : باید آینده و آن چه را که امروز به چشم دیده نمی شود به مردم نشان داد. فقدان مهارت و مردم کم مهارت چالش بزرگ مردم امروز ایران است. نبود مهارت در ارتباطات ، رانندگی ، زندگی و…ازمواردی هستند که به چشم دیده نمی شوند و باید با نشان دادن درست آینده و تاثیرمهارت در چگونگی شکل گیری آینده اهمیت آن را برای عموم مردم تشریح کرد.

*برنامه ریزی برای مهارت آموزی 

وی اظهارکرد : باید برای فقدان مهارت در کشور برنامه ریزی شود. با وضع کنونی مهارت درکشور به توسعه دست نمی یابیم. پاشیدن پول و کارخانه ها کشور را به توسعه نمی رساند. توسعه به نیروی انسانی ، مدیران ، طراحان ، بازاریابان دارای مهارت نیازدارد.

ربیعی اظهارکرد : همه باهم باید گفتمان مهارت راه بیندازیم و نشان دهیم که جامعه ایران چقدر می تواند جامعه بامهارتی باشد. باید تمام امور را با تاکید برگفتمان مهارت پیش ببریم.

*سازمان فنی و حرفه ای باید نماد نوآوری باشد

وزیرتعاون، کارورفاه اجتماعی خواستارنمادشدن سازمان آموزش فنی و حرفه ای در امر مهارت شد و افزود : باید درسازمان فنی و حرفه ای کشور درجه نوآوری و خلاقیت ، حرف های جدید و آینده نگری افزایش پیدا کند.

وی برافزایش شور و نشاط و رضایت شغلی کارکنان سازمان آموزش فنی و حرفه ای تاکید کرد و گفت : با ایجاد حس رضایت در کارکنان بسیاری از امور راحت تر پیش می رود و کارگاه های نخبگی شکل می گیرد. دراین شرایط است که افراد براساس داده و ستاده احساس رشد می کنند.دکترربیعی خاطرنشان کرد : دراین مدت تمام تلاشمان را کردیم که افراد از دل سازمان آموزش فنی و حرفه ای به کارگرفته شوند و از بیرون نیرویی برسازمان اضافه نشود.

ربیعی بیان کرد : باید پیش بینی درستی از آینده کار ایران و کاردرآینده ایران داشته باشیم و شکاف میان مهارت و شغل های مورد نیاز جامعه باید از بین برود.

*مهارت لازمه از بین بردن فقر

وی مهارت را نیاز اساسی و لازمه از بین بردن فقر درجامعه دانست. باید پیرامون فقر حرف بزنیم چرا که آدم های فقیر بی مهارت مشکلات را چند برابر می کنند. بنابراین برای ازبین گذاشتن فقر باید انسان ها را با مهارت کنیم چرا که این امر راه برون رفت از فقر به شمار می رود و به عبارتی  راه غلبه برفقرتربیت انسان های ماهر است. مامسئول مهارت آموزی برای کم سوادان جامعه هستیم.

*فنی و حرفه ای دانشگاه و شبه دانشگاه نشود

وزیرتعاون ، کارورفاه اجتماعی تاکید کرد که به دنبال تبدیل سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به دانشگاه نیستیم و باید مهارت آموزی در این سازمان نهادینه شود.

ربیعی با قدردانی از رئیس سابق سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور تاکید کرد : حدود سه سال و نیم تا پایان دولت دوازدهم زمان داریم که این زمان زیادی نیست وباید همه باهم برای افزایش مهارت درجامعه تلاش جدی داشته باشیم.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=13596

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.