• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 7158اخبار امروز : 7
11

یک مقام مسئول: صادرات خدمات فنی و مهندسی در هشت ماهه ۹۶ رشد ۸۰ درصدی داشت

  • کد خبر : 15353
  • ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۷
یک مقام مسئول: صادرات خدمات فنی و مهندسی در هشت ماهه ۹۶ رشد ۸۰ درصدی داشت

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از سازمان مزبور، «محمود اسکندری» افزود: طی هشت ماهه ۱۳۹۶ (منتهی به آبان ) بالغ بر ۵۵۴ میلیون دلار صادرات خدمات فنی ومهندسی صورت گرفت، و در مقایسه با دوره مشابه پارسال که ۳۰۸ میلیون دلار بود رشد ۸۰ درصدی را ثبت کرد. وی اضافه کرد: رشد ۱۹ درصدی […]

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از سازمان مزبور، «محمود اسکندری» افزود: طی هشت ماهه ۱۳۹۶ (منتهی به آبان ) بالغ بر ۵۵۴ میلیون دلار صادرات خدمات فنی ومهندسی صورت گرفت، و در مقایسه با دوره مشابه پارسال که ۳۰۸ میلیون دلار بود رشد ۸۰ درصدی را ثبت کرد.
وی اضافه کرد: رشد ۱۹ درصدی در بخش ترانزیت کالا نیز در دوره مورد بررسی صورت گرفت و در بخش ریلی با ۶۱ درصد بیشترین رشد را داشتیم و بخش جاده ای با ۲۳ درصد و خدمات هوایی هفت درصد رشد به دست آمد.
به گفته اسکندری، برآورد درآمد حاصل از صادرات انواع خدمات در هشت ماهه سال گذشته هفت میلیارد و ۱۹۸ میلیون دلار بوده که این رقم در هشت ماهه امسال بالغ به هفت میلیارد و ۷۳۶ میلیون دلار و از رشد ۷٫۵ درصدی برخوردار شد.
به گزارش ایرنا، طی هفت ماهه امسال، میزان صادرات کالاهای غیرنفتی کشور (به استثنای نفت خام، نفت کوره و نفت سفید و همچنین بدون صادرات از محل تجارت چمدانی) بالغ بر ۶۷ میلیون و ۴۴۳ هزار تن و به ارزش ۲۴ میلیارد و ۲۶۰ میلیون دلار بود و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، کاهش ۱۰٫۲ درصدی از نظر وزن و ۳٫۶ درصدی از لحاظ ارزشی داشت.
همچنین میزان واردات کشور در دوره این گزارش، با افزایشی ۴٫۹ درصدی از نظر وزن و ۱۴ درصدی از لحاظ ارزش در مقایسه با مدت مشابه پارسال، به ارقام ۱۸ میلیون و ۸۴۷ هزار تن و ۲۶ میلیارد و ۹۲۰ میلیون دلار رسید.
به گزارش ایرنا، بر پایه آخرین آمار ارایه شده گمرک جمهوری اسلامی ایران، طی هشت ماهه امسال‌ بهبود عملکرد صادرات غیر نفتی در آبان ماه آشکار شد.
مجموع صادرات غیرنفتی ایران در این مدت به ۲۸ میلیارد و ۴۸۸ میلیون دلار رسید که در مقایسه با مدت مشابه پارسال به میزان ۱٫۲۱ درصد کاهش یافت. این رقم در ماه گذشته ۲٫۱۷ درصد بود.
ارزش صادرات غیرنفتی ایران در آبان ماه امسال نسبت به مهرماه یک درصد رشد یافت. همچنین متوسط قیمت هر تن کالای صادراتی نیز در مدت یادشده به ۳۶۳ دلار رسید که ۸٫۰۴ درصد افزایش داشت.
براین اساس طی هشت ماهه امسال ( منتهی به آبان ) به میزان ۳۲ میلیارد و ۴۱۹ میلیون دلار انواع کالا وارد کشور شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۷٫۵۲ درصد افزایش داشت.
ساماندهی واردات و صادرات از بندهای سیاست های اقتصاد مقاومتی است که در سال ۱۳۹۲ ابلاغ شد.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=15353

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.