• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 7138اخبار امروز : 0
13

کلینیک بررسی واحدهای مشکل دار صنعتی امسال راه اندازی می شود

  • کد خبر : 14901
  • ۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۶:۰۴
کلینیک بررسی واحدهای مشکل دار صنعتی امسال راه اندازی می شود

تهران- ایرنا- وزیر صنعت ،‌معدن و تجارت گفت: کلینیک بررسی مشکلات واحد های مشکل دار صنعتی در سازمان های استانی و ارایه مشاوره در زمینه اصلاح ساختار مالی و نیروی انسانی و حقوقی و قضایی تا پایان سال راه اندازی می شود. به گزارش ایرنا به نقل محمد شریعتمداری در نشست مشترک با وزیر تعاون […]

تهران- ایرنا- وزیر صنعت ،‌معدن و تجارت گفت: کلینیک بررسی مشکلات واحد های مشکل دار صنعتی در سازمان های استانی و ارایه مشاوره در زمینه اصلاح ساختار مالی و نیروی انسانی و حقوقی و قضایی تا پایان سال راه اندازی می شود.

به گزارش ایرنا به نقل محمد شریعتمداری در نشست مشترک با وزیر تعاون ، کارو رفاه اجتماعی که به منظور ارائه گزارش ۱۴۰۰ واحد دارای مشکل در کشور تشکیل شد، افزود : در تقسیم بندی مشکلات واحدهای صنعتی نبود سرمایه در گردش واحد های تولیدی دراولویت اول است.
وی تصریح کرد: از بین بیش از ۱۲۰۰ واحد از مجموعه ۴۰ هزار واحدی که برای دریافت سرمایه در گردش در سامانه «بهین یاب» ثبت نام کردند واحدهای شناسایی شده دارای مشکل سرمایه در گردش در گزارش ارائه شده می توانند در اولویت اول قرار بگیرند و در استان ها در دستور کار پرداختی ها منظور شوند.
شریعتمداری افزود : تصمیمات فوری می تواند بسیاری از آنها را در مسیر درست قراردهد و در قدم بعدی به سمت بازسازی و نوسازی و اصلاح تکنولوژی بروند.
وی ادامه داد : برای داشتن بازار باید رقابت پذیر مورد توجه قرار گیرد و در این زمینه به تکنولوژی روز نیاز داریم.
شریعتمداری اظهار کرد : کارگروهی متشکل از نمایندگان وزارتخانه های صنعت و معدن و کار و رفاه اجتماعی می تواند دقیق تر مشکلات را بررسی کند و نسخه ای که کلیاتش در اینجا مطرح است را آماده کنند تا با تصویب در آن کارگروه و بر اساس آن جلو برویم.
وی تاکید کرد : اگر به نوسازی صنعتی ایران به چشم موضوع حاد نگاه نشود با بحران های عمیقی روبرو می وشویم چرا که اکثر ماشین آلات مربوط به دهه ۷۰ و نیازمند بازسازی جدی هستند .
وی ادامه داد درحوزه منسوجات هم با اینکه سال هاست از نوسازی صنعت نساجی صحبت می کنیم از لحاظ تکنولوژی تولید وضع خوبی ندارند.
وزیر صنعت ،‌معدن و تجارت یادآور شد: اولویت اول، تامین یارانه سود تسهیلات اعطایی بازسازی و نوسازی بنگاههاست.
وی افزود : کلینیک بررسی مشکلات واحد های مشکل دار در سازمانهای استانی و ارایه مشاوره در زمینه های مختلف اصلاح ساختار مالی و نیروی انسانی و حقوقی و قضایی تا پایان سال راه اندازی می شود اما راه حل اول نهضت بازسازی و نوسازی صنعت ایران، نیارمند یک ردیف اعتباری برای کمک های سود تسهیلات اعطایی به واحد های تولیدی است.
وی تصریح کرد : برای ۱۴۰۰ واحد تولیدی دارای مشکل با کارگروه مشترک برنامه مناسب را باید طراحی و اجرا کنیم.
به گفته وی فضای کسب و کار موضوع اصلی کشور است و باید گزارش تجمیع شده ای را در کارگروه رفع موانع تولید ارائه و راهکارهای ویژه ای با کمک سازمان برنامه و بودجه و وزارت تعاون، کارو رفاه طرح ریزی شود.
بنابر گزارش شبکه خبری تولید و تجارت ایران، شریعتمداری گفت : باید نگاه آسیب شناسانه دقیقتری به این ۱۴۰۰ واحد تولیدی داشته باشیم و با پیشنهادها و ارائه راهکار ، در تصویب بودجه ۹۷ نکاتی مورد توجه قرار بگیرد و با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه مشکلات را مرتفع کنیم.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=14901

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.