• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
کل اخبار 7150اخبار امروز : 0
10

کارگر با حقوق پنج تومان نمی‌تواند مخارج زندگی‌ را تأمین کند

  • کد خبر : 33946
  • ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۲
رئیس خانه صنعت و معدن ایران گفت: یکی از مشکلات ما این روزها معیشت کارگران است که دارد به کار هم لطمه می‌زند، گرانی هرروز دارد اضافه می‌شود و کارگر با حقوق چهار، پنج تومان نمی‌تواند مخارج زندگی‌اش را تأمین کند.

به گزارش روابط عمومی خانه صنعت،معدن و تجارت ایران سید عبدالوهاب سهل آبادی در همایش گرامیداشت روز صنعت و معدن و بزرگداشت هفته صنایع کوچک بیان کرد: ما جدول مندلیف را در کرمان داریم و ظرفیت‌های بسیاری وجود دارد تنها کافی است برای سرمایه‌گذاران امنیت اقتصادی ایجاد شود خودشان مشکلات را مرتفع می‌کنند.
وی افزود: مالیات باید گرفته شود و شکی بر آن نیست اما با مشکلاتی که در حال حاضر در حوزه صنعت و معدن وجود دارد گرفتن مالیات زیاد ظلم به تولید کننده است؛ ما برای تولید برنامه‌ریزی می‌کنیم بعد ناگهان آخر سال می‌گویند ۳۰۰ درصد ارزش افزوده باید اضافه داده شود. 
وی تصریح کرد: در کشور مصوب شده که ماشین آلات برای بخش معدن وارد شود؛ آیا خبر دارید که چند درصد واردات آن توسط معدن‌داران انجام شده است؛ گرچه در این خصوص کار کارشناسی هم انجام نشد که با علم به اینکه کشور ما به چه ماشین‌آلاتی نیاز دارد واردات انجام شود؛ صحیح و خطا تا کی؟
سهل آبادی خطاب به پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: یک مقداری محیط را برای تولیدکنندگان آرام کنید خودشان سرمایه‌گذاری می‌کنند؛ انتظار ما از شما به عنوان شخصیت شاخص در کمیسیون اقتصادی مجلس این است که این مسائل را پیگیری کنید.
وی ادامه داد: امروزه به لطف خدا سه قوه کنار هم هستند و مانند دولت قبل نمی‌توان گفت دولت همراه نیست پس دولت باید کارش را بکند. 
سهل آبادی اضافه کرد: این همایش‌ها را به این جهت می‌گیریم که به دشمنان بگوییم صنعت کشور قوی است و به لطف خدا درآمد صنایع رو به رشد است چون صنعتگر متوجه شده است که چه مسیری را باید برود.
وی یادآور شد: ما در کرونا ثابت کردیم که ظرف چند روز می‌توانیم بسیاری از نیازهای کشور را حل کنیم.
سهل آبادی تصریح کرد: وظیفه ما حفظ اشتغال است؛ یکی از مشکلات ما این روزها معیشت کارگران است که دارد به کار هم لطمه می‌زند، گرانی هرروز دارد اضافه می‌شود و کارگر با حقوق چهار، پنج تومان نمی‌تواند مخارج زندگی‌اش را تأمین کند؛ سکوت مردم صرفا به دلیل عشق آن‌ها به کشور و امام و رهبری است.
سهل آبادی تأکید کرد: هیچ تولید کننده‌ای امروز به خاطر مشکلات کارگرانش راحت نمی‌خوابد.

وی با اشاره به امنیت درمانی گفت: نه تنها در تولید بلکه در عرصه درمان هم امنیت نداریم؛ من هشت ماه بستری بودم و دیدم که امنیت درمانی در کشور وجود ندارد.

سهل آبادی خاطرنشان کرد: البته سعی شده کارهای خوبی در حوزه صنعت انجام گیرد که یکی از آن‌ها این است که صدور  پروانه تاسیس به حدود چند ساعت رسیده است.

وی ابراز کرد: شرایط سخت است اما جامعه صنعتی امیدوار است و نتایج‌ خوبی خواهیم گرفت.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=33946

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.