• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 7138اخبار امروز : 1
10

وزارت اقتصاد در نصب صندوق‌ مکانیزه فروش تسریع کند

  • کد خبر : 12732
  • ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۷:۲۱
وزارت اقتصاد در نصب صندوق‌ مکانیزه فروش تسریع کند

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، وزیر صنعت، معدن و تجارت در نامه‌ای به وزیر امور اقتصادی و دارایی خواستار تجهیز واحدهای خرده‌فروشی به صندوق مکانیزه فروش در زمان‌بندی مناسب شد. در این نامه آمده است: در راستای اجرای مفاد بند ۲۳ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی مشعر بر شفاف و روان‌سازی نظام توزیع و قیمت‌گذاری […]

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، وزیر صنعت، معدن و تجارت در نامه‌ای به وزیر امور اقتصادی و دارایی خواستار تجهیز واحدهای خرده‌فروشی به صندوق مکانیزه فروش در زمان‌بندی مناسب شد.

در این نامه آمده است: در راستای اجرای مفاد بند ۲۳ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی مشعر بر شفاف و روان‌سازی نظام توزیع و قیمت‌گذاری و روزآمدسازی شیوه‌های نظارت بر بازار، به‌منظور اصلاح رویه اطلاع‌رسانی قیمت و واگذاری درج و نصب برچسب قیمت به آخرین حلقه شبکه توزیع، حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و توزیع‌کنندگان و اصلاح نظام قیمت‌گذاری و ایجاد بازار رقابتی مؤثر و مناسب پیشنهاد شد، محل نصب قیمت از روی برخی کالاها (بیسکویت، شیرینی، کیک، شکلات،‌ انواع چیپس، اسنک، صنایع سلولزی و بهداشتی، انواع محصولات کارخانه‌ای کنسرو، کمپوت، سس، ترشی، شور، مربا و عسل) از محل کارخانه آخرین حلقه شبکه توزیع (خرده‌فروشی‌ها) منتقل شود.

ملاحظه: ۱- بر این اساس ابلاغیه‌های شماره ۶۰/۱۳۴۰۰۳ مورخ ۹/۶/۹۶ و ۶۰/۱۱۹۲۵۹ مورخ ۲۲/۵/۹۶ صادر شد. اجرای کامل طرح موردنظر مستلزم ایجاد شفافیت در فرآیند هزینه و درآمد واحدهای خرده‌فروشی و تجهیز این واحدها به صندوق مکانیزه به‌عنوان یکی از الزامات اجرا می‌باشد. ۲- به‌منظور فراهم شدن شرایط مناسب برای اجرای طرح، متعاقباً زمان اجرا تا فراهم شدن شرایط و زیرساخت‌های لازم به تعویق افتاده است.

خواهشمند است دستور فرمائید به استناد ماده ۳ تصویب‌نامه شماره ه/۵۳۴۰۱ت/۴۶۹۰۶ مورخ ۲۴/۴/۹۶ هیأت وزیران سازمان امور مالیاتی با اولویت نسبت به تجهیز واحدهای خرده‌فروشی به صندوق مکانیزه فروش در زمان‌بندی مناسب و طی فرآیند کوتاه‌مدت اقدام نماید.

بدیهی است که این وزارت آمادگی لازم جهت هر گونه همکاری برای تجهیز اصناف به صندوق‌های مکانیزه فروش را اعلام می‌نماید.

 

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=12732

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.