• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 7138اخبار امروز : 0
15

نایب رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران: زمانی که پای منافع ملی در میان باشد، فریادها یک صدا می‌شود

  • کد خبر : 19378
  • ۰۲ تیر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۶
نایب رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران: زمانی که پای منافع ملی در میان باشد، فریادها یک صدا می‌شود

نایب رییس خانه صنعت، معدن وتجارت ایران گفت: زمانی که پای منافع ملی در میان باشد، فریادها یکی می‌شود و اختلافات کنار گذاشته می‌شود. سید حسن حسینی در نشست فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران و افغانستان در هتل خورشید تابان اظهار کرد: شاید صحبت کردن در خصوص فوتبال ایران و اسپانیا مرتبط با بحث امروز نباشد اما […]

نایب رییس خانه صنعت، معدن وتجارت ایران گفت: زمانی که پای منافع ملی در میان باشد، فریادها یکی می‌شود و اختلافات کنار گذاشته می‌شود.
سید حسن حسینی در نشست فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران و افغانستان در هتل خورشید تابان اظهار کرد: شاید صحبت کردن در خصوص فوتبال ایران و اسپانیا مرتبط با بحث امروز نباشد اما لازم است بگویم زمانی که بچه‌ها در میدان بازی می‌کردند، اشک را به چشمان من آورد.
وی ادامه داد: همه در سکوها یک صدا فریاد می‌زدند ایران؛ یعنی زمانی که پای منافع ملی در میان باشد فریادها یکی می‌شود و اختلافات کنار گذاشته می‌شود.
رییس خانه صنعت، معدن وتجارت خراسان رضوی افزود: این مساله را نمی‌توان بی‌ربط با منافع مشترک بین ایران و افغانستان دانست. زمانی که پای منافع مشترک منطقه‌ای به میان می‌آید، بازهم می‌توانیم فریاد ایران و افغانستان را سر بدهیم.
حسینی خاطرنشان کرد: این امر در طول تاریخ برای ایرانیان و افغان‌ها به اثبات رسیده است. اگر همسایه‌ای دلسوز همسایه همجوار خود باشد، بی‌شک آن ایران است.
وی عنوان کرد: تجارت بازرگانی، صنعت و معدن در ابتدا نیاز به اشتراکات فرهنگی دارد که خوشبختانه در حال حاضر شاهد این اشتراکات بین دو کشور دوست و همسایه یعنی ایران و افغانستان هستیم.
رییس خانه صنعت، معدن وتجارت خراسان رضوی با اشاره به روابط تجاری ایران با افغانستان تاکید کرد: تاکنون در این زمینه اقدامات خوبی انجام گرفته و امید داریم که این ارتباطات پایدار باقی بماند.

🔹لازمه حضور در بازار تمرکز بر سرمایه‌گذاری است
در ادامه فیروز ابراهیمی، دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی، با اشاره به بازی ایران و اسپانیا اظهار کرد: تیم ما باخت اما مردم ما از این بازی لذت بردند؛ این مثال بی ربط با حوزه تجارت نیست؛ یعنی یک تیمی می‌تواند خوب کار کند اما شاید شرایط به گونه‌ای رقم بخورد که یک تیم ببازد اما مهم کیفیت است که می‌تواند نشان دهنده قدرت یک تیم باشد.
وی ادامه داد: کیفیت نیاز اساسی و اصلی تجارت است که باید مورد تاکید قرار گیرد. سرمایه‌گذاری در افغانستان به عنوان شریک اول تجاری ما فرصت بی بدیل بوده که باید از آن نهایت بهره را ببریم.
دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با بیان اینکه بازار افغانستان سرمایه بزرگی برای ما محسوب می‌شود، افزود: لازمه نقشه راه و حضور در بازار، تمرکز بر سرمایه‌گذاری است‌.
ابراهیمی خاطرنشان کرد: اگر این نقشه راه را گم کنیم، تردید نکنید که این بازارها را از دست خواهیم داد. همچنین بهترین کشور به لحاظ امنیت اخلاقی و تعهد در کشورهای منطقه بی شک افغانستان است.
وی با بیان اینکه تولیدکنندگان همواره باید به فکر مشتری باشند، عنوان کرد: در حال حاضر ما یک تفاهم‌نامه‌ای را با اتحادیه تجار جوان هرات داریم و بنا بر این است که سرمایه ایجاد شده را توسعه بدهیم و به سمت یک سری اقدامات کاربردی آن را سوق دهیم.
دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی بیان کرد: در برنامه‌های خود برگزاری اینچنین نشست‌هایی را لحاظ کرده ایم تا بتوانیم به پیشرفت و توسعه هر دو ملت کمک کنیم.
ابراهیمی تاکید کرد: نقشه راه ما در نهایت این است که به سمت سرمایه‌گذاری‌های مشترک بادوام اقتصادی گام برداریم تا به پیشرفت هر چه بیشتر دست پیدا کنیم.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=19378

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 1
  1. خیلی ممنون از سایت عالی و بسیار مفید شما
    موفق باشید

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.